luidsprekers shops
Moderator: Beheerdersteam
luidsprekers shops
hoi iedereen,
kan iemand mij soms zeggen waar er in Belgie goeie speakershops zijn, dus waar men aparte drivers kan vinden en van alle soorten audio materiaal.
Ik ben uit de buurt van Gent.
mvg Gerdinio
kan iemand mij soms zeggen waar er in Belgie goeie speakershops zijn, dus waar men aparte drivers kan vinden en van alle soorten audio materiaal.
Ik ben uit de buurt van Gent.
mvg Gerdinio
Hallo Gerdino,
Ja het is een winkel (nou ja, soort van) en je kunt er ook vrijblijvend langsgaan. Alleen zijn de openingstijden nogal willekeurig. Dus bel altijd even op voor een afspraak met de eigenaar. Dat is best een eigenwijze knakker die uren kan kletsen, met liefde over wat ie verkoopt overigens. De 1 ligt dat wel de ander niet. Afijn dat moet je zelf maar uitvogelen, zou zeggen bel eens op als je concreet wat nodig hebt en wat op zijn site van je gading gevonden hebt.

Ja het is een winkel (nou ja, soort van) en je kunt er ook vrijblijvend langsgaan. Alleen zijn de openingstijden nogal willekeurig. Dus bel altijd even op voor een afspraak met de eigenaar. Dat is best een eigenwijze knakker die uren kan kletsen, met liefde over wat ie verkoopt overigens. De 1 ligt dat wel de ander niet. Afijn dat moet je zelf maar uitvogelen, zou zeggen bel eens op als je concreet wat nodig hebt en wat op zijn site van je gading gevonden hebt.
Ik woon ook in België en ook ik ben nog steeds op zoek naar goede winkels voor (lampen) electronica en luidsprekers.
Bij diyparadiso ben ik al enkele keren langs geweest voor lampen en transfo's. Ik heb er nooit problemen/zware discussies gehad, maar de meningen zijn verdeeld.
Ik denk dat het inderdaad bedroevend gesteld is met zelfbouw gebeuren in België. Eigenlijk met het hele audio-gebeuren in België. Vergelijk maar eens het aantal forums en sites over audio met Nederland.
Vriendelijke groeten, Pieter
Bij diyparadiso ben ik al enkele keren langs geweest voor lampen en transfo's. Ik heb er nooit problemen/zware discussies gehad, maar de meningen zijn verdeeld.
Ik denk dat het inderdaad bedroevend gesteld is met zelfbouw gebeuren in België. Eigenlijk met het hele audio-gebeuren in België. Vergelijk maar eens het aantal forums en sites over audio met Nederland.
Vriendelijke groeten, Pieter
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Speakers Corner in Rotselaar. Is misschien geen echte winkel, maar je kan er wel alles bestellen.
Zonder de onaangename houding van die man van aqua blue. Aan de updates op de website te zien vraag ik me trouwens af of die winkel nog lang gaat bestaan.
Beetje duurder wel, maar veel beter advies.
Als je de laagste prijzen wil, zonder advies, koop dan via internet in duitsland.
Zonder de onaangename houding van die man van aqua blue. Aan de updates op de website te zien vraag ik me trouwens af of die winkel nog lang gaat bestaan.
Beetje duurder wel, maar veel beter advies.
Als je de laagste prijzen wil, zonder advies, koop dan via internet in duitsland.
De man achter de zaak heet Jos Ghijsens. Hij is vertegenwoordiger in medisch materiaal (kunstheupen etc.). Een zeer aangename man die na zijn werkuren gepassioneerd luidsprekers bouwt en daarbij anderen ook wil verder helpen. Je kan bij hem terecht voor de speakerunits zelf maar ook voor de metingen achteraf. Uitleg bij de metingen en hulp bij eventuele aanpassingen kunnen ook samen met zijn hulp gebeuren.
Als je hem wil contacteren kan je dat via de telefoon doen : 016 446034
Maar ook per mail : josghijsens@yucom.be
Als je hem wil contacteren kan je dat via de telefoon doen : 016 446034
Maar ook per mail : josghijsens@yucom.be
-
frederikje
- Berichten: 1
- Lid geworden op: za 02 okt 2004, 22:39
Ik ben afgelopen week naar Aqua-Blue in Antwerpen geweest. Als je de winkel ziet denk je 'wat een zootje' maar als je goed kijkt zie je wel eventjes de beste onderdelen van de beste merken liggen (gewoon op voorraad). En .. tegen een goede prijs. Heb daar zelf units van scan speak gehaald. Betaalde slechts 149 euro voor een revelator 15w.... midrange. Die zijn in Nederland een stuk duurder.
Benny is absoluut heel enthousiast, je kunt zien dat hij er plezier in heeft om klanten een goed advies te geven. En neemt daar ruim de tijd voor.
Dit is voor mij een winkel om vaker te komen, ook al moet ik elke keer van Amsterdam komen.
Het project waar ik mee bezig ben is het reviseren van een set T+A TMR 160 transmission line speakers. Ik ga van een 4 weg system met 2 woofers naar een 3 weg systeem.
Hoe het gaat worden: Tweeter Scanspeak 2904/7000 in d'appolito 2x Scanspeak revelater 15w... midrange, en 2 stuks SEAS CA25FEY/DD woofers (die tot 16hz gaan).
Benny gaat de scheidingsfilter ontwerpen en bouwen.
Mijn advies, zoek je een goede zaak in Belgie met goede prijzen, ga eens langs bij AquaBlue.
Benny is absoluut heel enthousiast, je kunt zien dat hij er plezier in heeft om klanten een goed advies te geven. En neemt daar ruim de tijd voor.
Dit is voor mij een winkel om vaker te komen, ook al moet ik elke keer van Amsterdam komen.
Het project waar ik mee bezig ben is het reviseren van een set T+A TMR 160 transmission line speakers. Ik ga van een 4 weg system met 2 woofers naar een 3 weg systeem.
Hoe het gaat worden: Tweeter Scanspeak 2904/7000 in d'appolito 2x Scanspeak revelater 15w... midrange, en 2 stuks SEAS CA25FEY/DD woofers (die tot 16hz gaan).
Benny gaat de scheidingsfilter ontwerpen en bouwen.
Mijn advies, zoek je een goede zaak in Belgie met goede prijzen, ga eens langs bij AquaBlue.
Ik zou toch nog even wachten tot je speakers af zijn. Hij ontwierp ook een filter voor me. Achteraf heb ik metingen laten doen en het resultaat was om te wenen. Hij zat er compleet naast....
Heb de metingen laten doen door Jos van Speakers corner en die heeft het filter dan aangepast zodat ik een lineair verloop kreeg.
Ik had initieel ook de indruk dat het een enthousiaste kerel was, maar ben er toch van terug gekomen. Enfin, enthousiast is hij misschien wel, maar daar blijft het bij...
Een van zijn adviezen voor een bassreflex behuizingen was bvb. : "hoe groter de kast, hoe beter de speaker". Dat de rest van de wereld er anders over denkt stoort hem blijkbaar niet
Heb de metingen laten doen door Jos van Speakers corner en die heeft het filter dan aangepast zodat ik een lineair verloop kreeg.
Ik had initieel ook de indruk dat het een enthousiaste kerel was, maar ben er toch van terug gekomen. Enfin, enthousiast is hij misschien wel, maar daar blijft het bij...
Een van zijn adviezen voor een bassreflex behuizingen was bvb. : "hoe groter de kast, hoe beter de speaker". Dat de rest van de wereld er anders over denkt stoort hem blijkbaar niet
