ZBA Car audio
Moderator: Beheerdersteam
Re: ZBA Car audio
Yep die bedoel ik .michelp schreef:Phase Linear zal dat zijn? Is wel leuk spul!
die komt dan op de luidsprekers in de voorportieren.
los van de compo set heb ik alles van mij broer gekregen .
hij is er vroeghu veel mee bezig geweest .
maar hij rijd nu in van die grote zaken bakken waar alles al in zit .
klinkt vaak ook erg goed moet ik zeggen .
ik ben het ook dan niet eens met de stelling dat je in de auto geen hifi kunt hebben.
los van het feit dat de norm voor hifi super laag is voor hedendaagse begrippen.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: ZBA Car audio
Mischien dat HJ in OVERIGE DISCUSSIES EN OFF-TOPIC
Een mogelijkheid wil maken CAR HIFI
Een mogelijkheid wil maken CAR HIFI
Re: ZBA Car audio
Een van mijn vorige auto's (toevallig dezelfde als die ik nu heb
) was ook wel redelijk doorgezakt achter, en toen zat nog niet eens alles erin 
Re: ZBA Car audio
Je was toevallig aan het verhuizen hoop ikmichelp schreef:Een van mijn vorige auto's (toevallig dezelfde als die ik nu heb) was ook wel redelijk doorgezakt achter, en toen zat nog niet eens alles erin
Re: ZBA Car audio
Ja was een 18 inch. Best een leuk projectje toen 
Ik zat toen op 146db op hele lage frequenties. Maar zat nog veel meer in, was ook nog niet helemaal lekker afgesteld. Het zou een 'wall' worden, dus alles naar achteren helemaal dicht gemaakt. Maar zo ver ben ik nooit gekomen, omdat ik een ongeluk heb gehad met de auto toen
Ik zat toen op 146db op hele lage frequenties. Maar zat nog veel meer in, was ook nog niet helemaal lekker afgesteld. Het zou een 'wall' worden, dus alles naar achteren helemaal dicht gemaakt. Maar zo ver ben ik nooit gekomen, omdat ik een ongeluk heb gehad met de auto toen
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: ZBA Car audio
Car audio forums zijn er nog wel, maar inderdaad erg dood. Logisch ook vanwege de terugloop in verkoop en mindere interesse van de jongeren in auto's en audio. Die tendens is al jaren aan de gang. Wel jammer, want de beleving van muziek in de auto kan juist veel mooier, intenser zijn dan thuis in mijn optiek. Hifi of niet, maar die discussie ga ik niet aan maar ik weet wel hoe een echt goede auto kan klinken...en ook een home installatie.
Bij die wedstrijden in Zwolle (IJsselhal) ben ik ook wel geweest als bezoeker en ben later ook actief geweest als jurylid, jaren geleden. Erg leuke tijd. Maar car audio scene is wel een hele andere wereld dan de homeaudio liefhebbers (....) en daar moet je tegen kunnen
Bij die wedstrijden in Zwolle (IJsselhal) ben ik ook wel geweest als bezoeker en ben later ook actief geweest als jurylid, jaren geleden. Erg leuke tijd. Maar car audio scene is wel een hele andere wereld dan de homeaudio liefhebbers (....) en daar moet je tegen kunnen
Re: ZBA Car audio
Laatste tijd is het wel heel erg met de discussies en ruzies die daar uit komen, volgens mij krijg je dat op facebook ook wel mee of niet? 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ZBA Car audio
Ook een manier om te voorkomen dat je schoonmoeder mee rijdt......FR_Aad schreef:Nee, dat is zijn sub.
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: ZBA Car audio
Is van alle tijden, geloof me. En ik hou me sinds eind 80'er jaren met car audio bezigmichelp schreef:Laatste tijd is het wel heel erg met de discussies en ruzies die daar uit komen, volgens mij krijg je dat op facebook ook wel mee of niet?
Re: ZBA Car audio
Ook een manier om te voorkomen dat je schoonmoeder mee rijdt......ds23man schreef:FR_Aad schreef:Nee, dat is zijn sub.
Ze kan toch makkelijk In de kist
Re: ZBA Car audio
Tja......., als je zo met je schoonmoeder omgaat gaat het ook slecht met de rest en dus de caraudio scene. 
Re: ZBA Car audio
ds23man schreef:Ook een manier om te voorkomen dat je schoonmoeder mee rijdt......FR_Aad schreef:Nee, dat is zijn sub.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ZBA Car audio
En al die tijd maar afvragen waarom je sokken zo stinken als je in de auto zit............rikpost schreef:
Ze kan toch makkelijk In de kist
Re: ZBA Car audio
Ja die wurmt zich wel door de bracing heenrikpost schreef:Ze kan toch makkelijk In de kist
Re: ZBA Car audio
Zo staat mijn kofferbak er op dit moment bij. De woofer speelt in een standaard bassreflex behuizing waarvan ik de poort dicht heb gepropt met een sok
, dus eigenlijk gewoon gesloten
Alleen de Genesis DA100 is nog aangesloten voor de subwoofer, maar uiteindelijk moet deze dienen voor de frontset. En er komen 2 van deze woofertjes op de Q200X
Alleen de Genesis DA100 is nog aangesloten voor de subwoofer, maar uiteindelijk moet deze dienen voor de frontset. En er komen 2 van deze woofertjes op de Q200X
Re: ZBA Car audio
Stukje diefstalpreventie....woofer los schroeven , kist door en door vast schroeven en woofer er weer in .
Kunnen de steuntjes weg
Kunnen de steuntjes weg
Re: ZBA Car audio
Ja dat gaat met de uiteindelijke behuizing ook gebeuren maar deze staat er ff tijdelijk in. Er komt nog een plaatje bovenop de onderplaat zodat er ook geen kabels meer te zien zijn.
En die koeienprint styling word over de hele kofferbak doorgevoerd hoor
En die koeienprint styling word over de hele kofferbak doorgevoerd hoor
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: ZBA Car audio
Misschien die woofer wat beschermen, rooster ervoor ofzo? Of gebruik je de kofferbak helemaal niet meer om er iets in te vervoeren 
Re: ZBA Car audio
Daar heb ik een achterbank voor
Ik reed hiervoor in een smart, dus dit is al heel veel ruimte voor mij
Ik reed hiervoor in een smart, dus dit is al heel veel ruimte voor mij
Re: ZBA Car audio
Hoeveel ruimte zit er nog tussen je woofer en achterklep bij deze opstelling ??michelp schreef:Daar heb ik een achterbank voor![]()
Ik reed hiervoor in een smart, dus dit is al heel veel ruimte voor mij
Volgens mij moet dat minstens de helft van de diameter van de woofer zijn ...
Re: ZBA Car audio
Normaal speelden ze ook naar boven, maar op shows stond ik met de woofers naar achter gericht 
