Er zijn er die een regelmatige keuring van de elektrische installatie eisen.ray5150 schreef:Zijn er ook minder goede brandverzekeringen dan ?
Sub woofer filter
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Sub woofer filter
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Re: Sub woofer filter
+ en - zijn relatief, ze zitten wel goed hoor.Barry2001 schreef:Op de foto, is de onderste de 7915? Dan zit de elco daar verkeerd om.
Re: Sub woofer filter
Theduboracle schreef:Ik zal je het vertellen, een aarlek schakelaar meet het verschil tussen uitgaande en binnenkomende stroom door 2 spoelen om de fase en de nul.ds23man schreef:Ga jij je eerst maar eens verdiepen in hoe een aardlekschakelaar werkt. Jij hebt een isolatielek in je systeem zitten en adviseer je dringend om een erkende installateur in te schakelen. Heb je een goede brandverzekering?Theduboracle schreef:En hoeveel ohm is er voor nodig om aan 0.03A te komen ?
Is er meer dan 0.03A verlies valt hij uit.
Electromechanisch dan, maar jij mag er best elektronica voor verzinnen hoor, zo kom je wel over.
![]()
![]()
![]()
En nou niet meer zeuren.
Had jij maar 1 % van de kennis en ervaring van snoekie !!
Ga nou maar eerst je elkootje omdraaien...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Sub woofer filter
En denk nou voor de verandering nou eens na. Om een lekstroom te creeeren moet er eerst stroom lopen. Als je ergens een isolatielek van de nul hebt naar aarde laten we voor het gemak zeggen 1 Mohm, ik ga dat nu even niet narekenen, kan het zijn dat bij een stroom van 3A er niets aan de hand is maar bij 10A wel.Theduboracle schreef:Ik zal je het vertellen, een aarlek schakelaar meet het verschil tussen uitgaande en binnenkomende stroom door 2 spoelen om de fase en de nul.ds23man schreef:Ga jij je eerst maar eens verdiepen in hoe een aardlekschakelaar werkt. Jij hebt een isolatielek in je systeem zitten en adviseer je dringend om een erkende installateur in te schakelen. Heb je een goede brandverzekering?Theduboracle schreef:En hoeveel ohm is er voor nodig om aan 0.03A te komen ?
Is er meer dan 0.03A verlies valt hij uit.
Electromechanisch dan, maar jij mag er best elektronica voor verzinnen hoor, zo kom je wel over.
![]()
![]()
![]()
En nou niet meer zeuren.
Verder moet je niet zo dom lullen, ik heb jaren lang op grote zeegaande schepen regelmatig de complete elektrische installatie nagemeten op isolatieweerstand ( is verplicht om de zoveel jaar).
Maar goed, het is niet voor niets dat in bijna alle polissen jouw naam bij de uitsluitingen staat onder natuurrampen........
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Re: Sub woofer filter
Met zo een rothouding die jij hebt naar anderen toe kreeg jij bij mij in elk geval nooit een vast contract.ds23man schreef:En denk nou voor de verandering nou eens na. Om een lekstroom te creeeren moet er eerst stroom lopen. Als je ergens een isolatielek van de nul hebt naar aarde laten we voor het gemak zeggen 1 Mohm, ik ga dat nu even niet narekenen, kan het zijn dat bij een stroom van 3A er niets aan de hand is maar bij 10A wel.Theduboracle schreef:Ik zal je het vertellen, een aarlek schakelaar meet het verschil tussen uitgaande en binnenkomende stroom door 2 spoelen om de fase en de nul.ds23man schreef:Ga jij je eerst maar eens verdiepen in hoe een aardlekschakelaar werkt. Jij hebt een isolatielek in je systeem zitten en adviseer je dringend om een erkende installateur in te schakelen. Heb je een goede brandverzekering?
Is er meer dan 0.03A verlies valt hij uit.
Electromechanisch dan, maar jij mag er best elektronica voor verzinnen hoor, zo kom je wel over.
![]()
![]()
![]()
En nou niet meer zeuren.
Verder moet je niet zo dom lullen, ik heb jaren lang op grote zeegaande schepen regelmatig de complete elektrische installatie nagemeten op isolatieweerstand ( is verplicht om de zoveel jaar).
Maar goed, het is niet voor niets dat in bijna alle polissen jouw naam bij de uitsluitingen staat onder natuurrampen........
Over die lekstroom bij 10 A had ik ook al nagedacht trouwens.
Jammer dat je geen kennis overdraagd door de houding die aanneemd trouwens.
Wie heeft daar nou wat aan
De aarde aan de schakeling leggen heeft ook geen zin trouwens.
Ik denk toch dat er wat mis is met die dingen, misschien heeft Dick Best soortgelijke ervaringen.
Even mailen dus.
Ik heb alles wel goed.
Of niet ds23man ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Sub woofer filter
Zodra ik een verstandige opmerking van jou op dit forum opmerk, hijs ik de vlag en post er
van op dit forum. Slaap lekker.......
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Re: Sub woofer filter
Jij bent diegene hier die niet normaal kan meepraten over een probleem.ds23man schreef:Zodra ik een verstandige opmerking van jou op dit forum opmerk, hijs ik de vlag en post ervan op dit forum. Slaap lekker.......
Negatief afkraken kun je alleen omdat het je blijkbaar goed doet.
Moet je eens in het echte leven zo doen, ik denk dat je dan snel op andere gedachtes kwam.
Je zult er vast wel op kicken dat ik de moeite nog doe om er op te reageren.
Ik zou je bijna vragen hoe oud je eigenlijk wel niet bent.
Zo gedraag je je.
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Re: Sub woofer filter
Ben eerder trots op de dingen die ik wel snap en anderen niet.ray5150 schreef:Theduboracle schreef:Ik zal je het vertellen, een aarlek schakelaar meet het verschil tussen uitgaande en binnenkomende stroom door 2 spoelen om de fase en de nul.ds23man schreef:Ga jij je eerst maar eens verdiepen in hoe een aardlekschakelaar werkt. Jij hebt een isolatielek in je systeem zitten en adviseer je dringend om een erkende installateur in te schakelen. Heb je een goede brandverzekering?
Is er meer dan 0.03A verlies valt hij uit.
Electromechanisch dan, maar jij mag er best elektronica voor verzinnen hoor, zo kom je wel over.
![]()
![]()
![]()
En nou niet meer zeuren.
Had jij maar 1 % van de kennis en ervaring van snoekie !!![]()
![]()
Ga nou maar eerst je elkootje omdraaien...
Elcootje omdraaien zal ik ook nog doen, wie weet.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Sub woofer filter
Als elcootje verkeerd om zat is ie inmiddels overleden. Je bent nu 3/4 jaar bezig en hebt de voeding nog niet eens aan de gang. Alle tips en opmerkingen in al die tijd heb je volledig in de wind geslagen en daar ben je nog trots op ook. Dit is wel zulke basale elektronica die je niet in je vingers hebt, koop kant en klaar spul of zoek een andere hobby maar val er ons niet mee lastig.

- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Re: Sub woofer filter
Ik heb het aan de kant gelegd omdat ik het probleem deels heb opgelost door wat andere instelling met mijn Minidsp.ds23man schreef:Als elcootje verkeerd om zat is ie inmiddels overleden. Je bent nu 3/4 jaar bezig en hebt de voeding nog niet eens aan de gang. Alle tips en opmerkingen in al die tijd heb je volledig in de wind geslagen en daar ben je nog trots op ook. Dit is wel zulke basale elektronica die je niet in je vingers hebt, koop kant en klaar spul of zoek een andere hobby maar val er ons niet mee lastig.![]()
![]()
![]()
Dat is de reden, en niet aan andere.
Goede tips zal ik ook zeker toepassen zoals dat elcootje andersom aansluiten, maar dat moet ik nog doen.
Dit is ook een basale of simpele schakeling natuurlijk maar als jij er zo veel verstand van hebt zou ik je toch dringend willen vragen wat je er in godsnaam fout aan kan doen dat je -20volt meet op de L7915.
Dat moet jij dan toch weten, of heb ik dat mis.
Als je daarop nou eens antwoord gaf, doe daar eens moeite voor.
Dat je wel moeite wil steken in het steeds persoonlijk worden, en het afkraken snap ik niet.
Dat je daar wel de motivatie voor hebt, hoe kan dat ?
Dit forum is neem ik aan toch ook voor mensen die vragen hebben of niet ?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Sub woofer filter
Als 'ie goed zit, zit 'ie goed he? dan niet omdraaien natuurlijkTheduboracle schreef:Goede tips zal ik ook zeker toepassen zoals dat elcootje andersom aansluiten, maar dat moet ik nog doen.
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Re: Sub woofer filter
Moet echt niet dommer worden dit.Barry2001 schreef:Als 'ie goed zit, zit 'ie goed he? dan niet omdraaien natuurlijkTheduboracle schreef:Goede tips zal ik ook zeker toepassen zoals dat elcootje andersom aansluiten, maar dat moet ik nog doen.
Als meneer de professor mij eens kon vertellen wat je moet doen om er wel 20 volt uit te krijgen zou ik heel blij zijn.
Ik moet het fout doen, moet dom zijn, kan niet anders, ik hoop het ook van harte.
Dan is het snel opgelost namelijk.
Denk gewoon dat het een batch is met defecte regelaars.
Ik kan wel weer naar de print kijken, maar alles zit wel goed.
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Re: Sub woofer filter
Ja, je weet dat het waar is.ds23man schreef:Ach, bij The Dub is dat relatief........
Of wil je er een discussie over beginnen.
Of wil je het horen in professor bewoordingen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Sub woofer filter
Weer twee postings die kant nog wal raken.......
Heb je eigenlijk wel een zwemdiploma?
Heb je eigenlijk wel een zwemdiploma?
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Re: Sub woofer filter
Ik meet op beide ingangen van de regelaars ook gewoon - en + 28volt.
Alleen die ene bakt er -20volt van en die andere +15.
Moet wel aan het ding liggen, heb al een e-mailtje naar Dick Best gestuurd.
Maar zien als hij er wat op te zeggen heeft.
Een koppel condensator schakeling voor de opamp heb ik ook al gevonden.
Gewoon 22K parallel met 2.2uF voor een -3db val op 5HZ.
Alleen die ene bakt er -20volt van en die andere +15.
Moet wel aan het ding liggen, heb al een e-mailtje naar Dick Best gestuurd.
Maar zien als hij er wat op te zeggen heeft.
Een koppel condensator schakeling voor de opamp heb ik ook al gevonden.
Gewoon 22K parallel met 2.2uF voor een -3db val op 5HZ.
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Re: Sub woofer filter
Je bent er ook piraat bij ?ds23man schreef:Weer twee postings die kant nog wal raken.......![]()
Heb je eigenlijk wel een zwemdiploma?
Re: Sub woofer filter
Het komt voor dat je een defecte regelaar te pakken hebt, zo uit de winkel.Theduboracle schreef:Ik meet op beide ingangen van de regelaars ook gewoon - en + 28volt.
Alleen die ene bakt er -20volt van en die andere +15.
Moet wel aan het ding liggen, heb al een e-mailtje naar Dick Best gestuurd.
Maar zien als hij er wat op te zeggen heeft.
Een koppel condensator schakeling voor de opamp heb ik ook al gevonden.
Gewoon 22K parallel met 2.2uF voor een -3db val op 5HZ.
Ik kan op die foto niet zien of de elco verkeerd zit, dat weet je pas zeker als je aan de onderkant van de print kijkt. In ieder geval, de elco die op de +15V zit, moet met zijn positieve kant aan de +15V zitten en met de negatieve kant aan massa. De elco die op de -15V zit, moet met zijn positieve kant aan massa zitten en met zijn negatieve kant aan de -15V, of -20V in jouw geval. Zo staat het ook op het schema. Dat moet je controleren, als het zo zit, gewoon laten zitten. Als het niet zo is, elco eruit halen en nameten, hopelijk heb je een multimeter waarmee dit kan. Als hij kapot is, beter niet opnieuw erin solderen.
Re: Sub woofer filter
Onze Durobord springt wel steeds in 't diepe andersds23man schreef:Weer twee postings die kant nog wal raken.......![]()
Heb je eigenlijk wel een zwemdiploma?
Er worden dan reddingsboeien toegeworpen maar dat helpt niet echt.
Voordat hij helemaal ondergaat nog een (boei)
Als je bij een 7915 de in en de uit verwisseld doet ie 't niet, gaat ook niet stuk
Maar aan de in, dan als uit gebruikt, komt dan wel de aangeboden spanning min een volt of 7.
Anne
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Re: Sub woofer filter
Bedankt.
Dan zal het inderdaad een kapotte regelaar zijn maar het zijn er wel 2 stuks waarop ik 20 volt meet, heb 2 voedingen dus.
Dat is dan wel heel erg toevallig.
Ik weet hoe ik de elco's moet aansluiten, zo erg gesteld is het ook niet met mij.
2 keer dezelfde fout maken is ook niet waarschijnlijk.
Heb de boel uit de losse hand op een experimenteer printje gesoldeerd namelijk.
Dan zal het inderdaad een kapotte regelaar zijn maar het zijn er wel 2 stuks waarop ik 20 volt meet, heb 2 voedingen dus.
Dat is dan wel heel erg toevallig.
Ik weet hoe ik de elco's moet aansluiten, zo erg gesteld is het ook niet met mij.
2 keer dezelfde fout maken is ook niet waarschijnlijk.
Heb de boel uit de losse hand op een experimenteer printje gesoldeerd namelijk.
Re: Sub woofer filter
Hoezo ?Theduboracle schreef:Bedankt.
Dan zal het inderdaad een kapotte regelaar zijn maar het zijn er wel 2 stuks waarop ik 20 volt meet, heb 2 voedingen dus.
Dat is dan wel heel erg toevallig.
Anne
Re: Sub woofer filter
Twee maal dezelfde fout maken is juist wel waarschijnlijk. Als je denkt dat je op een bepaalde manier moet aansluiten dan doe je dat consequent en dat kan dus consequent verkeerd zijn. Anne geeft een zeer goede verklaring waardoor er 20v op kan staan als je in en uitgang verwisseld hebt. dus controleer dat nog eens heel goed zou ik aanraden.Theduboracle schreef:Bedankt.
Dan zal het inderdaad een kapotte regelaar zijn maar het zijn er wel 2 stuks waarop ik 20 volt meet, heb 2 voedingen dus.
Dat is dan wel heel erg toevallig.
Ik weet hoe ik de elco's moet aansluiten, zo erg gesteld is het ook niet met mij.
2 keer dezelfde fout maken is ook niet waarschijnlijk.
Heb de boel uit de losse hand op een experimenteer printje gesoldeerd namelijk.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Sub woofer filter
Schema nalopen op je print, dan zie je of de elco's goed om zitten, dat bedoel ik ermee. Als ze goed zitten niet omdraaien natuurlijk. Als alles goed zit en je meet aan de negatieve kant een verkeerde spanning is de regulator kapot en moet je 'm vervangen. Ik wou dat alles in het leven zo simpel wasTheduboracle schreef:Moet echt niet dommer worden dit.Barry2001 schreef:Als 'ie goed zit, zit 'ie goed he? dan niet omdraaien natuurlijkTheduboracle schreef:Goede tips zal ik ook zeker toepassen zoals dat elcootje andersom aansluiten, maar dat moet ik nog doen.
Als meneer de professor mij eens kon vertellen wat je moet doen om er wel 20 volt uit te krijgen zou ik heel blij zijn.
Ik moet het fout doen, moet dom zijn, kan niet anders, ik hoop het ook van harte.
Dan is het snel opgelost namelijk.
Denk gewoon dat het een batch is met defecte regelaars.
Ik kan wel weer naar de print kijken, maar alles zit wel goed.
Ik weet niet of je iets aan het koelflapje van de 7915 hebt gehangen zodat dit contact met gnd, dit koelflapje is geen gnd zoals bij een 7815 maar input.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Sub woofer filter
Briljant dit.
Iedereen die hulp aanbiedt wordt afgeblaft. Onvoorstelbaar.
Als het antwoord niet in zijn werkelijkheid past is het niet goed.

Maar goed, heb je de 7915 goed aangesloten?
De aansluitingen zijn niet gelijk aan die van de 7815:
Iedereen die hulp aanbiedt wordt afgeblaft. Onvoorstelbaar.
Als het antwoord niet in zijn werkelijkheid past is het niet goed.
Maar goed, heb je de 7915 goed aangesloten?
De aansluitingen zijn niet gelijk aan die van de 7815:
