4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Zo, hier ook weer thuis.
Wie ik niet meer gedag heb gezegd, bijdeze nogmaals bedankt voor de gezellige dag.
Barry bedankt voor de relaxte organisatie!
Wie ik niet meer gedag heb gezegd, bijdeze nogmaals bedankt voor de gezellige dag.
Barry bedankt voor de relaxte organisatie!
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Was het een goede prijsdre schreef:We hadden nog bijna George zijn lp's verkocht toen ie en blokje om was!
Ik zal zo de platen nog maar eens na lopen of ik niets mis.
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Vandaag weer een leuke en gezellige dag gehad.
Prachtige sets met allerlei karakter. Van zeer imposant tot lief en zeer huiskamergeschikt.
Vinyl klinkt toch wel erg lekker. Misschien toch mijn hele oude Dual 1229 maar eens laten repareren en een phonotrap gaan aanschaffen/bouwen/laten bouwen.
Barry bedankt voor de organisatie.
Groet,
Leobus
Prachtige sets met allerlei karakter. Van zeer imposant tot lief en zeer huiskamergeschikt.
Vinyl klinkt toch wel erg lekker. Misschien toch mijn hele oude Dual 1229 maar eens laten repareren en een phonotrap gaan aanschaffen/bouwen/laten bouwen.
Barry bedankt voor de organisatie.
Groet,
Leobus
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Ach, zo langzamerhand is iedereen zo op elkaar ingespeeld dat je alleen nog maar een paar briefjes bij de deuren hoeft op te hangen en de rest regelt zich vanzelf!FR_Aad schreef:
Barry bedankt voor de relaxte organisatie!
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Ik heb samen met Niko en Paul ook erg genoten van de dag in Hengelo. Probleemloos heen en terug gereden, maar dat weet je als het KNMI een waarschuwing afgeeft.
Eigenlijk heb ik geen slechte of mindere systemen gehoord vandaag. Het systeem van Dalojan blijft bij mij indruk maken.
De Ultrazooms vond ik vandaag beter uit de verf komen dan bij de luisterdag in Alphen vorig jaar, terwijl het in een akoestisch heel vervelende ruimte stond. Misschien lag het aan de muziekkeuze?
De open baffle met dipool laag van Audio Creative was ook een verrassing. Wel bijzonder om TriodeDick met een miniDSP en een solidstate versterker bezig te zien.
De nieuwe cnc-gefreesde jas voor de PhonoDude is adembenemend, maar ik vraag me af of het qua prijs voor de gemiddelde hobbyist weggelegd is. Dat geldt wat mij betreft ook voor de mooie toonarm die Audio-Creative heeft ontwikkeld. Ik heb de draaitafel van Marco niet gehoord, maar de toonarm ziet er geweldig uit.
Michiel (SevenUp) had een heel leuke setup op een plank, waarschijnlijk the biggest bang for the buck van vandaag.
Erg leuk en mooi ontwikkeld.
De versterker van Kappa7 is nader onderzoek waard. Elke speaker kun je volgens mij mee aansturen. De kleine monitors van Dre maakten indruk, evenals Dre's vloerstaander. Ook de RefMons van Barry speelden moeiteloos de ruimte vol. Eerlijk gezegd vond ik dat de 300BXLS meer moeite hadden om de RefMons tot zingen te brengen.
En dan de Pearl Phono, een heerlijk phonotrapje. Een evenaring van de PhonoDude, maar met een stillere achtergrond.
Sommige platen vond ik met de één beter klinken en sommige met de ander.
De Tannoys waren geweldig, ik ben maar snel weggegaan, want ze waren te koop. Een mens moet wat te wensen overhouden, toch?
Barry, bedankt voor de organisatie en tot ziens in Alphen in Maart
Eigenlijk heb ik geen slechte of mindere systemen gehoord vandaag. Het systeem van Dalojan blijft bij mij indruk maken.
De Ultrazooms vond ik vandaag beter uit de verf komen dan bij de luisterdag in Alphen vorig jaar, terwijl het in een akoestisch heel vervelende ruimte stond. Misschien lag het aan de muziekkeuze?
De open baffle met dipool laag van Audio Creative was ook een verrassing. Wel bijzonder om TriodeDick met een miniDSP en een solidstate versterker bezig te zien.
De nieuwe cnc-gefreesde jas voor de PhonoDude is adembenemend, maar ik vraag me af of het qua prijs voor de gemiddelde hobbyist weggelegd is. Dat geldt wat mij betreft ook voor de mooie toonarm die Audio-Creative heeft ontwikkeld. Ik heb de draaitafel van Marco niet gehoord, maar de toonarm ziet er geweldig uit.
Michiel (SevenUp) had een heel leuke setup op een plank, waarschijnlijk the biggest bang for the buck van vandaag.
Erg leuk en mooi ontwikkeld.
De versterker van Kappa7 is nader onderzoek waard. Elke speaker kun je volgens mij mee aansturen. De kleine monitors van Dre maakten indruk, evenals Dre's vloerstaander. Ook de RefMons van Barry speelden moeiteloos de ruimte vol. Eerlijk gezegd vond ik dat de 300BXLS meer moeite hadden om de RefMons tot zingen te brengen.
En dan de Pearl Phono, een heerlijk phonotrapje. Een evenaring van de PhonoDude, maar met een stillere achtergrond.
Sommige platen vond ik met de één beter klinken en sommige met de ander.
De Tannoys waren geweldig, ik ben maar snel weggegaan, want ze waren te koop. Een mens moet wat te wensen overhouden, toch?
Barry, bedankt voor de organisatie en tot ziens in Alphen in Maart
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Er zaten wel een paar kandidaten bij die ik ook wel wil hebben...Kappa7 schreef:Was het een goede prijsdre schreef:We hadden nog bijna George zijn lp's verkocht toen ie en blokje om was!![]()
Ik zal zo de platen nog maar eens na lopen of ik niets mis.
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Ik vond de kleine Focal monitoren van Leo erg lekker klinken. Onvoorstelbaar wat uit die kleine kastjes komt.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Ik vergeet nog de Ciares van Zweitse te noemen. Die werden vlak voordat we naar huis gingen opgesteld. Nog even heerlijk van genoten. De afwerking maakte het plaatje compleet. Die verdienen eigenlijk een mooie buizenversterker Zweitse!
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
+ 1RobertD schreef:Ik vergeet nog de Ciares van Zweitse te noemen. Die werden vlak voordat we naar huis gingen opgesteld. Nog even heerlijk van genoten. De afwerking maakte het plaatje compleet. Die verdienen eigenlijk een mooie buizenversterker Zweitse!
(Hoewel er met die strak afgewerkte LM van hem ook zeker niets mis is)
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Alles op zijn tijdRobertD schreef:Ik vergeet nog de Ciares van Zweitse te noemen. Die werden vlak voordat we naar huis gingen opgesteld. Nog even heerlijk van genoten. De afwerking maakte het plaatje compleet. Die verdienen eigenlijk een mooie buizenversterker Zweitse!
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Er moet ook nog een klasse A af. 
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Yep.FR_Aad schreef:Er moet ook nog een klasse A af.
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
+2FR_Aad schreef:+ 1RobertD schreef:Ik vergeet nog de Ciares van Zweitse te noemen. Die werden vlak voordat we naar huis gingen opgesteld. Nog even heerlijk van genoten. De afwerking maakte het plaatje compleet. Die verdienen eigenlijk een mooie buizenversterker Zweitse!
(Hoewel er met die strak afgewerkte LM van hem ook zeker niets mis is)
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Waren de witte de dipool speakers van AC deze:
Interessant. Is met een FR tangband. Wie kan er iets meer over vertellen?
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Ik vertelde vanavond tegen mijn vrouw dat eigenlijk alle luidsprekers van de zelfbouw audio mensen echt behoorlijk tot echt goed klonken, maar wat ze van in zaal 1 neer hadden gezet voor geen meter klonk.
En het verbaasde mij mij in positieve zin zin , toen ik dat daar ventileerde, dat er door de exposanten van AC ook bevestigend werd gereageerd.
Het is in ieder geval positief te noemen dat men het zelf ook geen succes vond.
Verder had ik dan zelf ook niet een al te beste dag, niets lukte er, en de software en mijn kennis met, liet mij aardig in de steek.
Dan kun je wel gaan staan vloeken, maar daar veranderd de heleboel ook niet van.
Naast een heerlijk ontspannen dag en sfeer in ieder geval wel de verschillen kunnen horen tussen die verschillende DAC , als de DDDac en de Chord Hugo en en de ESS 9016 in een mooie opbouw.
Ik ben in ieder geval blij het duidelijke verschil in karakter gehoord te hebben, en ben dus ook nog steeds blij.
En het verbaasde mij mij in positieve zin zin , toen ik dat daar ventileerde, dat er door de exposanten van AC ook bevestigend werd gereageerd.
Het is in ieder geval positief te noemen dat men het zelf ook geen succes vond.
Verder had ik dan zelf ook niet een al te beste dag, niets lukte er, en de software en mijn kennis met, liet mij aardig in de steek.
Dan kun je wel gaan staan vloeken, maar daar veranderd de heleboel ook niet van.
Naast een heerlijk ontspannen dag en sfeer in ieder geval wel de verschillen kunnen horen tussen die verschillende DAC , als de DDDac en de Chord Hugo en en de ESS 9016 in een mooie opbouw.
Ik ben in ieder geval blij het duidelijke verschil in karakter gehoord te hebben, en ben dus ook nog steeds blij.
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Ook erg genoten ! Hele set van Barry vind ik echt fantastisch. Ziet er niet heel alleen super uit maar klonk ook gewoon super !
En altijd leuk om audio op plankjes te zien.
En altijd leuk om audio op plankjes te zien.
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Eigenlijk gaat zo'n dag veel te snel want als ik zo terug lees heb ik hier en daar toch nog wat gemist.
@Mick
De Tangband ob's heb ik niet gehoord iedere keer als ik langs ging stonden de Javari's te spelen.
@Mick
De Tangband ob's heb ik niet gehoord iedere keer als ik langs ging stonden de Javari's te spelen.
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Loek nog bedankt voor het meten van mijn versterker.
Ik ga van de week eens rondkijken voor nieuwe buizen.
Ik ga van de week eens rondkijken voor nieuwe buizen.
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Jammer, kan ook op de AC site niks vinden. Wel interessant, omdat het laag natuurlijk op een andere manier gedaan wordt. Zoals ook daudio dat nu doet...
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Het is een beetje Linkwitz Orion meets Daudio breedbander
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Even wat fotootjes van mij.
Het leukste van dit soort dagen is toch wel het contact.
Opvallend was dat een open behuizing een trend lijkt.
Uitzonderingen waren de fantastisch gebouwde Ncore en Dsp kast in het moderne spectrum
en de warme gloed met mooie tekening van mahonie bij de buizen set van onze gastheer.
Beide klonken zoals ze eruitzagen. (Of zegt dat iets over mijn audiofiele visualisaties.
)
Kan er niks aan doen, maar de nieuwe phonodude kast is het voor mij net niet.
Het leukste van dit soort dagen is toch wel het contact.
Opvallend was dat een open behuizing een trend lijkt.
Uitzonderingen waren de fantastisch gebouwde Ncore en Dsp kast in het moderne spectrum
en de warme gloed met mooie tekening van mahonie bij de buizen set van onze gastheer.
Beide klonken zoals ze eruitzagen. (Of zegt dat iets over mijn audiofiele visualisaties.
Kan er niks aan doen, maar de nieuwe phonodude kast is het voor mij net niet.
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Krijg nou tandjes, Gerhard heeft er een Ultrazoem klok bij geklust

Zo te lezen weer een erg geslaagde dag geweest, fraaie foto's
Zo te lezen weer een erg geslaagde dag geweest, fraaie foto's
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Echt druk was het niet bij zijn luistersessie, aan bovenstaande foto te zien...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Men zat wat verder naar achteren.
Laatst gewijzigd door ds23man op zo 08 feb 2015, 8:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Dat was vanwege die klokds23man schreef:Men zat wat verder naar achten.
Dat was vanwege de gewenste luisterafstandds23man schreef:Men zat wat verder naar achteren.
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 08 feb 2015, 8:46, 1 keer totaal gewijzigd.
