Studio Monitoren (welke heb jij? )

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door grimoire »

Hier kon ik geen draadje over vinden, maar het past wel bij 'het kant en klare spul'
er zitten hier vast meer mensen met een homestudiotje dus kom maar op
welke heb je nu of welke heb je gehad?

Ik heb de KRK Rokit RP8 die ik nu een aantal jaar gebruik. en wat ik hiervoor had ik niet het noemen waard als zijnde 'studio monitors'

Het klinkt goed en in your face, maar inmiddels is mijn gehoor dusdanig getraind dat ik overweeg om betere monitoren aan te schaffen omdat ik dan mijn geluiden nog beter kan afstellen, wat nogal een dure aangelegenheid is. ik heb genelec 8040a zien staan bij musicstore voor net iets meer dan 600 per stuk. maarja, ik koop niet zomaar een monitor zonder m gehoord te hebben en er zijn een boel andere interessante opties. neumann kh120a, eve sc207, adam a7x....
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door John P »

Heb je al eens aan de de nieuwe monitoren van Nubert gedacht? Redelijke prijzen en 30 dagen proef horen.
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door grimoire »

Nooit van gehoord
Maar met alleen cinch aansluitingen hmm apart
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door ray5150 »

Dat zijn actieve monitoren. de eindversterker zit er dus ingebouwd.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door rikpost »

Dynaudio heeft ook mooie monitorren .
Voordeel is misschien die polypropyleen conus .
Is wat minder in your face
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door grimoire »

Ingebouwde versterker dat weet ik, maar cinch is voor studio monitoren een vreemde eend in de bijt.

Wat hebben jullie als studio monitor? Of doen jullie gewoon gezellig mee zonder monitoren te hebben :)
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door CoenvanDongen »

Ik heb ook de Krk Rp8.
Fijne dingetjes hoor. Heb je de studio monitoren van jouw naamgenoot gezien?
http://www.grimmaudio.com/pro-products/loudspeaker/ls1/

Ik denk dat als je in de prijsklasse komt van 700 per stuk en hoger komt (actief) dan wordt het interessant om ze zelf te maken.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door ds23man »

Ik had deze:
1dyn.jpg
1dyn.jpg (7.45 KiB) 964 keer bekeken
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door rikpost »

ds23man schreef:
Ik had deze:
1dyn.jpg
Lekker compact Gerhard :rofl:
Wel mooi met de esotar mid en hoog 15 w 75 en w 300 :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door ds23man »

"welke heb je nu of welke heb je gehad"........... :mrgreen:
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door grimoire »

Dat zijn geen nearfields voor een homestudio meer haha :mrgreen:
Had je een opname of mastering studio ofzo?

Had je ze in een muur gebouwd of los?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door ds23man »

Opnamestudio, waren ingebouwd.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door rikpost »

Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door beijert »

Wel leuk om mee te beginnen denk ik...
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door grimoire »

hehe voor slechts 10000 dollar per stuk 8-[

heb sinds vanmiddag van mn overbuurman Event 20/30 monitoren te leen, welke gedetailleerder klinken, echt een verschil!
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door Kappa7 »

Ik weet dat fritz de with op locatie de Adam gebruikt maar om het totale beeld goed te kunnen beoordelen de Blumenhofer FS1.
Beide systemen heb ik kunnen beluisteren en de Adams zijn erg goed voor wat je er mee wil.
Wel heb je nog een echt mooi systeem nodig om het eindresultaat te kunnen beoordelen maar daar is een monitor systeem ook niet voor.
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door grimoire »

even google zie ik een linkje van Blumenhofer FS1 voor 35000 per paar. tsja bij zulke bedragen vraag ik me altijd af waar gaat dit nog over, maar dat is een andere discussie ;)
Ik denk dat als je in de prijsklasse komt van 700 per stuk en hoger komt (actief) dan wordt het interessant om ze zelf te maken.
blijkbaar zijn de meningen daarover verdeeld, aan de andere kant hoor ik je kan niet opbouwen tegen 2de hands kwaliteits monitoren...

als het een optie is bouw ik nog liever zelf, veel leuker :D
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door ray5150 »

grimoire schreef:
Ingebouwde versterker dat weet ik, maar cinch is voor studio monitoren een vreemde eend in de bijt.
Dat is omdat ze op de hobby markt gericht zijn, de prijs moet laag blijven, veel concurrentie in dat segment.
Gebruikersavatar
4AC
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 21 jan 2015, 17:28
Locatie: Zwolle

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door 4AC »

Ik gebruik nu al een tijdje een set Genelec 8020A's.
Zeker geen verkeerde dingen, ze hebben echt een indrukwekkend geluid voor het formaat.
Een 4" woofer heeft natuurlijk wel zijn grenzen, maar het gaat verrassend laag (zelfs op enig volume). Je kunt de wat minder ervaren luisteraar toch aardig voor de gek houden; "waar staat nou die subwoofer??".
Ik vermoed dat Genelec dit bereikt met een ontzettend laag getunede kast (lange poort dus) en flink wat correctie in de DSP.
Het geheel klinkt heel 'clean' en vlak, precies wat je van een studiomonitor mag verwachten. Wel heeft de alu dome een bepaalde sound, iets te fris/metaalachtig naar mijn smaak. Als je het volume wat opschroeft hoor je de vervorming.
Maar zeker voor het geld waardeer ik deze kastjes toch op een goede 8 van de 10.

Ze zijn te koop trouwens.

Mvg,

Teun
genelec1.jpg
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door grimoire »

ik was al benieuwd wat ze uit de trukendoos halen om aan sommige hele kleine speakertjes met een heel klein kastje toch best laag te komen.
neumann heeft bv een boost zodat het 5 inchertje tot nog tegen de 50 hz komt

ps voor mij te klein overigens
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door ray5150 »

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door Kappa7 »

ray5150 schreef:
Dat zijn overigens wel hele mooie speakers.
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door grimoire »

Meense dat ik die pas op marktplaats zag staan, maar was een nieuwe versie.

... Doet me denken aan een push-up bh
Zal wel een mooi rond geluid uit komen :)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door ds23man »

Die hoorn heeft de bijnaam Negerbillen. :mrgreen:
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Studio Monitoren (welke heb jij? )

Bericht door grimoire »

afhankelijk van de vrouw betekent dat juist een hoge of lage WAF :lol:
Plaats reactie