Ultrazooom 2.0 : ze krijgen geen vleugels

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door ds23man »

Op maat Dan, met afgeronde hoeken en kanten.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door Dan »

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door ds23man »

Dat leer ik pas over een half jaar, dat mailen, in het kader van mijn reintegratieprogramma..... :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door dre »

Krijgt het nog een andere naam nu ie flaporen krijgt? :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door ds23man »

Ja 2.0..... Leesbrilletje kwijt Dre? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door Walt »

dombo 2.0 komt naar je toe deze zomer! :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door dre »

loskomen als nooit tevoren! :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door dre »

ds23man schreef:
Ja 2.0..... Leesbrilletje kwijt Dre? :mrgreen:
nog even uitstellen..... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door Dan »

ds23man schreef:
Dat leer ik pas over een half jaar, dat mailen, in het kader van mijn reintegratieprogramma..... :mrgreen: :mrgreen:

Pfff, moet ik nu echt een offerte voor je aanvragen? Mooie zelfbouwer ben jij zeg :rofl:
Acryl is trouwens wel akoestisch verantwoord. Ze maken er ook draaitafelplatters mee :-({|=
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door markbakk »

ds23man schreef:
Dit is het luiste forum.......
:sure:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door richard »

Walt schreef:
EDIT: die woofer ziet er goed uit, ik vraag me wel af waarom fabrikanten van zulke 'artistieke' korven willen toepassen, qua luchtstroom en sterkte zijn slanke rechte ribben gewoon beter.
De verschillende onderdelen van zo'n luidspreker worden afzonderlijk ingekocht en al dan niet ergens in China geassembleerd.
Je koop een container en je mag je eigen merk er op zetten.

Die blitse korfjes doen het vooral goed in de car-audio sector, daar worden die dingen achterstevoren in de kofferbak gebouwd. Waarschijnlijk is dat dan ook de grootste doelgroep, van een paar zonderlinge mannetjes die ergens in een schuurtje wat aan luidsprekers knutselen wordt je niet rijk.
Dan schreef:
Aan de andere kant; kijk eens naar de Sagrada Familia in Spanje, daar zie je vergelijkbare structuren en dat waait ook niet om
Vergis je niet, dit lijkt een woud van ogenschijnlijk kris-kras lopende zuilen. Maar ze volgen precies de krachtenlijnen die door de constructie lopen. Gaudi heeft de hoek en positie destijds bepaald met een omgekeerd kettingmodel van zijn kathedraal.
Laatst gewijzigd door richard op vr 30 jan 2015, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door bas focal m180 »

Prima kerel van die webshop.
Kom er altijd mijn bestelde spullen ophalen.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door Dan »

richard schreef:
Walt schreef:
EDIT: die woofer ziet er goed uit, ik vraag me wel af waarom fabrikanten van zulke 'artistieke' korven willen toepassen, qua luchtstroom en sterkte zijn slanke rechte ribben gewoon beter.
De verschillende onderdelen van zo'n luidspreker worden afzonderlijk ingekocht en al dan niet ergens in China geassembleerd.
Je koop een container en je mag je eigen merk er op zetten.

Die blitse korfjes doen het vooral goed in de car-audio sector, daar worden die dingen achterstevoren in de kofferbak gebouwd. Waarschijnlijk is dat dan ook de grootste doelgroep, van een paar zonderlinge mannetjes die ergens in een schuurtje wat aan luidsprekers knutselen wordt je niet rijk.
Dan schreef:
Aan de andere kant; kijk eens naar de Sagrada Familia in Spanje, daar zie je vergelijkbare structuren en dat waait ook niet om
Vergis je niet, dit lijkt een woud van ogenschijnlijk kris-kras lopende zuilen. Maar ze volgen precies de krachtenlijnen die door de constructie lopen. Gaudi heeft de hoek en positie destijds bepaald met een omgekeerd kettingmodel van zijn kathedraal.
Ik ken het verhaal van de Sagrada Familia. Ben er twee keer geweest :D
De foto's zijn mooi maar als je binnen staat is het WOW

Overigens ben ik het eens dat dit product is gemaakt in China, maar dat zijn vrijwel alle audio producten. Het lijkt echter wel een serieus produkt. We gaan hem trouwens eerst even uittesten. De rolrand is niet van rubber of schuim maar van een soort geimpregneerd canvas en doet een beetje retro aan. Maar goed, we zien wel of het wat is en gezien de prijs is het wel een paar testjes waard.

Vanmiddag nog een paar foto's gemaakt:
20150130_164351.jpg
20150130_164345.jpg
20150130_164313.jpg
20150130_163935.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door Walt »

Hallo Dan,

Bedankt voor de extra foto's. Als jullie de mogelijkheid hebben om de T/S parameters zelf na te meten dan zou dit ook erg interessant zijn. Het is een teken van kwaliteit als de fabrikant zelf namelijk ook de correcte parameters opgeeft.

Hebben jullie verder al een idee voor de testkast? Aantal liters, gesloten of reflex?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door Dan »

Ik wil Gerhard zijn topic niet te veel vervuilen dus ik start wel een nieuw topic zodra we er mee aan de gang gaan.
Kast wordt 85 liter afgestemd op 35Hz. We hebben alleen nog geen RD4o's dus nog even geduld.
Of we moeten een leuke hoorn gebruiken voor de testkastjes natuurlijk, allen nog geen idee welke. Liefst een JBL clone die vanaf 800Hz speelt.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door ds23man »

Dan schreef:
Ik wil Gerhard zijn topic niet te veel vervuilen dus
Dat heeft Wallo al vakkundig gedaan! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door Walt »

Valt wel mee toch, maar die 12 inchers zien er ook wel goed uit, zou je dat ook niet als optie overwegen i.s.m. een hoger crossoverpunt i.p.v. die vleugels?

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door ds23man »

Waarom moet ik nou steeds andere woofers???? De JBL's kunnen wel wat verder doorlopen hoor.....
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door dre »

Wallo hgeeft in ieder geval niet op! :lol:
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door Dan »

Over dat verder doorlopen heb ik jou nog niet gehoord Gerhard. Wat is je bezwaar daartegen? De JBL monitoren waar de 2235H uit komt loopt tot 1000Hz door.
Heb je gehoormatig een keuze gemaakt of uit technische overweging? Of misschien omdat je de RD50 zo breedbandig mogelijk wil inzetten?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door Walt »

Een 15" woofer begint doorgaans boven een paar honderd hertz neuzig te klinken.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door FR_Aad »

dre schreef:
Wallo hgeeft in ieder geval niet op! :lol:
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door Walt »

Ik ben nooit zo gecharmeerd geweest van het Ultrazoom systeem, met name de 15"laagkast vind ik er veel te lomp uitzien. Nu met de problemen met de belastbaarheid van de B&G units is dit een mooie kans om over te stappen op een slanker ontwerp met hierin 2x10" of 2x12" units. Gezien de rest van de electronica is het budget voor een paar woofers volgens mij niet echt een bottleneck.

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door ds23man »

Wallo de Jehova....... :mrgreen: :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen vleugels

Bericht door dre »

Prima woofer,dus waarom veranderen.

Met een hogere cross-over gaat ie wel anders klinken,maar met een ander baffle ook....
Dus het blijft een lastig verhaal helaas. :?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”