Sub woofer filter
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: Sub woofer filter
Kan dit draadje aub naar de zandbak? Onschuldige kinderen zouden er wat van kunnen gaan denken...... 
Iedereen heeft zijn punt van verzadiging, bij mij is dat nu bereikt.ray5150 schreef:Jeroen toch !jeroen_d schreef:Ja en als je de fase weer correct wilt krijgen moet je er een magneet bij houden.begin jij nu ook al ?
Ik vind het eigenlijk wel een interessant topic worden! Volgmodus AAN!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
•Er loopt een gek in het gekkenhuis te wandelen met een tandenborstel aan een koordje. Dan komt de directeur voorbij en hij zegt: ''dag Maurice, met uw hondje op wandel?'' zegt Maurice:''Maar allez meneer de directeur u ziet toch dat dit een tandenborstel is. De directeur gaat weg en denkt:'' die zot gaat erop voorruit'' Eens Maurice om de hoek is, zegt hij tegen de tandenborstel:'' héhé Fifi, ze denken dat ge een tandenborstel zijt''
Da's dik zat voor jou!Walt schreef:Ik heb nog wel wat flosdraad liggen hoor!
Zoals een groot Amerikaans filosoof ooit zei : "A man's got to kow his limitations."jeroen_d schreef:Iedereen heeft zijn punt van verzadiging, bij mij is dat nu bereikt.ray5150 schreef:Jeroen toch !jeroen_d schreef:Ja en als je de fase weer correct wilt krijgen moet je er een magneet bij houden.begin jij nu ook al ?
Zo, de hele of-topic brigade heeft zijn plasje weer gedaan! WAF WAF poets poets
Die vertoeft misschien nog buitengaats en wacht tot de zee bevroren isdre schreef:Ik neem aan dat dat ook gaat gebeuren.
Als Henkjan uitgezwommen is.
Anne
- Theduboracle
Volgens mij is het allemaal ontspanning van de ontknoping van de discussie waarom er nu zoveel gepost wordt.
Ik ga er verder maar niet op in, of ik ga quoten.
Ik ga er verder maar niet op in, of ik ga quoten.
- Theduboracle
Ik zit ook wat te neuzen voor een sub versterker of versterker en mijn oog viel op dit ding.
http://www.conrad.be/ce/nl/product/0780 ... bouwpakket
Dit ding gebruikt tip147 transistoren met een totaal thd van 0.02 op 1khz.
Ik las ook dat de slewrate van deze transistoren 0.4 en 4u/sec bedragen en dat is stukken beter dan elke chipamp.
Alle LM blokjes hebben een slewrate van 9u/sec namelijk.
Vervolgens viel mij oog op deze site.
http://www.audiodesignguide.com/Albarry/index.html
Al met al kan dit wel intressant worden omdat het al aardig proffesioneel gaat lijken met het merk Albarry.
Misschien ga ik er wel mee bezig, maar voorlopig niet.
Misschien ook wel iets voor anderen.
http://www.conrad.be/ce/nl/product/0780 ... bouwpakket
Dit ding gebruikt tip147 transistoren met een totaal thd van 0.02 op 1khz.
Ik las ook dat de slewrate van deze transistoren 0.4 en 4u/sec bedragen en dat is stukken beter dan elke chipamp.
Alle LM blokjes hebben een slewrate van 9u/sec namelijk.
Vervolgens viel mij oog op deze site.
http://www.audiodesignguide.com/Albarry/index.html
Al met al kan dit wel intressant worden omdat het al aardig proffesioneel gaat lijken met het merk Albarry.
Misschien ga ik er wel mee bezig, maar voorlopig niet.
Misschien ook wel iets voor anderen.
- Theduboracle
Heb de boel nu goed draaien, ook wat meer schaap demping geplaatst in de kasten.
Het laag is nu nog dieper.
In tegenstelling tot wat gezegt werdt doen de tangbands 3" bamboe conus het zeer goed.
Ondanks dat ze zo klein zijn geven ze gemakkelijk vanaf 15HZ weer onder normaal luister volume.
Ik heb ze al horen zeggen dat 25 hz niet meer te horen is maar (dacht ik zelf ook) maar nu gaat het echt tot hoorbaar 15hz, vast door de betere tuning van de kast voor deze drivers.
Het zijn wel 2 tangbands natuurlijk, en het laag volume van de eigenlijke luidsprekers komt er nog bij.
Voordat men denk dat een 3" mono woofer genoeg is voor disco geluidsvolumes
Ben weer dik tevreden, al kan het laag vast beter en strakker door een betere versterker, maar dat is een ander verhaal.
Het laag is nu nog dieper.
In tegenstelling tot wat gezegt werdt doen de tangbands 3" bamboe conus het zeer goed.
Ondanks dat ze zo klein zijn geven ze gemakkelijk vanaf 15HZ weer onder normaal luister volume.
Ik heb ze al horen zeggen dat 25 hz niet meer te horen is maar (dacht ik zelf ook) maar nu gaat het echt tot hoorbaar 15hz, vast door de betere tuning van de kast voor deze drivers.
Het zijn wel 2 tangbands natuurlijk, en het laag volume van de eigenlijke luidsprekers komt er nog bij.
Voordat men denk dat een 3" mono woofer genoeg is voor disco geluidsvolumes
Ben weer dik tevreden, al kan het laag vast beter en strakker door een betere versterker, maar dat is een ander verhaal.