Internet radio via Foobar2000

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Internet radio via Foobar2000

Bericht door Mr Tube »

Wie kan mij vertellen of je via Foobar2000 ook naar internetradio kunt luisteren, zou natuurlijk ook via windows kunnen maar dan moet ik andere uitgangskanalen gebruiken en niet via de DAC. Ik heb tbv een betere geluidskwaliteit het hele windows systeem naar een andere uitgang geleid dan foobar die via USB naar de AFDAC gaat, daarom zou ik internet radio graag via foobar laten lopen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Internet radio via Foobar2000

Bericht door hannesie »

Als je foobar gebruikt voor de muziek kun je ook er voor kiezen die te benutten voor de Radio met Windows (POP-UP scherm/menu) en dan is het de muziek uitgang kiezen.
Wel in de gaten houden dat dan ook je systeem geluiden er door komen. :oops:

Misschien jplay?
jp.JPG
jp.JPG (22.88 KiB) 1391 keer bekeken
Ze vinden zichzelf uiteraard de beste. :mrgreen:



Blijft een beetje bagger, Windows en muziek. :hide:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Internet radio via Foobar2000

Bericht door Pjotr »

Volgens mij is dat bij bestandslocatie gewoon de url van de zender invullen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Internet radio via Foobar2000

Bericht door hannesie »

Dat is dan nog wel even zoeken maar het lukt mij wel. :kwijl:
Bij de radio gezocht, dit gevonden met de browser.
r6.JPG
En dan het geselecteerde in de locatie gezet.
Knipsel.JPG
Gebruikersavatar
wdd
Berichten: 103
Lid geworden op: za 19 jun 2010, 18:35
Locatie: Rotselaar (B)

Re: Internet radio via Foobar2000

Bericht door wdd »

Dat deed me ook even zoeken en ik vond deze lijst. Voor de meeste Europese landen vind je de url's van zowat alle zenders die muziek streamen en de bit rates. Klikken op een van de linkjes brengt die zender op mijn PC direct in Foobar (dat is dan wel de default speler voor mp3).
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Internet radio via Foobar2000

Bericht door Pjotr »

Ik gebruik deze: http://vtuner.com/setupapp/guide/asp/Br ... rtpage.asp Heb hem ook als appje op mijn iPod staan.

Als je op play klikt speelt ie af met de Windows default player (waar je browser op staat). Als je op de stationsnaam klikt met de rechter muistoets kun je de url kopiëren en plakken in je favoriete player.

Ik gebruik MusicBee als player en heb hem aan mijn bookmarks toegevoegd (links):
vTuner.gif
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: Internet radio via Foobar2000

Bericht door Mr Tube »

Ik heb het een en ander geprobeerd in Foobar via add location maar nog niet gelukt, ga vanavond eens verder proberen.
Gebruikersavatar
wdd
Berichten: 103
Lid geworden op: za 19 jun 2010, 18:35
Locatie: Rotselaar (B)

Re: Internet radio via Foobar2000

Bericht door wdd »

In de lijst die ik vond hebben de links een .m3u extensie : je komt dus eerst bij die server (listenlive.eu) langs om de juiste linknaam te krijgen. De website die Pjotr aangaf geeft rechtstreeks de "echte" link naar een muziekbestand.
Die gebruik ik dus nu ook maar.
Als je een speler in Foobar open hebt staan kun je met de rechter muisknop op de lijn klikken, dan onderaan op properties en hier ook het tabblad properties openen. Nu kun je de url copieëren en in "add location" plakken.
Bijlagen
foobar..png
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Internet radio via Foobar2000

Bericht door Pjotr »

m3u is het playlist format, daar moet foobar toch ook mee overweg kunnen? Een plug-in die mist? In MusicBee en J.River werkt dat i.i.g. wel
Gebruikersavatar
wdd
Berichten: 103
Lid geworden op: za 19 jun 2010, 18:35
Locatie: Rotselaar (B)

Re: Internet radio via Foobar2000

Bericht door wdd »

Jawel, het werkt prima met m3u, ik vond het alleen wat vreemd dat je via die server moet gaan om de link op te halen.
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: Internet radio via Foobar2000

Bericht door Mr Tube »

Pjotr schreef:
m3u is het playlist format, daar moet foobar toch ook mee overweg kunnen? Een plug-in die mist? In MusicBee en J.River werkt dat i.i.g. wel
Ja dat klopt, het werkt. Zit nu naar radio 2 in concert te luisteren (Alice Cooper Live)
uh ...net afgelopen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Internet radio via Foobar2000

Bericht door Pjotr »

wdd schreef:
Jawel, het werkt prima met m3u, ik vond het alleen wat vreemd dat je via die server moet gaan om de link op te halen.
Dat klopt ook wel, in die m3u link staat de verwijzing naar de werkelijke mp3 file of stream. Die manier is vrij gebruikelijk.

vTuner is eigenlijk de look-up server voor erg veel internet radio doosjes en kant en klare media spelers die b.v. embedded Linux o.z.i. draaien. Er zijn er meer maar vTuner is het meest up to date, de url's van de stations willen nog wel eens veranderen.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”