versterker van t jaar 2014 - nominaties
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
versterker van t jaar 2014 - nominaties
jaja, het is weer tijd voor de jaarlijkse veren in bibsen ronde... graag jullie nominaties (als het ff kan met uitleg) voor de beste versterker van 2014.
voorwaarden:
eigen project van een forum lid
moet hier op het forum gepresenteerd zijn
moet in 2014 gereed zijn gekomen
de nominatieronde staat open tot 8 februari 2015 22:00
vriendelijk verzoek: voeg een link naar het ontwerp toe.
voorwaarden:
eigen project van een forum lid
moet hier op het forum gepresenteerd zijn
moet in 2014 gereed zijn gekomen
de nominatieronde staat open tot 8 februari 2015 22:00
vriendelijk verzoek: voeg een link naar het ontwerp toe.
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
Daar sluit ik me graag bij aan.

-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
Welke andere versterkers zijn er in 2014 gereed gekomen?

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
Foei, hoe kun je de Straalkachel van Sander nu over het hoofd zien !ds23man schreef:Welke andere versterkers zijn er in 2014 gereed gekomen?![]()
![]()
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=20349
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
Dat ben ik helemaal met je eens, ik heb hem gehoord, maar als tie warm is niet te versmaden.ray5150 schreef:Foei, hoe kun je de Straalkachel van Sander nu over het hoofd zien !ds23man schreef:Welke andere versterkers zijn er in 2014 gereed gekomen?![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=20349
Zeker met alle andere elementen, als niet zo een dure luxe opzet, een knap stuk werk.
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
Ik probeer het maar weer, want vorig jaar heeft ie het niet gehaald: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=20212.
Het is niet helemaal mijn ontwerp meer (wel idee), dus nu mag het?
Gewoon de compactste en zeker de goedkoopste (en zeker niet de slechtste!) buizenversterker, met UL en CFB met een UGT van €5!
Het is niet helemaal mijn ontwerp meer (wel idee), dus nu mag het?
Gewoon de compactste en zeker de goedkoopste (en zeker niet de slechtste!) buizenversterker, met UL en CFB met een UGT van €5!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
"moet in 2014 gereed zijn gekomen"
Is er een werkend exemplaar??????
Is er een werkend exemplaar??????
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
Is die eigenlijk wel klaar? Laatste bericht van Sander was in 2014 dat er nog KaKu problemen waren.ray5150 schreef:Foei, hoe kun je de Straalkachel van Sander nu over het hoofd zien !ds23man schreef:Welke andere versterkers zijn er in 2014 gereed gekomen?![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=20349
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
Ik heb hem dicht en spelend gezien en gehoord. Dus wat mij betreft is hij af.ds23man schreef:
Is die eigenlijk wel klaar? Laatste bericht van Sander was in 2014 dat er nog KaKu problemen waren.
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
Klaar is een relatief en rekbaar begrip.
Naar ik begreep heeft Sander dat ding meegesleept naar de alternatieve luisterdag bij Hans thuis.
De electronica functioneerd, of het dan op een mdf plank zit of in een poepsjieke kast maakt mij in dat geval niet zoveel uit.
Naar ik begreep heeft Sander dat ding meegesleept naar de alternatieve luisterdag bij Hans thuis.
De electronica functioneerd, of het dan op een mdf plank zit of in een poepsjieke kast maakt mij in dat geval niet zoveel uit.
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
Dan voldoet mijn 6 kanaals UcD ook 
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
UCD is zoooooo saai.... (neem het vooral niet persoonlijk op)
Strikt genomen is het geen zelfbouwen, maar zelf-assemblereren.
Volgens mij heb je niet eens een soldeerbout nodig om er een werkend te krijgen.
Strikt genomen is het geen zelfbouwen, maar zelf-assemblereren.
Volgens mij heb je niet eens een soldeerbout nodig om er een werkend te krijgen.
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
Nomineren kan altijd.CarloPJB schreef:Dan voldoet mijn 6 kanaals UcD ook
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
Ja, dat is ook weer waar...FR_Aad schreef:Nomineren kan altijd.CarloPJB schreef:Dan voldoet mijn 6 kanaals UcD ook
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
ray5150 schreef:UCD is zoooooo saai.... (neem het vooral niet persoonlijk op)
Strikt genomen is het geen zelfbouwen, maar zelf-assemblereren.![]()
Volgens mij heb je niet eens een soldeerbout nodig om er een werkend te krijgen.
Ik zie ook veel liever een mooie zelfgebouwde buizenversterker
Het enige waar ik de soldeerbout voor heb gebruikt is om de voedingen en de stand- by in de dubbele bodem aan elkaar te solderen . De rest is stekkertjes knijpen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
ray5150 schreef:UCD is zoooooo saai.... (neem het vooral niet persoonlijk op)
Strikt genomen is het geen zelfbouwen, maar zelf-assemblereren.![]()
Volgens mij heb je niet eens een soldeerbout nodig om er een werkend te krijgen.
Je moet op zijn minst de ingangskabel nog aan het chassisdeel solderen.......
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
Maar al met al is het dit jaar nogal dun gezaaid met kandidaten voor de veren in bipsen rondes...
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
Dan zal het niet lang meer duren voordat Hypex daar een geprefabt kabeltje voor gaat verkopen.ds23man schreef:ray5150 schreef:UCD is zoooooo saai.... (neem het vooral niet persoonlijk op)
Strikt genomen is het geen zelfbouwen, maar zelf-assemblereren.![]()
Volgens mij heb je niet eens een soldeerbout nodig om er een werkend te krijgen.
Je moet op zijn minst de ingangskabel nog aan het chassisdeel solderen.......
Bruno leest ook mee...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
Dan steek je hem toch een veer in zijn reet!

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
Ik zal wel eens kijken of ik nog iets in het subforum "versterkers" kan opduikelen...ds23man schreef:Maar al met al is het dit jaar nogal dun gezaaid met kandidaten voor de veren in bipsen rondes...
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
Hij is helemaal klaar. Kaku problemen zijn opgelost met een kaku van barry.ds23man schreef:Is die eigenlijk wel klaar? Laatste bericht van Sander was in 2014 dat er nog KaKu problemen waren.ray5150 schreef:Foei, hoe kun je de Straalkachel van Sander nu over het hoofd zien !ds23man schreef:Welke andere versterkers zijn er in 2014 gereed gekomen?![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=20349
Ben overigens wel vereerd met de nominatie. Waarvoor dank
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
Ah, hierbij hebben we nu twee kandidaten. Schiet op......
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
Deze vind ik ook erg leuk :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=18607
Dit geeft aan wat ik dus eerder bedoelde, zelf vanaf de grond iets opbouwen. zelf layout tekenen, zelf (laten) etsen, zelf solderen en in een eigen gemaakt kast proppen.
(ik kijk net naar het schema, ik denk dat ik het zelf ook maar eens ga uitproberen. het is gewoon stuitend, zo simpel en goedkoop.
)
En dat gaat in feite ook op voor de Pearl II van George :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=20624
Welliswaar een stuk ingewikkelder en pretentieuzer dan eerder genoemde, maar wel het zelfde principe.
En den muug is dit jaar ook klaargekomen
:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=17820
Dit is ook best wel vette poep :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=18584
Het zijn dan wel fabrieks printen, maar om de hele zaak op te bouwen zijn er heel wat uurtjes in gaan zitten...
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=18607
Dit geeft aan wat ik dus eerder bedoelde, zelf vanaf de grond iets opbouwen. zelf layout tekenen, zelf (laten) etsen, zelf solderen en in een eigen gemaakt kast proppen.
(ik kijk net naar het schema, ik denk dat ik het zelf ook maar eens ga uitproberen. het is gewoon stuitend, zo simpel en goedkoop.
En dat gaat in feite ook op voor de Pearl II van George :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=20624
Welliswaar een stuk ingewikkelder en pretentieuzer dan eerder genoemde, maar wel het zelfde principe.
En den muug is dit jaar ook klaargekomen
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=17820
Dit is ook best wel vette poep :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=18584
Het zijn dan wel fabrieks printen, maar om de hele zaak op te bouwen zijn er heel wat uurtjes in gaan zitten...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties
Hoe ziet er een klaarkomende mug uit Ray?
Maar al met al bar weinig dit jaar.
Maar al met al bar weinig dit jaar.
