4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Geduld Wallo is een schone zaak........ 
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Geduld en Wallo in een zin is onzin! 
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Als je de reden al weet, waarom ons dan nog in spanning laten? Of is het de bedoeling dat wij iets gaan gokken? In dat geval zou ik zeggen de units worden te laag ingezet en gaan over hun x-max heen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Goed plan neem ik ook wel de door een ander bouw Assisted Se triode versterker mee en de P11 van A&T.Barry2001 schreef:Daar ben ik zeker benieuwd naar. Toeval trouwens, de vorige eigenaar van de arm waar ik 'm van gekregen heb komt ook als bezoeker, is niet aktief hier op het forum. Die heeft de arm op een Denon DD vervangen voor een Rega.
Misschien dat het iets is voor George? Die wil z'n Pass Pearl II meenemen, is denk ik wel aardig als vergelijk met de Phonodude, is íe echt beter... Versterker heeft George zelf wel denk ik, moeten er nog speakers bij. Leo neem Dynaudio/Focal monitors mee voor de Simplex buizenversterker, zou je die kunnen gebruiken. Mijn Refmons staan er ook dus dat zou ook kunnen.
Ik zal je medereizigers op de lijst toevoegen.
Jammer, is een mooi systeem.ds23man schreef:Ik heb een trieste mededeling, de Ultrazoooms komen niet. Er is weer RD-50 overleden en begin een klein vermoeden te krijgen waar het aan ligt. Nee, dit keer geen productiefout maar een designfout van mijn zijde. Zelf kom ik wel en zal de Ncore/Dlcp combinatie meenemen. Misschien kunnen we daar een workshop mee doen.
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Shit man.............. design fout??ds23man schreef:Ik heb een trieste mededeling, de Ultrazoooms komen niet. Er is weer RD-50 overleden en begin een klein vermoeden te krijgen waar het aan ligt. Nee, dit keer geen productiefout maar een designfout van mijn zijde. Zelf kom ik wel en zal de Ncore/Dlcp combinatie meenemen. Misschien kunnen we daar een workshop mee doen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Het zit je niet mee met de Ultrazooom in Twente Gerhard... vorig jaar ook al, jammer.
Lijkt me super George. We kunnen toch stellen dat de Phonodude de te kloppen phono preamp is? Met de draaitafel van Robert als onafhankelijke bron .. neem je zelf je Phonodude mee als vergelijk? wordt wel weer een auto vol
Lijkt me super George. We kunnen toch stellen dat de Phonodude de te kloppen phono preamp is? Met de draaitafel van Robert als onafhankelijke bron .. neem je zelf je Phonodude mee als vergelijk? wordt wel weer een auto vol
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
We sjouwen wa af maar doen dat graag natuurlijk.
Robbert welk Denon element heb je?
De pearl kan met low output elementen overweg maar de Phono Dude niet.
Robbert welk Denon element heb je?
De pearl kan met low output elementen overweg maar de Phono Dude niet.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Ik heb een Denon arm met een Benz MC20 high output element of een Ortofon OMB10.
Ik kan eventueel ook mijn PhonoDude meeslepen. Die heeft een klein brommetje hoorde ik laatst. Kan die gelijk even doorgemeten worden.
Ik kan eventueel ook mijn PhonoDude meeslepen. Die heeft een klein brommetje hoorde ik laatst. Kan die gelijk even doorgemeten worden.
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
De Benz lijkt mij prima.
Kan gewoon op 47K worden afgesloten dus kan met elke phono werken.
De PD zeker mee nemen kunnen we nog eens vergelijken of daar nog onderling verschil in zit.
In de mijne zit overigens ook een klein brommetje, daar is nog nooit iemand over begonnen tijdens een luisterdag. Mij is wel opgevallen dat met gebruik van een MM element de brom groter is bij de PD vandaar mijn voorkeur voor de Benz. en natuurlijk ook om dat ik hier zelf ook met een High outut Bens speel alleen dan de Glider. maar mocht je zelf een voorkeur hebben voor de OMB10 dan is dat ook prima die heb ik hier ook liggen maar vind ik een beetje een saai en duf element.
Kan gewoon op 47K worden afgesloten dus kan met elke phono werken.
De PD zeker mee nemen kunnen we nog eens vergelijken of daar nog onderling verschil in zit.
In de mijne zit overigens ook een klein brommetje, daar is nog nooit iemand over begonnen tijdens een luisterdag. Mij is wel opgevallen dat met gebruik van een MM element de brom groter is bij de PD vandaar mijn voorkeur voor de Benz. en natuurlijk ook om dat ik hier zelf ook met een High outut Bens speel alleen dan de Glider. maar mocht je zelf een voorkeur hebben voor de OMB10 dan is dat ook prima die heb ik hier ook liggen maar vind ik een beetje een saai en duf element.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Bij mij is de brom juist duidelijker wanneer ik met de Benz draai, dus dat is interessant.
De OMB10 kan lekker klinken, maar dat is afhankelijk van de arm. In een Thorens was het inderdaad suf, maar in de Denon Arm op de Technics is het best goed.
Ik zal ze beide meebrengen, zitten toch in aparte headshells, dus wisselen is alleen een kwestie van naalddruk afstellen.
Ik heb er alweer zin in... nog een dag of 10 wachten.
De OMB10 kan lekker klinken, maar dat is afhankelijk van de arm. In een Thorens was het inderdaad suf, maar in de Denon Arm op de Technics is het best goed.
Ik zal ze beide meebrengen, zitten toch in aparte headshells, dus wisselen is alleen een kwestie van naalddruk afstellen.
Ik heb er alweer zin in... nog een dag of 10 wachten.
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Dat laatste expiriment met verschillende dempingsmaterialen had je niet moeten doen.ds23man schreef:Geduld Wallo is een schone zaak........
Daar is purschuim niet voor
Laatst gewijzigd door rikpost op di 27 jan 2015, 8:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
rikpost schreef:Dat laatste expiriment met verschillende demingsmatarialen had je niet moeten doen.ds23man schreef:Geduld Wallo is een schone zaak........
Daar is purschuim niet voor
-
Vinylvriend
- Berichten: 1
- Lid geworden op: di 27 jan 2015, 14:46
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Ik meld mij bij deze als bezoeker van de 4e ZBA Luisterdag oost Nederland aan.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Welkom! Als vriend vh vinyl kom je wel aan je trekken die dag vermoed ik..
Ben vanmiddag stormtrotserend het hele eind naar de luisterdag locatie gelopen, en heb de mannen daar gesproken: ze zijn er klaar voor, 4e kamer is geen probleem
Heeft iedereen wat meer ruimte en kunnen we de spulletjes over 4 kamers verdelen.
En ze zijn er weer..... oftwel ik ben er ook klaar voor
Ben vanmiddag stormtrotserend het hele eind naar de luisterdag locatie gelopen, en heb de mannen daar gesproken: ze zijn er klaar voor, 4e kamer is geen probleem
En ze zijn er weer..... oftwel ik ben er ook klaar voor
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Beste Topic starter ,
Ik ben nog nooit op een dergelijke bijeenkomst geweest.
Dus het lijkt me best leuk en interesant om er eens bij te zijn
Deze Luister dag de Naam zegt het al natuurlijk
Maar is er ook een Meet ruimte ??
Zoja hoe werkt het dan ?
dummy load aan je versterker en een ingang signaal er in en sweepen met een toongenerator en dat weer op een stukje papier vastgelegd ofzo
ik spreek over iets wat ik nog nooit heb gezien dus ik ben een LEEK
Maar ik heb er wel interesse in
en instaat om naar Hengelo te rijden eis en weder dienend
mits ik natuurlijk welkom zou zijn
alvast bedankt je antwoord
met vriendelijke groet
Bert
Ik ben nog nooit op een dergelijke bijeenkomst geweest.
Dus het lijkt me best leuk en interesant om er eens bij te zijn
Deze Luister dag de Naam zegt het al natuurlijk
Maar is er ook een Meet ruimte ??
Zoja hoe werkt het dan ?
dummy load aan je versterker en een ingang signaal er in en sweepen met een toongenerator en dat weer op een stukje papier vastgelegd ofzo
ik spreek over iets wat ik nog nooit heb gezien dus ik ben een LEEK
Maar ik heb er wel interesse in
mits ik natuurlijk welkom zou zijn
alvast bedankt je antwoord
met vriendelijke groet
Bert
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Ha Bert,
Nou, normaal gesproken is er geen meetruimte, maar dit jaar gaat Loek (cool) met enkele belangstellenden wel wat metingen doen aan een versterker, of hier wat uitleg over geven. Maar een meetruimte om je versterker te laten doorsweepen is er niet.
En natuurlijk ben je welkom!
Mvg, Barry
Nou, normaal gesproken is er geen meetruimte, maar dit jaar gaat Loek (cool) met enkele belangstellenden wel wat metingen doen aan een versterker, of hier wat uitleg over geven. Maar een meetruimte om je versterker te laten doorsweepen is er niet.
En natuurlijk ben je welkom!
Mvg, Barry
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Moet er nog wat herrie in een PC meekomen en een eventuele DAC en/wat spelers?
Anders kom ik gewoon zonder Watt.
Anders kom ik gewoon zonder Watt.
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Maar wel met HalfWatthannesie schreef:Moet er nog wat herrie in een PC meekomen en een eventuele DAC en/wat spelers?
Anders kom ik gewoon zonder Watt.
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
OH ja, we rijden samen, goed dat je dat zegt.FR_Aad schreef:Maar wel met HalfWatthannesie schreef:Moet er nog wat herrie in een PC meekomen en een eventuele DAC en/wat spelers?
Anders kom ik gewoon zonder Watt.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Tsja, wat is een luisterdag zonder Hans adventures in the Ultra digi worldhannesie schreef:Moet er nog wat herrie in een PC meekomen en een eventuele DAC en/wat spelers?
Anders kom ik gewoon zonder Watt.
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Net ook even met Zweitze overlegd, we kunnen de Class D 2x 25 watt via I2S met de RPI hangen aan de Ciare H12.1 breedband speakers. 
correctie. geen SOLO
Eens kijken hoe dat klinkt in Hengelo?
Uiteraard komt dan de rest (Server e.d.) ook mee!
Ik had er al Speakon aan zitten voor hier thuis, en dan nu met een "verloopje" naar banaan
Is dan een beetje meer als dit.
http://nadelectronics.com/products/hifi ... -Amplifier
correctie. geen SOLO
Eens kijken hoe dat klinkt in Hengelo?
Uiteraard komt dan de rest (Server e.d.) ook mee!
Is dan een beetje meer als dit.
http://nadelectronics.com/products/hifi ... -Amplifier
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Lijkt me een prima voorstel Hans, ik heb het toegevoegd.
Op de eerste pagina staat een opzetje voor een luisterschema. Het is een voorstel, niets moet ... later/vroeger/anders/iets vergeten laat maar horen.
Op de eerste pagina staat een opzetje voor een luisterschema. Het is een voorstel, niets moet ... later/vroeger/anders/iets vergeten laat maar horen.
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Lijkt erop dat ik kom zonder dat er iets tussen door komt
Misschien intresse in de Monacor SP205/8 - CheapTrick 269 open kast luidsprekers ?
Misschien intresse in de Monacor SP205/8 - CheapTrick 269 open kast luidsprekers ?
Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015
Ja!TubeHead schreef:Lijkt erop dat ik kom zonder dat er iets tussen door komt![]()
Misschien intresse in de Monacor SP205/8 - CheapTrick 269 open kast luidsprekers ?
Komen en meenemen!
