Raspberry Pi
Moderator: Beheerdersteam
Re: Raspberry Pi
http://www.hifiberry.com/forums/topic/r ... gi-player/
Foto links onder geeft mogelijk de situatie die jij wilt?
Foto links onder geeft mogelijk de situatie die jij wilt?
Re: Raspberry Pi
Ja, en zoals bij deze.hannesie schreef:http://www.hifiberry.com/forums/topic/r ... gi-player/
Foto links onder geeft mogelijk de situatie die jij wilt?
http://i0.wp.com/www.hifiberry.com/wp-c ... G_2336.jpg
Re: Raspberry Pi
Ik heb een andere PI en een los Sabre dacje. Dus het is niet helemaal vergelijkbaar.Zweitse schreef:Je kan ze dus wel beide voeden middels de header van de DAC?
Re: Raspberry Pi
Ach ja, is ook zo, had ik moeten wetenFR_Aad schreef:Ik heb een andere PI en een los Sabre dacje. Dus het is niet helemaal vergelijkbaar.Zweitse schreef:Je kan ze dus wel beide voeden middels de header van de DAC?
Re: Raspberry Pi
FR_Aad schreef:Volgens mij is de goedkoopste oplossing een Chromecast.
Zo. En dat loopt dus als een trein! Bedankt voor de tip, jongens!hannesie schreef:Mediamarkt Chromecast €35,--
Re: Raspberry Pi
Als je geen zin hebt om het zelf te doen zijn er ook wel anderen die je probleem kunnen oplossen, maar dan wel voor € 3700,--
http://www.hgfa.de/CAAS.php De Raspberry zit dan met een blauw koelblokje aan de achterzijde.
En het prijskaartje met commentaar.
http://www.hgfa.de/CAAS.php De Raspberry zit dan met een blauw koelblokje aan de achterzijde.
En het prijskaartje met commentaar.
Re: Raspberry Pi
En het grote nieuws van vandaag.
QUADCORE PI
http://www.theregister.co.uk/2015/02/02 ... i_model_2/
http://tweakers.net/nieuws/101136/raspb ... c-aan.html En dan zou het ook nog Windows 10 moeten gaan draaien!?
http://blogs.windows.com/buildingapps/2 ... erry-pi-2/
En blijkbaar ook al leverbaar.
https://www.sossolutions.nl/raspberry-p ... -0001.html
QUADCORE PI
http://www.theregister.co.uk/2015/02/02 ... i_model_2/
http://tweakers.net/nieuws/101136/raspb ... c-aan.html En dan zou het ook nog Windows 10 moeten gaan draaien!?
http://blogs.windows.com/buildingapps/2 ... erry-pi-2/
En blijkbaar ook al leverbaar.
https://www.sossolutions.nl/raspberry-p ... -0001.html
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 02 feb 2015, 10:37, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Raspberry Pi
Het kan dan misschien nog wat te langzaam zijn, maar de Odroid, die dan wel door Ubuntu wordt ondersteund is nu dan ook leverbaar voor iets meer (€ 44,--) en een aardig stukje sneller.
http://www.pollin.de/shop/dt/MTI2OTgxOT ... _1_GB.html
http://www.pollin.de/shop/dt/MTI2OTgxOT ... _1_GB.html
Re: Raspberry Pi
Sjonge...ik heb weer eens lekker niet opgelet....
Kocht vorige maand een nieuwe B+ voor nagenoeg hetzelfde bedrag. Had ik voor hetzelfde geld een model 2 kunnen hebben....baal er wel een beetje van.
Vraag me af of model 2 B+ een stuk lekkerder LMS kan draaien? Merk dat het nu met een aangesloten HD lang schijf duurt het scrollen en zoeken door muziek. Het is gewoon net te traag. Hmmm misschien maar een tweede losse player erbij en dan het model 2 alleen als server gebruiken....
Vraag me af of model 2 B+ een stuk lekkerder LMS kan draaien? Merk dat het nu met een aangesloten HD lang schijf duurt het scrollen en zoeken door muziek. Het is gewoon net te traag. Hmmm misschien maar een tweede losse player erbij en dan het model 2 alleen als server gebruiken....
Re: Raspberry Pi
Ik ben redelijk alert op wat ik hier van weet en hoor, maar dit is voor mij ook een verrassing.
En inderdaad een 2e voor inzet als server met een losse HD, en daar redelijk wat muziek op is zeker aan te raden.
En kijk dan gelijk eens naar de Odroid, die is zeker als server een stuk sneller bij het indexeren.
@ Zweitse Had ik er al bij gemeld/staan .
Blijkbaar niet duidelijk genoeg. 
En inderdaad een 2e voor inzet als server met een losse HD, en daar redelijk wat muziek op is zeker aan te raden.
En kijk dan gelijk eens naar de Odroid, die is zeker als server een stuk sneller bij het indexeren.
@ Zweitse Had ik er al bij gemeld/staan .
Re: Raspberry Pi
Hmmm, het zit me niet lekker, aangezien ik nog binnen de 14 dagen zit gaat hij toch gewoon retour. 33,95 voor betaald en nu is hij 26,90.
Dan ga ik liever toch voor het model 2 of die van Odroid....
Klein vraagje lichtelijk offtopic:
@ hannesie, ik heb nu nog een Hifiberry DAC+ op de pi zitten, is deze ook werkzaam te krijgen op de Odroid? met LMS?
Dan ga ik liever toch voor het model 2 of die van Odroid....
Klein vraagje lichtelijk offtopic:
@ hannesie, ik heb nu nog een Hifiberry DAC+ op de pi zitten, is deze ook werkzaam te krijgen op de Odroid? met LMS?
Re: Raspberry Pi
Ik weet niet of die C1 pin compatibel is, ik kan de verschillen nog niet duiden.
Maar als je hem als servertje inzet is het nog zeker te doen om het via USB en een DAC aan te sluiten.
Het grote voordeel is tevens het verschil, met de RPI en de Odroid.
Compatibel = RPI, HifiBerry ontwikkelingen e.d.
Snelheid = Odroid, maar dan beperkt tot USB, beide is er nog net niet, tenminste, als die C1 niet de juiste pin bezetting heeft.
Maar als je hem als servertje inzet is het nog zeker te doen om het via USB en een DAC aan te sluiten.
Het grote voordeel is tevens het verschil, met de RPI en de Odroid.
Compatibel = RPI, HifiBerry ontwikkelingen e.d.
Snelheid = Odroid, maar dan beperkt tot USB, beide is er nog net niet, tenminste, als die C1 niet de juiste pin bezetting heeft.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi
Op http://www.raspberrypi.org/ staat •Complete compatibility with Raspberry Pi 1, dus je mag gevoeglijk aannemen dat de pinning gelijk zal zijn. Zouden ze zichzelf ook mee in de vingers snijden trouwens.
Re: Raspberry Pi
Het gaat ook om de compatibiliteit van het Odroid boardje met de 40 pinnen, en dat is dan weer even afwachten, 4x 1,5 GHz, i.p.v. 900Hz en € 44
.
Ze hadden bij Odroid ook een W1 en dat gebruikte dezelfde Chip van Broadcom als de RPI, maar ze werden geblokkeerd in de afname van de Chip, waarschijnlijk door RPI, of ze waren al duidelijk op de hoogte van deze ontwikkeling.
aanvulling !!!!!
Dus welniet
Zo als ik het nu dus begrijp is hij dus hardware compatable 
Dat opent dus wel nieuwe perspectieven.
aanvulling !!!!!
Dat opent dus wel nieuwe perspectieven.
Laatst gewijzigd door hannesie op do 19 feb 2015, 18:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Raspberry Pi
Voor de mensen die wat meer willen weten over de Odroid C1, er staat een magazine/publicatie op de site van hardkernel, en een deel met de informatie over de de RPI en C1 heb ik hier als pdf.
Nog weer een stukje.
Iets te vroeg gejuigd...............??

Re: Raspberry Pi
Ik heb in bestelling de Raspberry met Hifiberry voor geïnstalleerde Micro SD Kaart en voeding
Toen zag hier de aankondiging van de Nieuwe Raspberry
Ik heb dus gebeld om mijn bestelling te wijzigen
Maar SOS Solution,s vertelde dat er nog geen software voor de nieuwe Raspberry is
Dat kon nog wel 2 weken duren
Dus ik heb mijn bestelling maar ongewijzigd gelaten
De Helpdesk vertelde me ook , Dat ik binnen 2 weken de Raspberry terug mocht sturen en alsnog de nieuwe bestellen
Mocht dat 1 week langer duren , dan was dat ook niet echt een probleem om hem om te ruilen met de nieuwe
aldus de helpdesk SOS Solution,s
Leve SOS Solution,s Prima service van die zaak
Toen zag hier de aankondiging van de Nieuwe Raspberry
Ik heb dus gebeld om mijn bestelling te wijzigen
Maar SOS Solution,s vertelde dat er nog geen software voor de nieuwe Raspberry is
Dat kon nog wel 2 weken duren
Dus ik heb mijn bestelling maar ongewijzigd gelaten
De Helpdesk vertelde me ook , Dat ik binnen 2 weken de Raspberry terug mocht sturen en alsnog de nieuwe bestellen
Mocht dat 1 week langer duren , dan was dat ook niet echt een probleem om hem om te ruilen met de nieuwe
aldus de helpdesk SOS Solution,s
Leve SOS Solution,s Prima service van die zaak
Re: Raspberry Pi
Het wordt steeds leuker. 
Kan ik met de tijd de iMac/server in de meterkast ook vervangen. Scheelt weer een bekkie stroom. (en ruimte
)
Kan ik met de tijd de iMac/server in de meterkast ook vervangen. Scheelt weer een bekkie stroom. (en ruimte
Re: Raspberry Pi
Wel grappig, iemand heeft op het tweakersnet een mening/ervaring met de Odroid C1 omschreven.
http://tweakers.net/productreview/10756 ... -02&u=1800
http://tweakers.net/productreview/10756 ... -02&u=1800
Re: Raspberry Pi
Ik heb zelf maar zo een C1 besteld, ze zijn nu leverbaar, en dan gelijk met dat snelle eMMC geheugenkaartje, en ik kan hem dan ook op de Odroid U3 gebruiken.
16 Gb eMMC geheugenkaartje kost bijna net zo veel als een Odroid C1
We zijn weer even van de straat, en ben wel benieuwd hoe snel dit aan de praat is, of eigenlijk, hoe groot het verschil is met het geheugen, Class 10 micro SD of eMMC geheugenkaartje.
ik kan het meten, er is een mogelijkheid om te kiezen tussen die 2, om daarvan op te starten.
16 Gb eMMC geheugenkaartje kost bijna net zo veel als een Odroid C1
We zijn weer even van de straat, en ben wel benieuwd hoe snel dit aan de praat is, of eigenlijk, hoe groot het verschil is met het geheugen, Class 10 micro SD of eMMC geheugenkaartje.
ik kan het meten, er is een mogelijkheid om te kiezen tussen die 2, om daarvan op te starten.
Re: Raspberry Pi
Denk toch dat ik het hou bij de raspberry pi. Model 2 dan in dit geval. De odriod wint het absoluut qua specs. Maar met wat je erop kan draaien is denk ik toch te beperkt en voor mij niet handig met wat ik er nu mee wil.
Re: Raspberry Pi
Ik kwam er vanmiddag achter dat het hele pakket van Max2Play (= Ubuntu) er al op draait.
Dan heb je dus server/ speler/ de Mediaplayer Koda (= XBMC) aan de praat, en dan is het dan wel de USB uitgang die je benut, en de optie voor de compatibiliteit met de andere uitbreidingsboardjes zijn nog erg beperkt.
Maar wat ik al had aangegeven voor de U3 zal dan hier ook wel opgaan, server en speler tot 24/192, en bij een hogere aanspraak op de processoren kom je dan met DSD voor de keuze van of server of speler, met uiteraard USB dac.
Verder loopt het waarschijnlijk als een tierelier, heb inmiddels wat gezien/bekeken met zo een eMMC geheugenkaartje.
Dan heb je dus server/ speler/ de Mediaplayer Koda (= XBMC) aan de praat, en dan is het dan wel de USB uitgang die je benut, en de optie voor de compatibiliteit met de andere uitbreidingsboardjes zijn nog erg beperkt.
Maar wat ik al had aangegeven voor de U3 zal dan hier ook wel opgaan, server en speler tot 24/192, en bij een hogere aanspraak op de processoren kom je dan met DSD voor de keuze van of server of speler, met uiteraard USB dac.
Verder loopt het waarschijnlijk als een tierelier, heb inmiddels wat gezien/bekeken met zo een eMMC geheugenkaartje.
Re: Raspberry Pi
Mn Raspberry bij SOS Solutions afbesteld
Mijn bestelling was zoek geraakt
Dat kan Maar de hifi berry was niet meer op voorraad
Dus mijn order geannuleerd en bij KIWI besteld
en de dag erop binnen
De raspberry + Hifiberry ontvangen met plexiglas Kastje
Beware !!
Bij het in elkaar klikken een lipje kapot
Het kastje was ijskoud 3 graden boven nul uit de postauto en ik zat het al in elkaar aan het zetten
ik had het natuurlijk op moeten laten warmen
Vandaag brak een ander lipje spontaan
Weet iemand misschien een link naar een aluminium kastje waar ook de HifiBerry in past ?
ik wil geen 18 euro voor een breekbaar kastje uitgeven en de ABS vind ik niet mooi
Mijn bestelling was zoek geraakt
Dat kan Maar de hifi berry was niet meer op voorraad
Dus mijn order geannuleerd en bij KIWI besteld
en de dag erop binnen
De raspberry + Hifiberry ontvangen met plexiglas Kastje
Beware !!
Bij het in elkaar klikken een lipje kapot
Het kastje was ijskoud 3 graden boven nul uit de postauto en ik zat het al in elkaar aan het zetten
ik had het natuurlijk op moeten laten warmen
Vandaag brak een ander lipje spontaan
Weet iemand misschien een link naar een aluminium kastje waar ook de HifiBerry in past ?
ik wil geen 18 euro voor een breekbaar kastje uitgeven en de ABS vind ik niet mooi
