mid bas tweeter

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: mid bas tweeter

Bericht door JvS »

Nou dat rendement komt meestal wel goed, omdat je voor de baffle step compensatie meestal genoeg wegfiltert.
mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: za 26 jul 2014, 19:30

Re: mid bas tweeter

Bericht door mountainbiker »

richard schreef:
De tweeter moet ook een gelijk, of hoger rendement hebben dan de woofer.
Ik heb altijd geleerd dat de tweeter in een tweeter/midwoofer combi ongeveer -3db moet zijn.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: mid bas tweeter

Bericht door pappaleo »

mountainbiker schreef:
richard schreef:
De tweeter moet ook een gelijk, of hoger rendement hebben dan de woofer.
Ik heb altijd geleerd dat de tweeter in een tweeter/midwoofer combi ongeveer -3db moet zijn.
Nee hoor. Rendement hoort in theorie gelijk te zijn. Allebei -3dB op de overname frequentie bedoel je waarschijnlijk.
Als het rendement van de tweeter hoger is dan van de midwoofer, dan kan deze verzwakt worden tot het juiste niveau met een weerstandsnetwerkje. Als daarentegen het rendement van de tweeter lager is, is het verzwakken van de midwoofer met een weerstandsnetwerk niet zo'n heel erg goed plan.
bandit
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 13:38

Re: mid bas tweeter

Bericht door bandit »

dank u voor u antwoord
zo zie je maar dat in 1 zin ook duidelijk kan zijn HET IS oeps zat me caps lock weer vast :yeah: lache he
Plaats reactie