FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061

Bericht door bas focal m180 »

De kans is heel rieel dat de 8 ohm versie een andere weergave respons heeft.

je moet de spoel waarde verdubbelen en de condensator halveren.
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061

Bericht door arjank »

disco schreef:
Welke wijzigingen dienen in het filter te worden aangebracht voor toepassing van de 8 ohm versie van het breedbandertje?
Zoals bas focal m180 al aangeeft de spoel waarde verdubbelen en de condensator halveren.
Heb je het jaren 80 model(zwart) van de breedbander? Het oudere model(metaal kleurig frame) is niet te vergelijken met deze.
Gebruikersavatar
disco
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 21:03
Locatie: Woerden

Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061

Bericht door disco »

Ik wil de uit 1970 stammende AD 5060 /M8 gaan gebruiken.
Elders las ik dat deze "oude versie" met 18mm spreekspoel is uitgevoerd.
De "latere" 5061 bezit een spreekspoel met diameter van 25mm.

Waarschijnlijk dient het filter toch te worden herzien omdat ik de breedbander in de open lucht
wil laten spelen, zodat hij een lager rendement krijgt (neem ik aan).
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061

Bericht door arjank »

Het project wordt nu eindelijk afgewerkt, hier alvast een plaatje van de oude flipse drivertjes met zwart stretch stof er voor :D
Bijlagen
WP_20160911_001.jpg
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061

Bericht door Olaf Analogue »

arjank schreef:
Het project wordt nu eindelijk afgewerkt, hier alvast een plaatje van de oude flipse drivertjes met zwart stretch stof er voor :D

Eindelijk!!! hier ga ik helemaal voor zitten, lang op gewacht.
Succes!! :goeie:
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061

Bericht door arjank »

Olaf Markus schreef:
arjank schreef:
Het project wordt nu eindelijk afgewerkt, hier alvast een plaatje van de oude flipse drivertjes met zwart stretch stof er voor :D

Eindelijk!!! hier ga ik helemaal voor zitten, lang op gewacht.
Succes!! :goeie:
Dankje!!! :D
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061

Bericht door ds23man »

Over Long Term gesproken, kan Ray nog een puntje aan zuigen. :lol:
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061

Bericht door arjank »

:lol:
Inderdaad, de 1e post was van 2011, LOL!

Zo, een kastje al in de grondlak en nog ff het 3d model van hoe het uiteindelijk uit komt te zien.
Bijlagen
WP_20160911_002.jpg
Sat.JPG
Sat.JPG (11.8 KiB) 308 keer bekeken
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061

Bericht door wouter »

En meteen een kandidaat voor de vintage ontwerpwedstrijd ;-)
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: FASST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061

Bericht door arjank »

wouter schreef:
En meteen een kandidaat voor de vintage ontwerpwedstrijd ;-)
Het setje heeft al eens in Breda gespeeld (2012), maar goed, ze hebben zo meteen een net jasje aan :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”