Dipool met AMT , AT en 15" .

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

:rock: Rumoh heeft geleverd en ondertussen alles in elkaar gesoldeerd :rock:


En nu verder genieten \:D/


Nu al een wereld van verschil ...Dire Straits - You and youre friend , zoveel meer detail in de snaren .
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

Zal morgen even een foto posten.

Tevens vandaag begonnen aan zilveren speaker kabels maken .
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door ds23man »

Alweer iemand die eerst zijn ontwikkelbaden moet opwarmen....... :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

ds23man schreef:
Alweer iemand die eerst zijn ontwikkelbaden moet opwarmen....... :mrgreen:

Nee hoor , ben soms net een man , kan maar een ding tegelijk ( ok 2 ) muziek luisteren ( en forum lezen ) .

Foto vandaag al genomen maar dat kabeltje hey :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door ds23man »

De dochter weer zeker? :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

ds23man schreef:
De dochter weer zeker? :mrgreen:

Nee hoor :D , kabeltje ligt boven en geen zin om uit mijn luie stoel te komen :wink:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door ds23man »

CarloPJB schreef:
ds23man schreef:
De dochter weer zeker? :mrgreen:

Nee hoor :D , kabeltje ligt boven en geen zin om uit mijn luie stoel te komen :wink:
Sjongejonge, wat moet ik hier dan met 1500m2 bebouwd oppervlak........
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

ds23man schreef:
CarloPJB schreef:
ds23man schreef:
De dochter weer zeker? :mrgreen:

Nee hoor :D , kabeltje ligt boven en geen zin om uit mijn luie stoel te komen :wink:
Sjongejonge, wat moet ik hier dan met 1500m2 bebouwd oppervlak........

:hide: hopen dat het overeind blijft staan :hide:

](*,)
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door FR_Aad »

CarloPJB schreef:
ds23man schreef:
CarloPJB schreef:

Nee hoor :D , kabeltje ligt boven en geen zin om uit mijn luie stoel te komen :wink:
Sjongejonge, wat moet ik hier dan met 1500m2 bebouwd oppervlak........

:hide: hopen dat het overeind blijft staan :hide:

](*,)

:rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door ds23man »

Had het eigenlijk meer over de loopafstanden......... :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

ds23man schreef:
Had eigenlijk meer over de loopafstanden......... :mrgreen:

Begreep ik wel maar was zo heerlijk inkoppertje :wink:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door ds23man »

Goed, ik ga nu even een metertje of twintig lopen om buiten een sigaretje op te steken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door FR_Aad »

ds23man schreef:
Goed, ik ga nu even een metertje of twintig lopen om buiten een sigaretje op te steken. :mrgreen:
Ja, de meeste rokers komen niet verder. :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door ds23man »

Ben inmiddels terug en ondertussen even de hond uitgelaten.... :lol:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

FR_Aad schreef:
ds23man schreef:
Goed, ik ga nu even een metertje of twintig lopen om buiten een sigaretje op te steken. :mrgreen:
Ja, de meeste rokers komen niet verder. :mrgreen:
:rofl:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

Ik kreeg gisteren zo een mooi voorstel voor een stel Mundorf SGO condensators dat ik dati niet kon weigeren :kwijl:
Zit wel tijdje levertijd op maar geduld loont.
Ben erg benieuwd wat voor stap dit weer teweeg gaat brengen wat klank betreft.

Verder ben ik vandaag bezig geweest met zilver in teflon speaker kabel. Deze in 8 mm teflon luchtleiding en daar een sleve overheen. Afgemonteerd met speak on connectors. Deze komen op het mid hoog.

Zelfde recept maar dan met afgewikkelde spoel koperdraad voor het laag.
Laatst gewijzigd door CarloPJB op ma 26 jan 2015, 1:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door Walt »

Hallo Carlo,

Zijn deze Mundorf SGO condensators voor het hoog bedoelt, dus de 8.2uF versies?

Tevens de zilverdraad met Teflon, is dit zuiver zilver of een verzilverde koper in teflon. De laatste scheelt circa een factor 10-20 in prijs per meter dan zuiver zilver.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

Walt schreef:
Hallo Carlo,

Zijn deze Mundorf SGO condensators voor het hoog bedoelt, dus de 8.2uF versies?

Tevens de zilverdraad met Teflon, is dit zuiver zilver of een verzilverde koper in teflon. De laatste scheelt circa een factor 10-20 in prijs per meter dan zuiver zilver.

Groetjes Walter

De SGO's zijn inderdaad de 8,2 uF voor het hoog.

Ik heb zuiver zilver in teflon , 2mm dik en ligt hier al vanaf 2012 in de kast. Was zeker niet goedkoop , dat klopt wel ja :wink:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door Walt »

Heb je nog een paar meter over? :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

Walt schreef:
Heb je nog een paar meter over? :mrgreen:

Toevallig wel :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door Walt »

Bovengenoemde kabel lijkt toch de verzilverde koper teflon kabel te zijn zoals geruime tijd werd verkocht door bijv. Speaker en Co. Ik heb deze kabel in het verleden ook zeer veel zelf gebruikt, is gewoon erg mooi qua klank en praktisch in het gebruik door de verschillende leverbare kleuren.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

Omdat Rikpost mij een tijd geleden spontaan aanbood mij "even" te helpen om een cornerwoofer de huiskamer in te sjouwen en ik dit toch wel erg kon waarderen hem deze week gevraagd of hij tijd en zin had om te komen luisteren.
Rik is nogal erg druk maar had vandaag wel 2 uurtjes de tijd. Gezellig zitten luisteren en waarschijnlijk omdat ik er vaak doorheen zat te kletsen zijn het 4 uurtjes geworden....of kwam het omdat het zo lekker klinkt :-$ :mrgreen:

Toch leuk de gemeenschappelijke hobby waardoor je leuke mensen ontmoet.

Kreeg ook nog een uitnodiging om zijn systeem te komen beluisteren. Hier zal ik zeker op in gaan :goedzo: Is zelfs nog op de fiets te doen :wink:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door rikpost »

Ik had al wat verwacht door de foto's maar bizarrrrrr.
Ik heb nog nooit zoveel conus oppervlak gezien in een 1 gezins woning.

Maar het is geen kwatiteit boven kwaliteit ,dit klinkt echt goed :mrgreen:

Het laag is fenomenaal misschien soms zelfs iets te ,maar dat is ok een kwestie van smaak.

Ik had wat muziek meegenomen waaronder The Ritual van de band Testament.
Omdat dat bij mij nog niet helemaal lekker klinkt had ik deze cd naar carlo meegenomen om te kijken of dat in de opnamen zat.
Maar het is mijn afstelling :idea:
Bij hem klinkt het gewoon goed ,wel hobbelt de dubble base drum er een beetje achter aan .
Maar dat kunnen ook de muren zijn die nog wat na ijlen op de maat.

Kortom hier en daar nog een klein puntje op de i en dan ,Super set!!"!
:goeie: :goeie: :goeie: :goeie:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door Edo »

CarloPJB schreef:
Zal morgen even een foto posten.
Ondertussen al wat dagen verder...maar ehm..waar blijven die foto's..??... :D
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

Edo schreef:
CarloPJB schreef:
Zal morgen even een foto posten.
Ondertussen al wat dagen verder...maar ehm..waar blijven die foto's..??... :D
#-o Begin jij ook al :hide:


Kom gewoon luisteren , veel leuker dan plaatjes kijken :rock:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”