ZBA Car audio

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ZBA Car audio

Bericht door ds23man »

Hou je wel rekening met je achtervering? :mrgreen:
700.jpg
700.jpg (6.35 KiB) 576 keer bekeken
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: ZBA Car audio

Bericht door rikpost »

michelp schreef:
Phase Linear zal dat zijn? Is wel leuk spul!
Yep die bedoel ik .
die komt dan op de luidsprekers in de voorportieren.
los van de compo set heb ik alles van mij broer gekregen .

hij is er vroeghu veel mee bezig geweest .
maar hij rijd nu in van die grote zaken bakken waar alles al in zit .
klinkt vaak ook erg goed moet ik zeggen .

ik ben het ook dan niet eens met de stelling dat je in de auto geen hifi kunt hebben.
los van het feit dat de norm voor hifi super laag is voor hedendaagse begrippen.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: ZBA Car audio

Bericht door bas focal m180 »

Mischien dat HJ in OVERIGE DISCUSSIES EN OFF-TOPIC
Een mogelijkheid wil maken CAR HIFI
michelp
Berichten: 609
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 21:44
Locatie: Omg. Doetinchem

Re: ZBA Car audio

Bericht door michelp »

Een van mijn vorige auto's (toevallig dezelfde als die ik nu heb :P) was ook wel redelijk doorgezakt achter, en toen zat nog niet eens alles erin :mrgreen:
Bijlagen
14306_684804454972159_302071520545781471_n.jpg
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: ZBA Car audio

Bericht door rikpost »

michelp schreef:
Een van mijn vorige auto's (toevallig dezelfde als die ik nu heb :P) was ook wel redelijk doorgezakt achter, en toen zat nog niet eens alles erin :mrgreen:
Je was toevallig aan het verhuizen hoop ik :lol:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: ZBA Car audio

Bericht door FR_Aad »

Nee, dat is zijn sub.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: ZBA Car audio

Bericht door rikpost »

:shock: :shock: :shock: :think:
FR_Aad schreef:
Nee, dat is zijn sub.
michelp
Berichten: 609
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 21:44
Locatie: Omg. Doetinchem

Re: ZBA Car audio

Bericht door michelp »

Ja was een 18 inch. Best een leuk projectje toen :yeah:
Ik zat toen op 146db op hele lage frequenties. Maar zat nog veel meer in, was ook nog niet helemaal lekker afgesteld. Het zou een 'wall' worden, dus alles naar achteren helemaal dicht gemaakt. Maar zo ver ben ik nooit gekomen, omdat ik een ongeluk heb gehad met de auto toen
Bijlagen
64716_414955891957018_914648653_n (1).jpg
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: ZBA Car audio

Bericht door Bertje »

Car audio forums zijn er nog wel, maar inderdaad erg dood. Logisch ook vanwege de terugloop in verkoop en mindere interesse van de jongeren in auto's en audio. Die tendens is al jaren aan de gang. Wel jammer, want de beleving van muziek in de auto kan juist veel mooier, intenser zijn dan thuis in mijn optiek. Hifi of niet, maar die discussie ga ik niet aan maar ik weet wel hoe een echt goede auto kan klinken...en ook een home installatie.

Bij die wedstrijden in Zwolle (IJsselhal) ben ik ook wel geweest als bezoeker en ben later ook actief geweest als jurylid, jaren geleden. Erg leuke tijd. Maar car audio scene is wel een hele andere wereld dan de homeaudio liefhebbers (....) en daar moet je tegen kunnen :rofl:
michelp
Berichten: 609
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 21:44
Locatie: Omg. Doetinchem

Re: ZBA Car audio

Bericht door michelp »

Laatste tijd is het wel heel erg met de discussies en ruzies die daar uit komen, volgens mij krijg je dat op facebook ook wel mee of niet? :P
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ZBA Car audio

Bericht door ds23man »

FR_Aad schreef:
Nee, dat is zijn sub.
Ook een manier om te voorkomen dat je schoonmoeder mee rijdt...... :lol:
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: ZBA Car audio

Bericht door Bertje »

michelp schreef:
Laatste tijd is het wel heel erg met de discussies en ruzies die daar uit komen, volgens mij krijg je dat op facebook ook wel mee of niet? :P
Is van alle tijden, geloof me. En ik hou me sinds eind 80'er jaren met car audio bezig 8) . Vroeger was het Kicker versus Rockford nu weer een andere merkjes met z'n aanhangers. Blijft natuurlijk hilarisch hoe sommigen reageren, ach ja...
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: ZBA Car audio

Bericht door rikpost »

ds23man schreef:
FR_Aad schreef:
Nee, dat is zijn sub.
Ook een manier om te voorkomen dat je schoonmoeder mee rijdt...... :lol:[/quoz

Ze kan toch makkelijk In de kist :rofl:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ZBA Car audio

Bericht door hannesie »

Tja......., als je zo met je schoonmoeder omgaat gaat het ook slecht met de rest en dus de caraudio scene. :rofl:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: ZBA Car audio

Bericht door FR_Aad »

ds23man schreef:
FR_Aad schreef:
Nee, dat is zijn sub.
Ook een manier om te voorkomen dat je schoonmoeder mee rijdt...... :lol:
:rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ZBA Car audio

Bericht door ds23man »

rikpost schreef:

Ze kan toch makkelijk In de kist :rofl:
En al die tijd maar afvragen waarom je sokken zo stinken als je in de auto zit............ :mrgreen:
michelp
Berichten: 609
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 21:44
Locatie: Omg. Doetinchem

Re: ZBA Car audio

Bericht door michelp »

rikpost schreef:
Ze kan toch makkelijk In de kist :rofl:
Ja die wurmt zich wel door de bracing heen :P
michelp
Berichten: 609
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 21:44
Locatie: Omg. Doetinchem

Re: ZBA Car audio

Bericht door michelp »

Zo staat mijn kofferbak er op dit moment bij. De woofer speelt in een standaard bassreflex behuizing waarvan ik de poort dicht heb gepropt met een sok :mrgreen: , dus eigenlijk gewoon gesloten
Alleen de Genesis DA100 is nog aangesloten voor de subwoofer, maar uiteindelijk moet deze dienen voor de frontset. En er komen 2 van deze woofertjes op de Q200X
Bijlagen
10924776_685219098264028_8204470099568788565_n.jpg
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: ZBA Car audio

Bericht door SSassen »

Die hoedenplank maakt het helemaal af zie ik, top styling!
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: ZBA Car audio

Bericht door CarloPJB »

Stukje diefstalpreventie....woofer los schroeven , kist door en door vast schroeven en woofer er weer in .
Kunnen de steuntjes weg :wink:
michelp
Berichten: 609
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 21:44
Locatie: Omg. Doetinchem

Re: ZBA Car audio

Bericht door michelp »

Ja dat gaat met de uiteindelijke behuizing ook gebeuren maar deze staat er ff tijdelijk in. Er komt nog een plaatje bovenop de onderplaat zodat er ook geen kabels meer te zien zijn.
En die koeienprint styling word over de hele kofferbak doorgevoerd hoor :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: ZBA Car audio

Bericht door Barry2001 »

Misschien die woofer wat beschermen, rooster ervoor ofzo? Of gebruik je de kofferbak helemaal niet meer om er iets in te vervoeren :mrgreen:
michelp
Berichten: 609
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 21:44
Locatie: Omg. Doetinchem

Re: ZBA Car audio

Bericht door michelp »

Daar heb ik een achterbank voor :mrgreen:
Ik reed hiervoor in een smart, dus dit is al heel veel ruimte voor mij
Bijlagen
10603769_563904393738141_8142392499661511865_n.jpg
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: ZBA Car audio

Bericht door CarloPJB »

michelp schreef:
Daar heb ik een achterbank voor :mrgreen:
Ik reed hiervoor in een smart, dus dit is al heel veel ruimte voor mij
Hoeveel ruimte zit er nog tussen je woofer en achterklep bij deze opstelling ??
Volgens mij moet dat minstens de helft van de diameter van de woofer zijn ...
michelp
Berichten: 609
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 21:44
Locatie: Omg. Doetinchem

Re: ZBA Car audio

Bericht door michelp »

Normaal speelden ze ook naar boven, maar op shows stond ik met de woofers naar achter gericht ;)
Plaats reactie