FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061
Moderator: Beheerdersteam
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061
De kans is heel rieel dat de 8 ohm versie een andere weergave respons heeft.
je moet de spoel waarde verdubbelen en de condensator halveren.
je moet de spoel waarde verdubbelen en de condensator halveren.
Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061
Zoals bas focal m180 al aangeeft de spoel waarde verdubbelen en de condensator halveren.disco schreef:Welke wijzigingen dienen in het filter te worden aangebracht voor toepassing van de 8 ohm versie van het breedbandertje?
Heb je het jaren 80 model(zwart) van de breedbander? Het oudere model(metaal kleurig frame) is niet te vergelijken met deze.
Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061
Ik wil de uit 1970 stammende AD 5060 /M8 gaan gebruiken.
Elders las ik dat deze "oude versie" met 18mm spreekspoel is uitgevoerd.
De "latere" 5061 bezit een spreekspoel met diameter van 25mm.
Waarschijnlijk dient het filter toch te worden herzien omdat ik de breedbander in de open lucht
wil laten spelen, zodat hij een lager rendement krijgt (neem ik aan).
Elders las ik dat deze "oude versie" met 18mm spreekspoel is uitgevoerd.
De "latere" 5061 bezit een spreekspoel met diameter van 25mm.
Waarschijnlijk dient het filter toch te worden herzien omdat ik de breedbander in de open lucht
wil laten spelen, zodat hij een lager rendement krijgt (neem ik aan).
Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061
Het project wordt nu eindelijk afgewerkt, hier alvast een plaatje van de oude flipse drivertjes met zwart stretch stof er voor 
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061
arjank schreef:Het project wordt nu eindelijk afgewerkt, hier alvast een plaatje van de oude flipse drivertjes met zwart stretch stof er voor
Eindelijk!!! hier ga ik helemaal voor zitten, lang op gewacht.
Succes!!
Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061
Dankje!!!Olaf Markus schreef:arjank schreef:Het project wordt nu eindelijk afgewerkt, hier alvast een plaatje van de oude flipse drivertjes met zwart stretch stof er voor
Eindelijk!!! hier ga ik helemaal voor zitten, lang op gewacht.
Succes!!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061
Over Long Term gesproken, kan Ray nog een puntje aan zuigen. 
Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061
Inderdaad, de 1e post was van 2011, LOL!
Zo, een kastje al in de grondlak en nog ff het 3d model van hoe het uiteindelijk uit komt te zien.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061
En meteen een kandidaat voor de vintage ontwerpwedstrijd 
Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061
Het setje heeft al eens in Breda gespeeld (2012), maar goed, ze hebben zo meteen een net jasje aanwouter schreef:En meteen een kandidaat voor de vintage ontwerpwedstrijd
