Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Ik heb een twintigtal XLR chassisdelen nodig. Ik vraag me af of ik ze met aardlus op het chassis moet hebben of zonder.
Eigenlijk weet ik dus niet wat de functie er van is.
Kan iemand daar een korte uitleg over geven?
Alvast bedankt.
Eigenlijk weet ik dus niet wat de functie er van is.
Kan iemand daar een korte uitleg over geven?
Alvast bedankt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Oh, je bedoelt de soldeerlip naar het chassis. Ligt er aan of je chassis aard via het nulpunt op je voeding of op al je in en uitgangen volgens de laatste AES norm.
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Eh... jij zegt het.
Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb een lijnvoeding van 5 en +/-9 volt. Ik denk dat ik een eurostekkerchassis monteer en de kast aan aarde leg. Volgens mij ligt de voeding niet aan aarde.
Iets zegt mij dat het niet handig is om een aansluiting in de signaalweg aan aarde te leggen....
Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb een lijnvoeding van 5 en +/-9 volt. Ik denk dat ik een eurostekkerchassis monteer en de kast aan aarde leg. Volgens mij ligt de voeding niet aan aarde.
Iets zegt mij dat het niet handig is om een aansluiting in de signaalweg aan aarde te leggen....
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Ik denk dat ik het al weet.
De printen hebben een + een 0 en een - aansluiting. Ik begrijp dat ik dan de chassisdelen zonder randaarde moet gebruiken.
De printen hebben een + een 0 en een - aansluiting. Ik begrijp dat ik dan de chassisdelen zonder randaarde moet gebruiken.
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Ik moet ze dus hebben zonder aardlus. Alleen de kabelshield gaat aan pin 1
Bedankt!
Bedankt!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Het is geen lus, gewoon een soldeerlip die je wel of niet gebruikt. Net als de oer xlr chassisdeel.
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Ik zou ze met nemen, je hoeft ze niet aan te sluiten.
Mocht het nodig zijn, dan kan het wel.
Deze XLR delen van Bax zijn trouwens voor PCB montage, gaat dat ook daadwerkelijk gebeuren ?
Mocht het nodig zijn, dan kan het wel.
Deze XLR delen van Bax zijn trouwens voor PCB montage, gaat dat ook daadwerkelijk gebeuren ?
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Ik wil er wel PCB's voor maken ja. Er zijn er 16 nodig dus dan loont het wel denk ik.
Maar inderdaad, ik kan de pin ook onaangesloten laten. Mijn externe geluidskaart heeft een schakelaar voor ground loop. Als ik die aanzet dan komt er toch een partij brom op te staan!
Ik denk trouwens dat de "lus"vertaald is uit het Engels en niet op die manier gebruikt wordt. Het is gewoon een aansluiting op het chassis, lijkt me een beetje ouderwets.
Waarom moet ik daar wezen?
Maar inderdaad, ik kan de pin ook onaangesloten laten. Mijn externe geluidskaart heeft een schakelaar voor ground loop. Als ik die aanzet dan komt er toch een partij brom op te staan!
Ik denk trouwens dat de "lus"vertaald is uit het Engels en niet op die manier gebruikt wordt. Het is gewoon een aansluiting op het chassis, lijkt me een beetje ouderwets.
Waarom moet ik daar wezen?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Omdat het een aardige vent is met een hoop service......
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Oke, duidelijk, maar ik zie er alleen chassisdelen staan die ik eigenlijk niet wil 
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Nog eens goed gekeken, ik moet die zonder lus hebben. Die met een lus zijn niet los te koppelen terwijl die zonder lus wel aan te sluiten zijn.
Pfff, denk je even een chassisdeeltje te bestellen](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Pfff, denk je even een chassisdeeltje te bestellen
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Wat lul je nou Dan? Er is geen lus, zoek de datasheets bij Neutrik zelf maar op. Is alleen maar een aansluiting naar het chassis......
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Nou nou, rustig maar.
Wat je ziet is dat pin 1 is doorgelust naar een pin die contact maakt met het chassis. De één heeft het wel en de ander niet.
Dat zou betekenen dat er voor het ene chassisdeeltje geen mogelijkheid is om hem te onderbreken behalve dan door hem door te knippen en weg te buigen.
En dat willen we natuurlijk niet
Kijk maar eens goed naar bijgevoegd plaatje
Wat je ziet is dat pin 1 is doorgelust naar een pin die contact maakt met het chassis. De één heeft het wel en de ander niet.
Dat zou betekenen dat er voor het ene chassisdeeltje geen mogelijkheid is om hem te onderbreken behalve dan door hem door te knippen en weg te buigen.
En dat willen we natuurlijk niet
Kijk maar eens goed naar bijgevoegd plaatje
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Hee verrek, inmiddels zijn ze bij Neutrik ook al de weg kwijt.....

Maar even kort door de bocht, of je knipt hem weg als je hem niet nodig hebt of soldeert een draadje als je hem wel nodig hebt. Overigens zijn de links die je aangeeft de plastic fantastic uitvoeringen.......
Maar even kort door de bocht, of je knipt hem weg als je hem niet nodig hebt of soldeert een draadje als je hem wel nodig hebt. Overigens zijn de links die je aangeeft de plastic fantastic uitvoeringen.......
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Ik dacht even dat dat handig was als je er zestien naast en onder elkaar moet zetten.
De printuitvoering is wat compacter en een printje maken niet zoveel werk.
De printuitvoering is wat compacter en een printje maken niet zoveel werk.
Re: Welke XLR chassisdelen gebruiken?
Bij mijn weten bestaan er van Neuktrix geen metalen XLR delen in PCB uitvoering.
Wel van Switchcraft : http://www.switchcraft.com/productsumma ... Parent=509
Wel van Switchcraft : http://www.switchcraft.com/productsumma ... Parent=509
