[langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door hannesie »

Dat klopt inderdaad met Volumio en RuneAudio die op een dusdanige manier in de problemen komen.


Ik heb het allemaal al gedaan en meegemaakt, vandaar dat ik het inmiddels niet meer gebruik.
Met het tinycore linux project heb je dat door een andere opzet niet, en kun je straffeloos de prik er af halen zonder shutdown now -h, en gewoon de stekker eruit trekken, geen probleem dus.

Geen corrupt SD Card meer door dat het niet op het kaartje word weg geschreven, alleen de instellingen worden geladen.
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

hannesie schreef:
Met het tinycore linux project heb je dat door een andere opzet niet, en kun je straffeloos de prik er af halen zonder shutdown now -h, en gewoon de stekker eruit trekken, geen probleem dus.
Zeker interessant :kwijl:

Maar da's dan het OS, binaries en statische configuraties. Welke player/server software heb je dan geinstalleerd en wat voor geheugen schrijf je dan naar?

#-o
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door hsmeets »

Google effe naar picoreplayer, da's gebaseerd op tinycore en is een player voor squeezebox
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

Ga ik dan zeker naar kijken. Bedankt voor de tip!

Is dat niet een player obv Squeeze? Bijbehorend besluit is dan wel dat ik een LMS server ergens buiten het apparaat moet installeren.... ik zoek het even uit maar wilde in principe geen extra server installeren. :regels:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door hsmeets »

dan moet je de titel van deze draad aanpassen :? O:)

welke muziekserver software heb je dan in gedachten die op de RPI moet draaien naast de player software? Eigen collectie op een schijf of als interface met een streamingdienst als Spoti... of Qobu....
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

hsmeets schreef:
dan moet je de titel van deze draad aanpassen :? O:)

welke muziekserver software heb je dan in gedachten die op de RPI moet draaien naast de player software? Eigen collectie op een schijf of als interface met een streamingdienst als Spoti... of Qobu....
Ik wil ook geen server. Maar zoiets als Raspberry Pi + harddisk + volumio. all-in-one.

Zo heb ik streaming audio (spotify, airplay, etc) en lokale audio via ingebouwde HD of netwerkschijf.

Dan klopt de titel toch nog? #-o
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door hsmeets »

Kaalabs schreef:
hsmeets schreef:
dan moet je de titel van deze draad aanpassen :? O:)

welke muziekserver software heb je dan in gedachten die op de RPI moet draaien naast de player software? Eigen collectie op een schijf of als interface met een streamingdienst als Spoti... of Qobu....
Ik wil ook geen server. Maar zoiets als Raspberry Pi + harddisk + volumio. all-in-one.

Zo heb ik streaming audio (spotify, airplay, etc) en lokale audio via ingebouwde HD of netwerkschijf.

Dan klopt de titel toch nog? #-o
is da nie wa veel voor een RPI?
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

hsmeets schreef:
is da nie wa veel voor een RPI?
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben Hein (toch?). <EDIT> Er is inmiddels een Raspberry Pi 2 met factoren snelheidsverbetering.

Dat ga ik zeker nog testen of googelen. Mocht dat inderdaad te zwaar zijn voor een Pi, dan zet ik er iets zwaarders in maar het concept van de Netwerkstreamer zoals ik 'm voor ogen heb, verandert daar niet door.

Voor niet-audio toepassingen weet ik dat een usb-schijfje geen probleem is voor een Pi. Ik weet echter nog niet zeker of de data-stroom kwalitatief goed genoeg is om een goede doorvoer naar de DAC te garanderen. Maar, bijvoorbeeld, de CubieTruck Cubieboard3 is krachtiger dan de Pi en heeft ook nog eens SATA interface.

Goed, allemaal keuzes die ik nog niet gemaakt heb en ook nog niet getoetst. Concept blijft vooralsnog denk ik wel overeind. Een stand-alone streamer die zo weinig mogelijk afhankelijk is van andere in-huis infrastructuur behalve het netwerk.

First things first, vandaag heb ik m'n eerste molexje gekrompen! :lagge:
Tang en kabel.~png.jpg
Laatst gewijzigd door Kaalabs op do 05 feb 2015, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door FR_Aad »

Ik zou in ieder geval voor het definitief bouwen eerst testen. Ik ben niet zo weg van Volumio. Het draaide hier niet stabiel.
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

FR_Aad schreef:
Ik zou in ieder geval voor het definitief bouwen eerst testen. Ik ben niet zo weg van Volumio. Het draaide hier niet stabiel.
Ja, ga ik zeker doen! ik doe denk ik, wat ik wel vaker zie hier op het forum, eerst alles op een bordje opbouwen en real-life testen/tweaken. Zodra alles stabiel en goed voelt, komt de kast in beeld.

Je snapt dat ik niet kan wachten tot de printen van Peter binnen komen \:D/
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door hannesie »

Inderdaad, en als je dan via een netwerk wilt draaien kun je beter werken met een Odroid U3 als een servertje en dan weet ik niet hoe groot je verzameling "Muziek" is, maar dan kan dan niet snel te groot zijn.
En dan is het mogelijk direct een speler, maar dan is alleen DSD en Server niet mogelijk, maar verder alle formaten van mp3 tot 24/192.flac e.d.
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

Ik ben een fan van Odroid! =D> De Odroid XU heb ik hier al een jaar foutloos draaien in de meterkast als 'server' voor mn huisautomatiseringslogica (flow gebaseerd node-red).
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door hannesie »

Kaalabs schreef:
Ik ben een fan van Odroid! =D> De Odroid XU heb ik hier al een jaar foutloos draaien in de meterkast als 'server' voor mn huisautomatiseringslogica (flow gebaseerd node-red).
:rofl: Nu gaan we de goede kant op!! :mrgreen:

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 2#p1709612
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

Haha, zeker! Wat een mooie draad zeg! Ga ik met veel belangstelling doorlezen (vannacht).
Gebruikersavatar
FredM
Berichten: 116
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 8:41

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door FredM »

Heb zelf de Hummingboard met een usb-schijf er aan hangen. http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... d#p1707767 De nieuwste versie van Volumio draait goed. Maar de Squeezelite oplossing klinkt echt beter. https://github.com/SqueezeOnArch/soa-installers
Is er voor de rpi, hummingboard en cubietruck.
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

FredM schreef:
Heb zelf de Hummingboard met een usb-schijf er aan hangen.
Da's ook een mooi bordje!

Ik heb een besluit genomen hoe ik nu door ga. Het wordt de Pi met de PiCorePlayer software (bedankt mensen voor de tips!). Daar ga ik de eerste versie van de AFDAC2 Network Player mee uitrusten.

In een latere versie ga ik dan misschien door-tweaken naar een versie met ingebouwde harde schijf en server-functionaliteit.

:yeah: Bericht van Peter gehad dat hij de AFDAC2 printen kan gaan versturen dus het feest kan binnenkort gaan beginnen :yeah:

Volgende dilemma: Amanero of WaveIO USB I2S steamer???????? Ervaringen / voorkeuren van de experts hoor ik heel graag :mrgreen:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door knuisje »

Amanero. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door hannesie »

+1
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

OK. We stemmen dus voor de Amanero. :goeie: Check
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

Iemand ervaring hoe je nog een eigen scriptje kan toevoegen aan de piCoreplayer (in /etc/init.d) die ook nog blijft staan na een reboot? Ik zoek me gek maar kan het niet vinden...

Zit zelf te denken aan aanpassen in RAM (gewoon in de shell via ssh) en dan een backup doen. Heb ik ook geprobeerd maar dat werkte niet.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door hannesie »

piCore laadt het geheel in het geheugen vanaf het kaartje, dus zul je dan ook daar moeten saven.
Maar die zal naar ik ook vermoed met een upgrade weer weg zijn.

Wat wil je er dan extra bij zetten?
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

hannesie schreef:
Wat wil je er dan extra bij zetten?
Een shutdown-scriptje die reageert op een signaal via GPIO... Ik weet dat het in theorie niet nodig is omdat je gewoon de power er af haalt. Maar ik wil het gewoon kunnen om het kunnen ;-)
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

Kaalabs schreef:
hannesie schreef:
Wat wil je er dan extra bij zetten?
Een shutdown-scriptje die reageert op een signaal via GPIO... Ik weet dat het in theorie niet nodig is omdat je gewoon de power er af haalt. Maar ik wil het gewoon kunnen om het kunnen ;-)
Ik zie dat ik op m'n wenken bediend ga worden :yeah: ; aankondiging nieuwe release piCorePlayer, ook voor RPi-2 en inclusief mogelijkheid voor custom scripts. Nog niet geprobeerd maar ziet er goed uit! https://sites.google.com/site/picoreplayer/home/news
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

Door tijdgebrek gaat het allemaal niet zo snel, maar ik dacht misschien wel leuk om een update te plaatsen.

Dit is de stand van zaken per vandaag (zie ook foto ;-)):

- Nieuwe controller print is nog in ontwikkeling
- plankje gemaakt
- standaard printjes zijn klaar
- Pi met boostervoeding en -besturing ook klaar
afdac_setup_7-3-2015.jpg
Ga nu bedradingsschema uitvogelen, moet nog faston krim spullen en bedrading voor de netentree gaan aanschaffen.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door knuisje »

Leuk! Wat doet het printje in het midden precies?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”