Dat kan ik be amen ...amen !!CarloPJB schreef:Edo schreef:Ondertussen al wat dagen verder...maar ehm..waar blijven die foto's..??...CarloPJB schreef:Zal morgen even een foto posten.
Begin jij ook al
![]()
Kom gewoon luisteren , veel leuker dan plaatjes kijken
Dipool met AMT , AT en 15" .
Moderator: Beheerdersteam
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
rikpost schreef:Ik had al wat verwacht door de foto's maar bizarrrrrr.
Ik heb nog nooit zoveel conus oppervlak gezien in een 1 gezins woning.
Maar het is geen kwatiteit boven kwaliteit ,dit klinkt echt goed![]()
Het laag is fenomenaal misschien soms zelfs iets te ,maar dat is ok een kwestie van smaak.
Ik had wat muziek meegenomen waaronder The Ritual van de band Testament.
Omdat dat bij mij nog niet helemaal lekker klinkt had ik deze cd naar carlo meegenomen om te kijken of dat in de opnamen zat.
Maar het is mijn afstelling![]()
Bij hem klinkt het gewoon goed ,wel hobbelt de dubble base drum er een beetje achter aan .
Maar dat kunnen ook de muren zijn die nog wat na ijlen op de maat.
Kortom hier en daar nog een klein puntje op de i en dan ,Super set!!"!
![]()
![]()
![]()
Was gezellig Rik en als het puntje op de I staat moeten we maar eens kijken of na ijlen aan de muren ligt .
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
Dat was het zeker !CarloPJB schreef:rikpost schreef:Ik had al wat verwacht door de foto's maar bizarrrrrr.
Ik heb nog nooit zoveel conus oppervlak gezien in een 1 gezins woning.
Maar het is geen kwatiteit boven kwaliteit ,dit klinkt echt goed![]()
Het laag is fenomenaal misschien soms zelfs iets te ,maar dat is ok een kwestie van smaak.
Ik had wat muziek meegenomen waaronder The Ritual van de band Testament.
Omdat dat bij mij nog niet helemaal lekker klinkt had ik deze cd naar carlo meegenomen om te kijken of dat in de opnamen zat.
Maar het is mijn afstelling![]()
Bij hem klinkt het gewoon goed ,wel hobbelt de dubble base drum er een beetje achter aan .
Maar dat kunnen ook de muren zijn die nog wat na ijlen op de maat.
Kortom hier en daar nog een klein puntje op de i en dan ,Super set!!"!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Was gezellig Rik en als het puntje op de I staat moeten we maar eens kijken of na ijlen aan de muren ligt .
Ja ben benieuwd , er is wel ongelooflijk veel energie in de ruimte benieuwd of zich dat laat temmen.
Viel mij overigens alleen op bij die dubble base drum hoor
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
prima idee...!! ff bijkletsen. Stuur je wel een PB'tje.CarloPJB schreef:Edo schreef:Ondertussen al wat dagen verder...maar ehm..waar blijven die foto's..??...CarloPJB schreef:Zal morgen even een foto posten.
Begin jij ook al
![]()
Kom gewoon luisteren , veel leuker dan plaatjes kijken
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
Is ook wel een mega marteling voor een systeem . Vond het wel een lekker nummertje .rikpost schreef:Dat was het zeker !CarloPJB schreef:rikpost schreef:Ik had al wat verwacht door de foto's maar bizarrrrrr.
Ik heb nog nooit zoveel conus oppervlak gezien in een 1 gezins woning.
Maar het is geen kwatiteit boven kwaliteit ,dit klinkt echt goed![]()
Het laag is fenomenaal misschien soms zelfs iets te ,maar dat is ok een kwestie van smaak.
Ik had wat muziek meegenomen waaronder The Ritual van de band Testament.
Omdat dat bij mij nog niet helemaal lekker klinkt had ik deze cd naar carlo meegenomen om te kijken of dat in de opnamen zat.
Maar het is mijn afstelling![]()
Bij hem klinkt het gewoon goed ,wel hobbelt de dubble base drum er een beetje achter aan .
Maar dat kunnen ook de muren zijn die nog wat na ijlen op de maat.
Kortom hier en daar nog een klein puntje op de i en dan ,Super set!!"!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Was gezellig Rik en als het puntje op de I staat moeten we maar eens kijken of na ijlen aan de muren ligt .
Ja ben benieuwd , er is wel ongelooflijk veel energie in de ruimte benieuwd of zich dat laat temmen.
Viel mij overigens alleen op bij die dubble base drum hoor
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
Afgelopen zondagavond heb ik Carlo zijn set ook mogen beluisteren. Wat een impact en rust qua geluid! Dat is nog eens een keer op een toffe manier loodbitumen kopen! Nog bedankt voor alle tips. 
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
+1Edo schreef:Ondertussen al wat dagen verder...maar ehm..waar blijven die foto's..??...CarloPJB schreef:Zal morgen even een foto posten.
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
Kreeg gisteren mail dat mijn Mundorf SGO's binnen zijn .
Ik ga ze zaterdag ophalen , gelijk even wat mooie sets aanschouwen
Ik ga ze zaterdag ophalen , gelijk even wat mooie sets aanschouwen
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
Vanmiddag een hele ervaring rijker . Bij Tony Gee langsgeweest voor een heerlijk bakkie thee en een gezellig gesprek afgewisseld met luisteren naar de http://www.humblehomemadehifi.com/Euridice.html . Wat een prachtige speaker om te zien en een groot genot om te horen spelen . Ik had veel over Accuton gelezen maar nog nooit gehoord.
Was een leerzame ervaring , gelijk weer wat ideeën om het thuis hopelijk nog wat beter te krijgen.
Was een leerzame ervaring , gelijk weer wat ideeën om het thuis hopelijk nog wat beter te krijgen.
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
Ik kom snel weer eens luisterenCarloPJB schreef:Kreeg gisteren mail dat mijn Mundorf SGO's binnen zijn .
Ik ga ze zaterdag ophalen , gelijk even wat mooie sets aanschouwen
En ja die Accutons laten zich niet zo eenvoudig filteren maar als het goed is ,is het loepzuiver zonder vermoeiend te worden.
Ik vond de Kharma Ceramic ook altijd erg mooi klinken ,volgens mij zat daar ook Accuton in.
Maar weinig zelfbouwers krijgen het goed in balans
Zou hem ook wel eens willen horen bij Tony
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
Misschien als we lief zijn laat Tony ze horen in Breda.rikpost schreef:Zou hem ook wel eens willen horen bij Tony
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
Net in een ander topic de tip gekregen de speakers wat verder in te draaien (
was daar nog niet mee aan het experimenteren geweest ) . Oude situatie was 15 graden ingedraaid en ben nu naar 30 graden gegaan . Dat had ik dus veel eerder moeten doen !!!
Speakers staan 115 cm van de achterwand , 250 uit elkaar en luisterafstand is 350 cm.
Genieten geblazen
Speakers staan 115 cm van de achterwand , 250 uit elkaar en luisterafstand is 350 cm.
Genieten geblazen
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
Uit je stoel blazen zul je bedoelenCarloPJB schreef:Net in een ander topic de tip gekregen de speakers wat verder in te draaien (was daar nog niet mee aan het experimenteren geweest ) . Oude situatie was 15 graden ingedraaid en ben nu naar 30 graden gegaan . Dat had ik dus veel eerder moeten doen !!!
Speakers staan 115 cm van de achterwand , 250 uit elkaar en luisterafstand is 350 cm.
Genieten geblazen
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
rikpost schreef:Uit je stoel blazen zul je bedoelenCarloPJB schreef:Net in een ander topic de tip gekregen de speakers wat verder in te draaien (was daar nog niet mee aan het experimenteren geweest ) . Oude situatie was 15 graden ingedraaid en ben nu naar 30 graden gegaan . Dat had ik dus veel eerder moeten doen !!!
Speakers staan 115 cm van de achterwand , 250 uit elkaar en luisterafstand is 350 cm.
Genieten geblazen
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
Ik ben nog bij Jeroen wezen luisteren ,viel mij op dat ze daar ook vrij sterk ingedraaid stonden.
Je moet blijkbaar wat meer met de achterwand reflecties werken.
Klonk fenominaal overigens
Je moet blijkbaar wat meer met de achterwand reflecties werken.
Klonk fenominaal overigens
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
Gisteren bij Jeroen heerlijk zitten genieten
Naar wat ik daar heb ervaren bij mij nog wat simpele aanpassingen gedaan , speakers staan nu 120 uit de achterwand en 280 uit elkaar. Ze staan nog steeds 30 graden ingedraaid. Het hele plaatje is nog weer wat groter geworden .
Tevens heb ik cornerwoofer die achter de linker baffle stond verplaatst . Was even zweten .
Naar wat ik daar heb ervaren bij mij nog wat simpele aanpassingen gedaan , speakers staan nu 120 uit de achterwand en 280 uit elkaar. Ze staan nog steeds 30 graden ingedraaid. Het hele plaatje is nog weer wat groter geworden .
Tevens heb ik cornerwoofer die achter de linker baffle stond verplaatst . Was even zweten .
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
Daar wordt op dit moment aan gewerktrodi schreef:En heb je de woofers ook al verder ingeregeld?
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
Het GROTE genieten is nu echt begonnen
Jeroen is vanavond langs geweest en heeft het hele systeem nog eens doorgemeten en zo hier en daar wat aanpassingen gedaan .
Denk dat hij veel beter duidelijk kan maken wat er nog aan te verbeteren viel , waar de " problemen " zaten en hoe hij dit opgelost heeft en tot welk resultaat dit heeft geresulteerd.
Ik ben er HEEL ERG BLIJ mee ,het overtreft mijn stoutste verwachtingen en dit was in mijn geval nooit mogelijk geweest zonder de ondersteuning van Jeroen_D

Jeroen is vanavond langs geweest en heeft het hele systeem nog eens doorgemeten en zo hier en daar wat aanpassingen gedaan .
Ik ben er HEEL ERG BLIJ mee ,het overtreft mijn stoutste verwachtingen en dit was in mijn geval nooit mogelijk geweest zonder de ondersteuning van Jeroen_D
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
Daar zijn vrienden toch voor, ik ben allang blij dat je dit project hebt afgemaakt!
Dit keer geen meetverslag, maar ik kan wel iets vertellen over de situatie.
Carlo heeft gekozen voor een opstelling waarbij een van de speakers vlakbij het raam staat en waarbij de luisterpositie toch redelijk dichtbij de hoek aan de andere kant van de kamer zit. Daar kan natuurlijk geen dipool tegenop, daar krijgt iedere speaker problemen. We hebben behoorlijk wat moeten corrigeren aan de laagweergave en nadat het voldoende glad was getrokken heb ik lekker zitten luisteren, genietend van mooie muziek en versnaperingen, waarbij de niveau afstemming van de subs, OB woofers en het midhoog nog wat beter op elkaar zijn gematched.
Uiteindelijk klonk het geheel als een klok, echt heel mooi. De dynamiek is welhaast eindeloos natuurlijk met deze subs erbij. Er valt nog wat te winnen qua definitie, maar ja, daar zijn veel duurdere OB woofers voor nodig en een wat andere opzet van de baffle. Dat is voer voor een volgend project. Ik zou Carlo sterk aanraden eerst maar eens een flinke tijd van dit systeem te gaan genieten.
Dit keer geen meetverslag, maar ik kan wel iets vertellen over de situatie.
Carlo heeft gekozen voor een opstelling waarbij een van de speakers vlakbij het raam staat en waarbij de luisterpositie toch redelijk dichtbij de hoek aan de andere kant van de kamer zit. Daar kan natuurlijk geen dipool tegenop, daar krijgt iedere speaker problemen. We hebben behoorlijk wat moeten corrigeren aan de laagweergave en nadat het voldoende glad was getrokken heb ik lekker zitten luisteren, genietend van mooie muziek en versnaperingen, waarbij de niveau afstemming van de subs, OB woofers en het midhoog nog wat beter op elkaar zijn gematched.
Uiteindelijk klonk het geheel als een klok, echt heel mooi. De dynamiek is welhaast eindeloos natuurlijk met deze subs erbij. Er valt nog wat te winnen qua definitie, maar ja, daar zijn veel duurdere OB woofers voor nodig en een wat andere opzet van de baffle. Dat is voer voor een volgend project. Ik zou Carlo sterk aanraden eerst maar eens een flinke tijd van dit systeem te gaan genieten.
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
rikpost schreef:Ik moet binnenkort maar weer eens langs komen geloof ik
Je weet waar mijn huis woont
Re: Dipool met AMT , AT en 15" .
meiborg schreef:Chappeau! Geniet er van!
Mvg Reinder
Dat lukt opperbest , kom haast niet aan slapen toe.
