Ultrazooom 2.0 : ze krijgen geen vleugels
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels
Dat leer ik pas over een half jaar, dat mailen, in het kader van mijn reintegratieprogramma.....

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels
Krijgt het nog een andere naam nu ie flaporen krijgt? 
Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels
nog even uitstellen.....ds23man schreef:Ja 2.0..... Leesbrilletje kwijt Dre?
Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels
ds23man schreef:Dat leer ik pas over een half jaar, dat mailen, in het kader van mijn reintegratieprogramma.....![]()
Pfff, moet ik nu echt een offerte voor je aanvragen? Mooie zelfbouwer ben jij zeg
Acryl is trouwens wel akoestisch verantwoord. Ze maken er ook draaitafelplatters mee
Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels
De verschillende onderdelen van zo'n luidspreker worden afzonderlijk ingekocht en al dan niet ergens in China geassembleerd.Walt schreef:EDIT: die woofer ziet er goed uit, ik vraag me wel af waarom fabrikanten van zulke 'artistieke' korven willen toepassen, qua luchtstroom en sterkte zijn slanke rechte ribben gewoon beter.
Je koop een container en je mag je eigen merk er op zetten.
Die blitse korfjes doen het vooral goed in de car-audio sector, daar worden die dingen achterstevoren in de kofferbak gebouwd. Waarschijnlijk is dat dan ook de grootste doelgroep, van een paar zonderlinge mannetjes die ergens in een schuurtje wat aan luidsprekers knutselen wordt je niet rijk.
Vergis je niet, dit lijkt een woud van ogenschijnlijk kris-kras lopende zuilen. Maar ze volgen precies de krachtenlijnen die door de constructie lopen. Gaudi heeft de hoek en positie destijds bepaald met een omgekeerd kettingmodel van zijn kathedraal.Dan schreef:Aan de andere kant; kijk eens naar de Sagrada Familia in Spanje, daar zie je vergelijkbare structuren en dat waait ook niet om
Laatst gewijzigd door richard op vr 30 jan 2015, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels
Prima kerel van die webshop.Dan schreef:
Kom er altijd mijn bestelde spullen ophalen.
Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels
Ik ken het verhaal van de Sagrada Familia. Ben er twee keer geweestrichard schreef:De verschillende onderdelen van zo'n luidspreker worden afzonderlijk ingekocht en al dan niet ergens in China geassembleerd.Walt schreef:EDIT: die woofer ziet er goed uit, ik vraag me wel af waarom fabrikanten van zulke 'artistieke' korven willen toepassen, qua luchtstroom en sterkte zijn slanke rechte ribben gewoon beter.
Je koop een container en je mag je eigen merk er op zetten.
Die blitse korfjes doen het vooral goed in de car-audio sector, daar worden die dingen achterstevoren in de kofferbak gebouwd. Waarschijnlijk is dat dan ook de grootste doelgroep, van een paar zonderlinge mannetjes die ergens in een schuurtje wat aan luidsprekers knutselen wordt je niet rijk.
Vergis je niet, dit lijkt een woud van ogenschijnlijk kris-kras lopende zuilen. Maar ze volgen precies de krachtenlijnen die door de constructie lopen. Gaudi heeft de hoek en positie destijds bepaald met een omgekeerd kettingmodel van zijn kathedraal.Dan schreef:Aan de andere kant; kijk eens naar de Sagrada Familia in Spanje, daar zie je vergelijkbare structuren en dat waait ook niet om
De foto's zijn mooi maar als je binnen staat is het WOW
Overigens ben ik het eens dat dit product is gemaakt in China, maar dat zijn vrijwel alle audio producten. Het lijkt echter wel een serieus produkt. We gaan hem trouwens eerst even uittesten. De rolrand is niet van rubber of schuim maar van een soort geimpregneerd canvas en doet een beetje retro aan. Maar goed, we zien wel of het wat is en gezien de prijs is het wel een paar testjes waard.
Vanmiddag nog een paar foto's gemaakt:
Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels
Hallo Dan,
Bedankt voor de extra foto's. Als jullie de mogelijkheid hebben om de T/S parameters zelf na te meten dan zou dit ook erg interessant zijn. Het is een teken van kwaliteit als de fabrikant zelf namelijk ook de correcte parameters opgeeft.
Hebben jullie verder al een idee voor de testkast? Aantal liters, gesloten of reflex?
Groetjes Walter
Bedankt voor de extra foto's. Als jullie de mogelijkheid hebben om de T/S parameters zelf na te meten dan zou dit ook erg interessant zijn. Het is een teken van kwaliteit als de fabrikant zelf namelijk ook de correcte parameters opgeeft.
Hebben jullie verder al een idee voor de testkast? Aantal liters, gesloten of reflex?
Groetjes Walter
Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels
Ik wil Gerhard zijn topic niet te veel vervuilen dus ik start wel een nieuw topic zodra we er mee aan de gang gaan.
Kast wordt 85 liter afgestemd op 35Hz. We hebben alleen nog geen RD4o's dus nog even geduld.
Of we moeten een leuke hoorn gebruiken voor de testkastjes natuurlijk, allen nog geen idee welke. Liefst een JBL clone die vanaf 800Hz speelt.
Kast wordt 85 liter afgestemd op 35Hz. We hebben alleen nog geen RD4o's dus nog even geduld.
Of we moeten een leuke hoorn gebruiken voor de testkastjes natuurlijk, allen nog geen idee welke. Liefst een JBL clone die vanaf 800Hz speelt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels
Dat heeft Wallo al vakkundig gedaan!Dan schreef:Ik wil Gerhard zijn topic niet te veel vervuilen dus
Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels
Valt wel mee toch, maar die 12 inchers zien er ook wel goed uit, zou je dat ook niet als optie overwegen i.s.m. een hoger crossoverpunt i.p.v. die vleugels?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels
Waarom moet ik nou steeds andere woofers???? De JBL's kunnen wel wat verder doorlopen hoor.....
Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels
Over dat verder doorlopen heb ik jou nog niet gehoord Gerhard. Wat is je bezwaar daartegen? De JBL monitoren waar de 2235H uit komt loopt tot 1000Hz door.
Heb je gehoormatig een keuze gemaakt of uit technische overweging? Of misschien omdat je de RD50 zo breedbandig mogelijk wil inzetten?
Heb je gehoormatig een keuze gemaakt of uit technische overweging? Of misschien omdat je de RD50 zo breedbandig mogelijk wil inzetten?
Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels
Een 15" woofer begint doorgaans boven een paar honderd hertz neuzig te klinken.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels
dre schreef:Wallo hgeeft in ieder geval niet op!
Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels
Ik ben nooit zo gecharmeerd geweest van het Ultrazoom systeem, met name de 15"laagkast vind ik er veel te lomp uitzien. Nu met de problemen met de belastbaarheid van de B&G units is dit een mooie kans om over te stappen op een slanker ontwerp met hierin 2x10" of 2x12" units. Gezien de rest van de electronica is het budget voor een paar woofers volgens mij niet echt een bottleneck.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels
Prima woofer,dus waarom veranderen.
Met een hogere cross-over gaat ie wel anders klinken,maar met een ander baffle ook....
Dus het blijft een lastig verhaal helaas.
Met een hogere cross-over gaat ie wel anders klinken,maar met een ander baffle ook....
Dus het blijft een lastig verhaal helaas.
