ZBA Car audio

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

michelp
Berichten: 609
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 21:44
Locatie: Omg. Doetinchem

Re: ZBA Car audio

Bericht door michelp »

Ik heb toevallig gister nog een shiva in winisd gezet om ff te kijken.
En nu zie ik er hier dus een.
En staat er ook ergens 1 te koop.
Heel lang niks van gehoord en nu zie je ze overal opduiken :P
JBHC
Berichten: 268
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 10:33
Locatie: Zaanstreek

Re: ZBA Car audio

Bericht door JBHC »

Ik heb de shiva overgenomen van MarcoSQ. Die had de sub inderdaad hier te koop staan.

De sub zit in een gesloten behuizing van ongeveer 61 liter. De diepgang is nu beter dan met de Pioneer maar nog steeds vind ik dat hij bij lange na niet laag genoeg komt.

Ik heb de boel ook nog niet door winisd gehaald. Ik heb deze sub in het verldeden wel eens bij Marco in de auto mogen beluisteren en vond het toen fenomenaal. Als het wat beter (lees: warmer) weer wordt ga ik me hier weer eens wat verder mee bezig houden maar voor nu zit het me wel even best :) (Nee ik ga de behuizing niet vullen met zand :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: ZBA Car audio

Bericht door Bertje »

Kan zijn dat ik de Brahma in gedachten had hoor ;-) klank is zoiezo wel dik in orde van de Adire's
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: ZBA Car audio

Bericht door nxs77 »

Mijn duit in het zakje van deze leuke topic..

10 jaar geleden had ik nog een seat inca met vlak achter de stoelen 2 12" pioneer subs.
Aangestuurd door een magnat 900.2 sub versterker.
Dikke jbl compo in de mdf wand.
Deze aangestuurd door een caliber ca-450 versterker.

Dit ging hard en erg zuiver... Piepende oren was geen probleem iig.

Nu geen versterker meer in de auto. Mijn pioneer radio heeft de achter kanalen ingesteld staan als sub uitgang. Ideaal.
In mijn 205 heb ik lancia tweetertjes in de dashboard, standaard bmw 13cm in de deuren.
De dure jbl compo in de hoedenplank en een 10" gesloten sub in een speciaal gemaakte kistje achterin.

Niet meer de decibels van vroeger maar het geluid is wel lekker nu.
En als ik de ruimte nodig heb kan ik omdat ik geen amp gebruik kan het subje er zo uitgehaald worden.

Btw... Ik heb mijn eerste subwoofer ook nog. Een vdo dayton qb1200. Geen spl woofer. Aluminium conus. Was ook niet echt goedkoop. Tijd lang kostte deze 270 euro.
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: ZBA Car audio

Bericht door JvS »

Grappig, ik heb een 10" adire brahma in een klein standaard kistje van 25l Inn mijn oude micra liggen, aangestuurd met een Kenwood versterker. Dat geeft extreem veel en voor mijn gevoel oneindig diep laag. Ik heb het idee dat jouw sub gewoon te groot is voor in de auto, de bult van een te kleine kast werkt in een auto door de extreme room gain meestal wel goed. Ik vind het laag in mijn auto in elk geval strakker dan in mijn woonkamer...

Heb hem trouwens ook van marcosq gekocht :P
Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Re: ZBA Car audio

Bericht door MarcoSQ »

Hee, hier zit nog een verborgen forumgedeelte :), met nog twee blijkbaar tevreden klanten ook :rofl:.

@JBHC : bij mij zal die Shiva idd fors dieper gegaan zijn. Was een basreflex-doosje van, ik denk 100-120 liter ?, afgestemd onder de 20Hz. Ik geloof een pijp'je' van 10x65cm... De ervaring van schone <10Hz op de trommelvliezen en vooral onderbuik is heel bijzonder, en heb ik nooit ook maar een klein beetje kunnen reproduceren in een woonkamer...(En ja, er zijn wel degelijk opnamen waarin dat iets toevoegt. Toegegeven, da's zeldzaam...)

Ik was vroeger ook erg actief met car audio, maar het moest vooral mooi klinken ('SoundQuality'). Vandaar ook de nickname, die ik nu nog gebruik... Sinds de komst van de leasebak, heb ik er eigenlijk weinig meer mee gedaan.

Uitdagende hobby hoor, het is bijna onmogelijk om het écht goed te krijgen. Als je een beetje serieus bent, is het eigenlijk een veel grotere uitdaging dan home-hifi...

(Wat ik had : Pioneer ???77 klassiek uitziende radio, Xtant parametrische equalizer (was tamelijk bijzonder toen), genoemd subje, klein Hifonics versterkertje, eerst DLS speakers, toen zelf afgefilterde Dynaudio ??17 en MD100 speakers.)
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: ZBA Car audio

Bericht door Bertje »

Zal je ff helpen: Pioneer p77mp, Dynaudio MW160 of 17w75..) met de MD100... :mrgreen:
Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Re: ZBA Car audio

Bericht door MarcoSQ »

Dank je Rob, dat moet het idd geweest zijn :D. Met de MW160. Leuke tijd toch, af en toe kriebelt het nog wel eens.
Maar ja, in de auto van de baas mag je niet zo veel helaas....Buiten het feit dat het niet zo praktisch is, als je regelmatig veel spullen vervoert.
michelp
Berichten: 609
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 21:44
Locatie: Omg. Doetinchem

Re: ZBA Car audio

Bericht door michelp »

Ik ben kort geleden ook echt begonnen om mijn oude Morel set eens goed in te bouwen.
Flink veel demping in de deuren, klinken redelijk dood nu als je er op klopt :D
Dit weekend de andere deur ook maar eens doen.
De mdf ring zit er even op voor de passing, maar die word later nog vervangen voor wat beters
Bijlagen
10636029_716590755126862_4851460372632879347_n.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ZBA Car audio

Bericht door Henkjan »

topic verplaatst naar zelfbouw deel, is geen offtopic
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: ZBA Car audio

Bericht door MickRS »

image.jpg
Belangrijkste audioknopje in mijn auto... :twisted:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ZBA Car audio

Bericht door ds23man »

Daar zet je het gekwaak van je vrouw/vriendin mee uit? :mrgreen:
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: ZBA Car audio

Bericht door MickRS »

Bijna goed... Het helpt er iig wel tegen.:lol:
Plaats reactie