Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
Wordt de DAC wel goed geadresseerd? Het is al heel wat jaartjes geleden dat ik ernaar gekeken heb, dus het is wat vaag maar ik dacht dat de adressen 0x90 en 0x92 gebruikt konden worden (voor Arduino wire library: 0x48/0x49). Gebruik anders de normale controller eens en kijk wat die verstuurd.
Bleek toch een verbindingsprobleem te zijn, waardoor i2c niet werkte.
Ik heb de normale controller aangesloten en die werkte meteen, vervolgens de raspberry goed aangesloten et voila! @Leon: de DAC wordt inderdaad aangestuurd op 0x48, ik heb een beetje reverse engineering op de oude controller gedaan en zitten spitten in de datasheet.
Ander vraagje, het blijkt dat de USB-connector van de Raspberry aan de 0V verbonden zit. Als ik deze in bouw in de aluminium kast heb ik gelijk de 0V aan de randaarde verbonden, en daarmee ook de 0V van de DAC. Dat lijkt mij een prachtig recept voor 'n ground loop als ik andere apparaten (bijv. de PC) aansluit. Hoe dit op te lossen?
Ander vraagje, het blijkt dat de USB-connector van de Raspberry aan de 0V verbonden zit. Als ik deze in bouw in de aluminium kast heb ik gelijk de 0V aan de randaarde verbonden, en daarmee ook de 0V van de DAC. Dat lijkt mij een prachtig recept voor 'n ground loop als ik andere apparaten (bijv. de PC) aansluit. Hoe dit op te lossen?
Even een plaatje erbij voor het overzicht...