mid bas tweeter
Moderator: Beheerdersteam
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Re: mid bas tweeter
Nou dat rendement komt meestal wel goed, omdat je voor de baffle step compensatie meestal genoeg wegfiltert.
-
mountainbiker
Ik heb altijd geleerd dat de tweeter in een tweeter/midwoofer combi ongeveer -3db moet zijn.richard schreef:De tweeter moet ook een gelijk, of hoger rendement hebben dan de woofer.
- pappaleo
- Contacteer:
Nee hoor. Rendement hoort in theorie gelijk te zijn. Allebei -3dB op de overname frequentie bedoel je waarschijnlijk.mountainbiker schreef:Ik heb altijd geleerd dat de tweeter in een tweeter/midwoofer combi ongeveer -3db moet zijn.richard schreef:De tweeter moet ook een gelijk, of hoger rendement hebben dan de woofer.
Als het rendement van de tweeter hoger is dan van de midwoofer, dan kan deze verzwakt worden tot het juiste niveau met een weerstandsnetwerkje. Als daarentegen het rendement van de tweeter lager is, is het verzwakken van de midwoofer met een weerstandsnetwerk niet zo'n heel erg goed plan.
dank u voor u antwoord
zo zie je maar dat in 1 zin ook duidelijk kan zijn HET IS oeps zat me caps lock weer vast
lache he
zo zie je maar dat in 1 zin ook duidelijk kan zijn HET IS oeps zat me caps lock weer vast