versterker van t jaar 2014 - nominaties

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door Henkjan »

jaja, het is weer tijd voor de jaarlijkse veren in bibsen ronde... graag jullie nominaties (als het ff kan met uitleg) voor de beste versterker van 2014.

voorwaarden:
eigen project van een forum lid
moet hier op het forum gepresenteerd zijn
moet in 2014 gereed zijn gekomen

de nominatieronde staat open tot 8 februari 2015 22:00

vriendelijk verzoek: voeg een link naar het ontwerp toe.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door FR_Aad »

Zullen we dat lelijke ding van Barry nomineren?? :mrgreen:

viewtopic.php?f=7&t=15146
Diapason
Berichten: 14
Lid geworden op: do 07 nov 2013, 13:47
Locatie: Leeuwarden

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door Diapason »

Daar sluit ik me graag bij aan. =D> =D>
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door ds23man »

Welke andere versterkers zijn er in 2014 gereed gekomen? :think: :think: :think:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Welke andere versterkers zijn er in 2014 gereed gekomen? :think: :think: :think:
Foei, hoe kun je de Straalkachel van Sander nu over het hoofd zien ! [-X :mrgreen:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=20349
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door hannesie »

ray5150 schreef:
ds23man schreef:
Welke andere versterkers zijn er in 2014 gereed gekomen? :think: :think: :think:
Foei, hoe kun je de Straalkachel van Sander nu over het hoofd zien ! [-X :mrgreen:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=20349
Dat ben ik helemaal met je eens, ik heb hem gehoord, maar als tie warm is niet te versmaden. :lol:
Zeker met alle andere elementen, als niet zo een dure luxe opzet, een knap stuk werk. :sure:
Gebruikersavatar
mtb
Berichten: 1299
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 16:44
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door mtb »

Ik probeer het maar weer, want vorig jaar heeft ie het niet gehaald: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=20212.
Het is niet helemaal mijn ontwerp meer (wel idee), dus nu mag het?
Gewoon de compactste en zeker de goedkoopste (en zeker niet de slechtste!) buizenversterker, met UL en CFB met een UGT van €5!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door ds23man »

"moet in 2014 gereed zijn gekomen"

Is er een werkend exemplaar??????
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
ds23man schreef:
Welke andere versterkers zijn er in 2014 gereed gekomen? :think: :think: :think:
Foei, hoe kun je de Straalkachel van Sander nu over het hoofd zien ! [-X :mrgreen:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=20349
Is die eigenlijk wel klaar? Laatste bericht van Sander was in 2014 dat er nog KaKu problemen waren.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door FR_Aad »

ds23man schreef:

Is die eigenlijk wel klaar? Laatste bericht van Sander was in 2014 dat er nog KaKu problemen waren.
Ik heb hem dicht en spelend gezien en gehoord. Dus wat mij betreft is hij af.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door ray5150 »

Klaar is een relatief en rekbaar begrip. :mrgreen:
Naar ik begreep heeft Sander dat ding meegesleept naar de alternatieve luisterdag bij Hans thuis.
De electronica functioneerd, of het dan op een mdf plank zit of in een poepsjieke kast maakt mij in dat geval niet zoveel uit.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door CarloPJB »

Dan voldoet mijn 6 kanaals UcD ook \:D/
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door ray5150 »

UCD is zoooooo saai.... (neem het vooral niet persoonlijk op)
Strikt genomen is het geen zelfbouwen, maar zelf-assemblereren. :mrgreen:
Volgens mij heb je niet eens een soldeerbout nodig om er een werkend te krijgen. :(
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door FR_Aad »

CarloPJB schreef:
Dan voldoet mijn 6 kanaals UcD ook \:D/
Nomineren kan altijd. :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door ray5150 »

FR_Aad schreef:
CarloPJB schreef:
Dan voldoet mijn 6 kanaals UcD ook \:D/
Nomineren kan altijd. :lol:
Ja, dat is ook weer waar...
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door CarloPJB »

ray5150 schreef:
UCD is zoooooo saai.... (neem het vooral niet persoonlijk op)
Strikt genomen is het geen zelfbouwen, maar zelf-assemblereren. :mrgreen:
Volgens mij heb je niet eens een soldeerbout nodig om er een werkend te krijgen. :(

Ik zie ook veel liever een mooie zelfgebouwde buizenversterker :wink:


Het enige waar ik de soldeerbout voor heb gebruikt is om de voedingen en de stand- by in de dubbele bodem aan elkaar te solderen . De rest is stekkertjes knijpen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
UCD is zoooooo saai.... (neem het vooral niet persoonlijk op)
Strikt genomen is het geen zelfbouwen, maar zelf-assemblereren. :mrgreen:
Volgens mij heb je niet eens een soldeerbout nodig om er een werkend te krijgen. :(

Je moet op zijn minst de ingangskabel nog aan het chassisdeel solderen.......
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door ds23man »

Maar al met al is het dit jaar nogal dun gezaaid met kandidaten voor de veren in bipsen rondes...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
ray5150 schreef:
UCD is zoooooo saai.... (neem het vooral niet persoonlijk op)
Strikt genomen is het geen zelfbouwen, maar zelf-assemblereren. :mrgreen:
Volgens mij heb je niet eens een soldeerbout nodig om er een werkend te krijgen. :(

Je moet op zijn minst de ingangskabel nog aan het chassisdeel solderen.......
Dan zal het niet lang meer duren voordat Hypex daar een geprefabt kabeltje voor gaat verkopen. :mrgreen:
Bruno leest ook mee... :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door ds23man »

Dan steek je hem toch een veer in zijn reet! :lol: :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Maar al met al is het dit jaar nogal dun gezaaid met kandidaten voor de veren in bipsen rondes...
Ik zal wel eens kijken of ik nog iets in het subforum "versterkers" kan opduikelen...
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door sander1238 »

ds23man schreef:
ray5150 schreef:
ds23man schreef:
Welke andere versterkers zijn er in 2014 gereed gekomen? :think: :think: :think:
Foei, hoe kun je de Straalkachel van Sander nu over het hoofd zien ! [-X :mrgreen:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=20349
Is die eigenlijk wel klaar? Laatste bericht van Sander was in 2014 dat er nog KaKu problemen waren.
Hij is helemaal klaar. Kaku problemen zijn opgelost met een kaku van barry.

Ben overigens wel vereerd met de nominatie. Waarvoor dank
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door ds23man »

Ah, hierbij hebben we nu twee kandidaten. Schiet op......
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door ray5150 »

Deze vind ik ook erg leuk :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=18607

Dit geeft aan wat ik dus eerder bedoelde, zelf vanaf de grond iets opbouwen. zelf layout tekenen, zelf (laten) etsen, zelf solderen en in een eigen gemaakt kast proppen.
(ik kijk net naar het schema, ik denk dat ik het zelf ook maar eens ga uitproberen. het is gewoon stuitend, zo simpel en goedkoop. :lol: )

En dat gaat in feite ook op voor de Pearl II van George :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=20624

Welliswaar een stuk ingewikkelder en pretentieuzer dan eerder genoemde, maar wel het zelfde principe.

En den muug is dit jaar ook klaargekomen :mrgreen: :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=17820

Dit is ook best wel vette poep :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=18584

Het zijn dan wel fabrieks printen, maar om de hele zaak op te bouwen zijn er heel wat uurtjes in gaan zitten...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Bericht door ds23man »

Hoe ziet er een klaarkomende mug uit Ray? :think: :think: :think:

Maar al met al bar weinig dit jaar.
Gesloten

Terug naar “Projecten van het jaar”