[langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Moderator: Beheerdersteam
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Dat klopt inderdaad met Volumio en RuneAudio die op een dusdanige manier in de problemen komen.
Ik heb het allemaal al gedaan en meegemaakt, vandaar dat ik het inmiddels niet meer gebruik.
Met het tinycore linux project heb je dat door een andere opzet niet, en kun je straffeloos de prik er af halen zonder shutdown now -h, en gewoon de stekker eruit trekken, geen probleem dus.
Geen corrupt SD Card meer door dat het niet op het kaartje word weg geschreven, alleen de instellingen worden geladen.
Ik heb het allemaal al gedaan en meegemaakt, vandaar dat ik het inmiddels niet meer gebruik.
Met het tinycore linux project heb je dat door een andere opzet niet, en kun je straffeloos de prik er af halen zonder shutdown now -h, en gewoon de stekker eruit trekken, geen probleem dus.
Geen corrupt SD Card meer door dat het niet op het kaartje word weg geschreven, alleen de instellingen worden geladen.
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Zeker interessanthannesie schreef:Met het tinycore linux project heb je dat door een andere opzet niet, en kun je straffeloos de prik er af halen zonder shutdown now -h, en gewoon de stekker eruit trekken, geen probleem dus.
Maar da's dan het OS, binaries en statische configuraties. Welke player/server software heb je dan geinstalleerd en wat voor geheugen schrijf je dan naar?
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Google effe naar picoreplayer, da's gebaseerd op tinycore en is een player voor squeezebox
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Ga ik dan zeker naar kijken. Bedankt voor de tip!
Is dat niet een player obv Squeeze? Bijbehorend besluit is dan wel dat ik een LMS server ergens buiten het apparaat moet installeren.... ik zoek het even uit maar wilde in principe geen extra server installeren.
Is dat niet een player obv Squeeze? Bijbehorend besluit is dan wel dat ik een LMS server ergens buiten het apparaat moet installeren.... ik zoek het even uit maar wilde in principe geen extra server installeren.
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
dan moet je de titel van deze draad aanpassen
welke muziekserver software heb je dan in gedachten die op de RPI moet draaien naast de player software? Eigen collectie op een schijf of als interface met een streamingdienst als Spoti... of Qobu....
welke muziekserver software heb je dan in gedachten die op de RPI moet draaien naast de player software? Eigen collectie op een schijf of als interface met een streamingdienst als Spoti... of Qobu....
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Ik wil ook geen server. Maar zoiets als Raspberry Pi + harddisk + volumio. all-in-one.hsmeets schreef:dan moet je de titel van deze draad aanpassen![]()
![]()
welke muziekserver software heb je dan in gedachten die op de RPI moet draaien naast de player software? Eigen collectie op een schijf of als interface met een streamingdienst als Spoti... of Qobu....
Zo heb ik streaming audio (spotify, airplay, etc) en lokale audio via ingebouwde HD of netwerkschijf.
Dan klopt de titel toch nog?
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
is da nie wa veel voor een RPI?Kaalabs schreef:Ik wil ook geen server. Maar zoiets als Raspberry Pi + harddisk + volumio. all-in-one.hsmeets schreef:dan moet je de titel van deze draad aanpassen![]()
![]()
welke muziekserver software heb je dan in gedachten die op de RPI moet draaien naast de player software? Eigen collectie op een schijf of als interface met een streamingdienst als Spoti... of Qobu....
Zo heb ik streaming audio (spotify, airplay, etc) en lokale audio via ingebouwde HD of netwerkschijf.
Dan klopt de titel toch nog?
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
hsmeets schreef:is da nie wa veel voor een RPI?
Dat ga ik zeker nog testen of googelen. Mocht dat inderdaad te zwaar zijn voor een Pi, dan zet ik er iets zwaarders in maar het concept van de Netwerkstreamer zoals ik 'm voor ogen heb, verandert daar niet door.
Voor niet-audio toepassingen weet ik dat een usb-schijfje geen probleem is voor een Pi. Ik weet echter nog niet zeker of de data-stroom kwalitatief goed genoeg is om een goede doorvoer naar de DAC te garanderen. Maar, bijvoorbeeld, de CubieTruck Cubieboard3 is krachtiger dan de Pi en heeft ook nog eens SATA interface.
Goed, allemaal keuzes die ik nog niet gemaakt heb en ook nog niet getoetst. Concept blijft vooralsnog denk ik wel overeind. Een stand-alone streamer die zo weinig mogelijk afhankelijk is van andere in-huis infrastructuur behalve het netwerk.
First things first, vandaag heb ik m'n eerste molexje gekrompen!
Laatst gewijzigd door Kaalabs op do 05 feb 2015, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Ik zou in ieder geval voor het definitief bouwen eerst testen. Ik ben niet zo weg van Volumio. Het draaide hier niet stabiel.
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Ja, ga ik zeker doen! ik doe denk ik, wat ik wel vaker zie hier op het forum, eerst alles op een bordje opbouwen en real-life testen/tweaken. Zodra alles stabiel en goed voelt, komt de kast in beeld.FR_Aad schreef:Ik zou in ieder geval voor het definitief bouwen eerst testen. Ik ben niet zo weg van Volumio. Het draaide hier niet stabiel.
Je snapt dat ik niet kan wachten tot de printen van Peter binnen komen
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Inderdaad, en als je dan via een netwerk wilt draaien kun je beter werken met een Odroid U3 als een servertje en dan weet ik niet hoe groot je verzameling "Muziek" is, maar dan kan dan niet snel te groot zijn.
En dan is het mogelijk direct een speler, maar dan is alleen DSD en Server niet mogelijk, maar verder alle formaten van mp3 tot 24/192.flac e.d.
En dan is het mogelijk direct een speler, maar dan is alleen DSD en Server niet mogelijk, maar verder alle formaten van mp3 tot 24/192.flac e.d.
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Ik ben een fan van Odroid!
De Odroid XU heb ik hier al een jaar foutloos draaien in de meterkast als 'server' voor mn huisautomatiseringslogica (flow gebaseerd node-red).
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Kaalabs schreef:Ik ben een fan van Odroid!De Odroid XU heb ik hier al een jaar foutloos draaien in de meterkast als 'server' voor mn huisautomatiseringslogica (flow gebaseerd node-red).
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 2#p1709612
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Haha, zeker! Wat een mooie draad zeg! Ga ik met veel belangstelling doorlezen (vannacht).
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Heb zelf de Hummingboard met een usb-schijf er aan hangen. http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... d#p1707767 De nieuwste versie van Volumio draait goed. Maar de Squeezelite oplossing klinkt echt beter. https://github.com/SqueezeOnArch/soa-installers
Is er voor de rpi, hummingboard en cubietruck.
Is er voor de rpi, hummingboard en cubietruck.
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Da's ook een mooi bordje!FredM schreef:Heb zelf de Hummingboard met een usb-schijf er aan hangen.
Ik heb een besluit genomen hoe ik nu door ga. Het wordt de Pi met de PiCorePlayer software (bedankt mensen voor de tips!). Daar ga ik de eerste versie van de AFDAC2 Network Player mee uitrusten.
In een latere versie ga ik dan misschien door-tweaken naar een versie met ingebouwde harde schijf en server-functionaliteit.
Volgende dilemma: Amanero of WaveIO USB I2S steamer???????? Ervaringen / voorkeuren van de experts hoor ik heel graag
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
OK. We stemmen dus voor de Amanero.
Check
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Iemand ervaring hoe je nog een eigen scriptje kan toevoegen aan de piCoreplayer (in /etc/init.d) die ook nog blijft staan na een reboot? Ik zoek me gek maar kan het niet vinden...
Zit zelf te denken aan aanpassen in RAM (gewoon in de shell via ssh) en dan een backup doen. Heb ik ook geprobeerd maar dat werkte niet.
Zit zelf te denken aan aanpassen in RAM (gewoon in de shell via ssh) en dan een backup doen. Heb ik ook geprobeerd maar dat werkte niet.
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
piCore laadt het geheel in het geheugen vanaf het kaartje, dus zul je dan ook daar moeten saven.
Maar die zal naar ik ook vermoed met een upgrade weer weg zijn.
Wat wil je er dan extra bij zetten?
Maar die zal naar ik ook vermoed met een upgrade weer weg zijn.
Wat wil je er dan extra bij zetten?
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Een shutdown-scriptje die reageert op een signaal via GPIO... Ik weet dat het in theorie niet nodig is omdat je gewoon de power er af haalt. Maar ik wil het gewoon kunnen om het kunnenhannesie schreef:Wat wil je er dan extra bij zetten?
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Ik zie dat ik op m'n wenken bediend ga wordenKaalabs schreef:Een shutdown-scriptje die reageert op een signaal via GPIO... Ik weet dat het in theorie niet nodig is omdat je gewoon de power er af haalt. Maar ik wil het gewoon kunnen om het kunnenhannesie schreef:Wat wil je er dan extra bij zetten?
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Door tijdgebrek gaat het allemaal niet zo snel, maar ik dacht misschien wel leuk om een update te plaatsen.
Dit is de stand van zaken per vandaag (zie ook foto
):
- Nieuwe controller print is nog in ontwikkeling
- plankje gemaakt
- standaard printjes zijn klaar
- Pi met boostervoeding en -besturing ook klaar
Ga nu bedradingsschema uitvogelen, moet nog faston krim spullen en bedrading voor de netentree gaan aanschaffen.
Dit is de stand van zaken per vandaag (zie ook foto
- Nieuwe controller print is nog in ontwikkeling
- plankje gemaakt
- standaard printjes zijn klaar
- Pi met boostervoeding en -besturing ook klaar
Ga nu bedradingsschema uitvogelen, moet nog faston krim spullen en bedrading voor de netentree gaan aanschaffen.
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Leuk! Wat doet het printje in het midden precies?
