luidsprekers shops

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
gerdinio

luidsprekers shops

Bericht door gerdinio »

hoi iedereen,

kan iemand mij soms zeggen waar er in Belgie goeie speakershops zijn, dus waar men aparte drivers kan vinden en van alle soorten audio materiaal.
Ik ben uit de buurt van Gent.

mvg Gerdinio
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Al eens bij Aqua-Blue in Antwerpen geweest? Redelijk scherpe prijzen...

http://www.diyparadiso.com

;)
gerdinio

Bericht door gerdinio »

nee nog heb erzelfs nog niet van gehoord. Even op de site gekeken bij hen. Is dit eigenlijk een winkel? Kan je daar gewoon vrijblijvend binnen wandelen?

greetz
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Hallo Gerdino,

Ja het is een winkel (nou ja, soort van) en je kunt er ook vrijblijvend langsgaan. Alleen zijn de openingstijden nogal willekeurig. Dus bel altijd even op voor een afspraak met de eigenaar. Dat is best een eigenwijze knakker die uren kan kletsen, met liefde over wat ie verkoopt overigens. De 1 ligt dat wel de ander niet. Afijn dat moet je zelf maar uitvogelen, zou zeggen bel eens op als je concreet wat nodig hebt en wat op zijn site van je gading gevonden hebt.

;)
rho

Bericht door rho »

Als je een deftige DIY-audio/speaker winkel kan vinden in België, laat je dan iets weten? Ik kan er namelijk geen enkele vinden. :(
Ik denk dat het met het zelfbouw-gebeuren in België bedroevend gesteld is.
svokke

Bericht door svokke »

Ik woon ook in België en ook ik ben nog steeds op zoek naar goede winkels voor (lampen) electronica en luidsprekers.
Bij diyparadiso ben ik al enkele keren langs geweest voor lampen en transfo's. Ik heb er nooit problemen/zware discussies gehad, maar de meningen zijn verdeeld.
Ik denk dat het inderdaad bedroevend gesteld is met zelfbouw gebeuren in België. Eigenlijk met het hele audio-gebeuren in België. Vergelijk maar eens het aantal forums en sites over audio met Nederland.
Vriendelijke groeten, Pieter
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Ach, hier in Nederland is het weer bedroevend ten opzichte van Duitsland. en in de VS is het helemaal feest...
Raymond

Bericht door Raymond »

Leeuwarden schreef:
Ach, hier in Nederland is het weer bedroevend ten opzichte van Duitsland. en in de VS is het helemaal feest...
Jah, praat onze zuiderburen nog maar even een nog groter complex aan! :?
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Nou eigenlijk probeerde ik wat te relativeren... :(
DIY_peter

Bericht door DIY_peter »

Speakers Corner in Rotselaar. Is misschien geen echte winkel, maar je kan er wel alles bestellen.
Zonder de onaangename houding van die man van aqua blue. Aan de updates op de website te zien vraag ik me trouwens af of die winkel nog lang gaat bestaan.

Beetje duurder wel, maar veel beter advies.
Als je de laagste prijzen wil, zonder advies, koop dan via internet in duitsland.
rho

Bericht door rho »

Speaker Corner is de enige die ik ken, maar dat is inderdaad geen echte winkel.
Advies krijg je er inderdaad voldoende, en ook juist en nuttig advies. Maar zo maar even binnenspringen is er toch niet bij. En dat is wat ik zowat mis.
svokke

Bericht door svokke »

:shock: Rotselaar, dat is enkele km van mijn nieuwe woonst en ik heb er nog nooit van gehoord. :roll:
Kunnen jullie mij er wat meer informatie over geven?
Groeten, pieter
rho

Bericht door rho »

De man achter de zaak heet Jos Ghijsens. Hij is vertegenwoordiger in medisch materiaal (kunstheupen etc.). Een zeer aangename man die na zijn werkuren gepassioneerd luidsprekers bouwt en daarbij anderen ook wil verder helpen. Je kan bij hem terecht voor de speakerunits zelf maar ook voor de metingen achteraf. Uitleg bij de metingen en hulp bij eventuele aanpassingen kunnen ook samen met zijn hulp gebeuren.

Als je hem wil contacteren kan je dat via de telefoon doen : 016 446034
Maar ook per mail : josghijsens@yucom.be
frederikje

Bericht door frederikje »

Ik ben afgelopen week naar Aqua-Blue in Antwerpen geweest. Als je de winkel ziet denk je 'wat een zootje' maar als je goed kijkt zie je wel eventjes de beste onderdelen van de beste merken liggen (gewoon op voorraad). En .. tegen een goede prijs. Heb daar zelf units van scan speak gehaald. Betaalde slechts 149 euro voor een revelator 15w.... midrange. Die zijn in Nederland een stuk duurder.

Benny is absoluut heel enthousiast, je kunt zien dat hij er plezier in heeft om klanten een goed advies te geven. En neemt daar ruim de tijd voor.

Dit is voor mij een winkel om vaker te komen, ook al moet ik elke keer van Amsterdam komen.

Het project waar ik mee bezig ben is het reviseren van een set T+A TMR 160 transmission line speakers. Ik ga van een 4 weg system met 2 woofers naar een 3 weg systeem.

Hoe het gaat worden: Tweeter Scanspeak 2904/7000 in d'appolito 2x Scanspeak revelater 15w... midrange, en 2 stuks SEAS CA25FEY/DD woofers (die tot 16hz gaan).

Benny gaat de scheidingsfilter ontwerpen en bouwen.

Mijn advies, zoek je een goede zaak in Belgie met goede prijzen, ga eens langs bij AquaBlue.
DIY_peter

Bericht door DIY_peter »

Ik zou toch nog even wachten tot je speakers af zijn. Hij ontwierp ook een filter voor me. Achteraf heb ik metingen laten doen en het resultaat was om te wenen. Hij zat er compleet naast....
Heb de metingen laten doen door Jos van Speakers corner en die heeft het filter dan aangepast zodat ik een lineair verloop kreeg.
Ik had initieel ook de indruk dat het een enthousiaste kerel was, maar ben er toch van terug gekomen. Enfin, enthousiast is hij misschien wel, maar daar blijft het bij...
Een van zijn adviezen voor een bassreflex behuizingen was bvb. : "hoe groter de kast, hoe beter de speaker". Dat de rest van de wereld er anders over denkt stoort hem blijkbaar niet :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”