Raspberry Pi

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

http://www.hifiberry.com/forums/topic/r ... gi-player/
Foto links onder geeft mogelijk de situatie die jij wilt?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

hannesie schreef:
http://www.hifiberry.com/forums/topic/r ... gi-player/
Foto links onder geeft mogelijk de situatie die jij wilt?
Ja, en zoals bij deze.
http://i0.wp.com/www.hifiberry.com/wp-c ... G_2336.jpg
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Zweitse schreef:
Je kan ze dus wel beide voeden middels de header van de DAC?
Ik heb een andere PI en een los Sabre dacje. Dus het is niet helemaal vergelijkbaar.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

FR_Aad schreef:
Zweitse schreef:
Je kan ze dus wel beide voeden middels de header van de DAC?
Ik heb een andere PI en een los Sabre dacje. Dus het is niet helemaal vergelijkbaar.
Ach ja, is ook zo, had ik moeten weten 8-[
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Raspberry Pi

Bericht door Arno »

FR_Aad schreef:
Volgens mij is de goedkoopste oplossing een Chromecast.
hannesie schreef:
Mediamarkt Chromecast €35,--
Zo. En dat loopt dus als een trein! Bedankt voor de tip, jongens!
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Mooi, problemen zijn er om opgelost te worden. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Als je geen zin hebt om het zelf te doen zijn er ook wel anderen die je probleem kunnen oplossen, maar dan wel voor € 3700,-- :shock:
http://www.hgfa.de/CAAS.php
Knipsel.JPG
De Raspberry zit dan met een blauw koelblokje aan de achterzijde.
En het prijskaartje met commentaar.
Knipsel1.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Laatst gewijzigd door hannesie op ma 02 feb 2015, 10:37, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Het kan dan misschien nog wat te langzaam zijn, maar de Odroid, die dan wel door Ubuntu wordt ondersteund is nu dan ook leverbaar voor iets meer (€ 44,--) en een aardig stukje sneller.

http://www.pollin.de/shop/dt/MTI2OTgxOT ... _1_GB.html
Bart1826
Berichten: 88
Lid geworden op: do 25 okt 2012, 23:56
Locatie: De Goorn

Re: Raspberry Pi

Bericht door Bart1826 »

Sjonge...ik heb weer eens lekker niet opgelet....:( Kocht vorige maand een nieuwe B+ voor nagenoeg hetzelfde bedrag. Had ik voor hetzelfde geld een model 2 kunnen hebben....baal er wel een beetje van.

Vraag me af of model 2 B+ een stuk lekkerder LMS kan draaien? Merk dat het nu met een aangesloten HD lang schijf duurt het scrollen en zoeken door muziek. Het is gewoon net te traag. Hmmm misschien maar een tweede losse player erbij en dan het model 2 alleen als server gebruiken....
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

Nog meer ontwikkelingen voor de Rpi
Windows 10 voor Rpi
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Ik ben redelijk alert op wat ik hier van weet en hoor, maar dit is voor mij ook een verrassing.

En inderdaad een 2e voor inzet als server met een losse HD, en daar redelijk wat muziek op is zeker aan te raden.
En kijk dan gelijk eens naar de Odroid, die is zeker als server een stuk sneller bij het indexeren.
@ Zweitse Had ik er al bij gemeld/staan . :lol:
10.JPG
Blijkbaar niet duidelijk genoeg. :hide:
Bart1826
Berichten: 88
Lid geworden op: do 25 okt 2012, 23:56
Locatie: De Goorn

Re: Raspberry Pi

Bericht door Bart1826 »

Hmmm, het zit me niet lekker, aangezien ik nog binnen de 14 dagen zit gaat hij toch gewoon retour. 33,95 voor betaald en nu is hij 26,90.
Dan ga ik liever toch voor het model 2 of die van Odroid....

Klein vraagje lichtelijk offtopic:
@ hannesie, ik heb nu nog een Hifiberry DAC+ op de pi zitten, is deze ook werkzaam te krijgen op de Odroid? met LMS?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Ik weet niet of die C1 pin compatibel is, ik kan de verschillen nog niet duiden.

Maar als je hem als servertje inzet is het nog zeker te doen om het via USB en een DAC aan te sluiten.
Het grote voordeel is tevens het verschil, met de RPI en de Odroid.

Compatibel = RPI, HifiBerry ontwikkelingen e.d.

Snelheid = Odroid, maar dan beperkt tot USB, beide is er nog net niet, tenminste, als die C1 niet de juiste pin bezetting heeft.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door Barry2001 »

Op http://www.raspberrypi.org/ staat •Complete compatibility with Raspberry Pi 1, dus je mag gevoeglijk aannemen dat de pinning gelijk zal zijn. Zouden ze zichzelf ook mee in de vingers snijden trouwens.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Het gaat ook om de compatibiliteit van het Odroid boardje met de 40 pinnen, en dat is dan weer even afwachten, 4x 1,5 GHz, i.p.v. 900Hz en € 44 :goeie: .
X810378.JPG
Ze hadden bij Odroid ook een W1 en dat gebruikte dezelfde Chip van Broadcom als de RPI, maar ze werden geblokkeerd in de afname van de Chip, waarschijnlijk door RPI, of ze waren al duidelijk op de hoogte van deze ontwikkeling.

aanvulling !!!!!
Dus wel
niet :hide:
rpi comp.JPG
Zo als ik het nu dus begrijp is hij dus hardware compatable :yeah:

Dat opent dus wel nieuwe perspectieven. :rofl:
Laatst gewijzigd door hannesie op do 19 feb 2015, 18:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Voor de mensen die wat meer willen weten over de Odroid C1, er staat een magazine/publicatie op de site van hardkernel, en een deel met de informatie over de de RPI en C1 heb ik hier als pdf.
ODROID-Magazine-201412.pdf
(2.67 MiB) 435 keer gedownload
Nog weer een stukje. :think:
niet.JPG
niet.JPG (17.23 KiB) 921 keer bekeken
Tjaekel.JPG
Iets te vroeg gejuigd...............?? :oops: :hide:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Raspberry Pi

Bericht door OpaBert »

Ik heb in bestelling de Raspberry met Hifiberry voor geïnstalleerde Micro SD Kaart en voeding
Toen zag hier de aankondiging van de Nieuwe Raspberry
Ik heb dus gebeld om mijn bestelling te wijzigen
Maar SOS Solution,s vertelde dat er nog geen software voor de nieuwe Raspberry is
Dat kon nog wel 2 weken duren
Dus ik heb mijn bestelling maar ongewijzigd gelaten
De Helpdesk vertelde me ook , Dat ik binnen 2 weken de Raspberry terug mocht sturen en alsnog de nieuwe bestellen
Mocht dat 1 week langer duren , dan was dat ook niet echt een probleem om hem om te ruilen met de nieuwe
aldus de helpdesk SOS Solution,s
Leve SOS Solution,s Prima service van die zaak :P
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Het wordt steeds leuker. :)
Kan ik met de tijd de iMac/server in de meterkast ook vervangen. Scheelt weer een bekkie stroom. (en ruimte :mrgreen: )
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Wel grappig, iemand heeft op het tweakersnet een mening/ervaring met de Odroid C1 omschreven.

http://tweakers.net/productreview/10756 ... -02&u=1800
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Hij had op school vast geen tien voor taal. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Ik heb zelf maar zo een C1 besteld, ze zijn nu leverbaar, en dan gelijk met dat snelle eMMC geheugenkaartje, en ik kan hem dan ook op de Odroid U3 gebruiken.

16 Gb eMMC geheugenkaartje kost bijna net zo veel als een Odroid C1 :oops:

We zijn weer even van de straat, en ben wel benieuwd hoe snel dit aan de praat is, of eigenlijk, hoe groot het verschil is met het geheugen, Class 10 micro SD of eMMC geheugenkaartje.
ik kan het meten, er is een mogelijkheid om te kiezen tussen die 2, om daarvan op te starten. :kwijl:
Bart1826
Berichten: 88
Lid geworden op: do 25 okt 2012, 23:56
Locatie: De Goorn

Re: Raspberry Pi

Bericht door Bart1826 »

Denk toch dat ik het hou bij de raspberry pi. Model 2 dan in dit geval. De odriod wint het absoluut qua specs. Maar met wat je erop kan draaien is denk ik toch te beperkt en voor mij niet handig met wat ik er nu mee wil.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Ik kwam er vanmiddag achter dat het hele pakket van Max2Play (= Ubuntu) er al op draait.

Dan heb je dus server/ speler/ de Mediaplayer Koda (= XBMC) aan de praat, en dan is het dan wel de USB uitgang die je benut, en de optie voor de compatibiliteit met de andere uitbreidingsboardjes zijn nog erg beperkt.
Maar wat ik al had aangegeven voor de U3 zal dan hier ook wel opgaan, server en speler tot 24/192, en bij een hogere aanspraak op de processoren kom je dan met DSD voor de keuze van of server of speler, met uiteraard USB dac.
Verder loopt het waarschijnlijk als een tierelier, heb inmiddels wat gezien/bekeken met zo een eMMC geheugenkaartje.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Raspberry Pi

Bericht door OpaBert »

Mn Raspberry bij SOS Solutions afbesteld
Mijn bestelling was zoek geraakt
Dat kan Maar de hifi berry was niet meer op voorraad :?
Dus mijn order geannuleerd en bij KIWI besteld
en de dag erop binnen :yeah:
De raspberry + Hifiberry ontvangen met plexiglas Kastje
Beware !!
Bij het in elkaar klikken een lipje kapot #-o
Het kastje was ijskoud 3 graden boven nul uit de postauto en ik zat het al in elkaar aan het zetten
ik had het natuurlijk op moeten laten warmen
Vandaag brak een ander lipje spontaan :evil:
Weet iemand misschien een link naar een aluminium kastje waar ook de HifiBerry in past ?
ik wil geen 18 euro voor een breekbaar kastje uitgeven en de ABS vind ik niet mooi
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”