Tsja, hier moet ik nog eens wat mee doen: BG Neo 8s
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: Tsja, hier moet ik nog eens wat mee doen: BG Neo 8s
2 lagen Bondum 800:
Doet al wat meer.
Doet al wat meer.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
2 lagen MDM-3
Grappig, zelfde effect als BAF met dien verstande dat dit spul een stuk dunner is.
Grappig, zelfde effect als BAF met dien verstande dat dit spul een stuk dunner is.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ter referentie hier nog even de 2 lagen BAF:
Nu nog een meting met de afzuigkap filtermatten van de Action 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Denk dat die dezelfde effect hebben als BAF en Sonifil, is tenslotte hetzelfde materiaal.Zweitse schreef:Nu nog een meting met de afzuigkap filtermatten van de Action
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Nou gaan we lachen! Pritex...
Dat spul is zo dicht dat er problemen ontstaan in het laagmid. Dit spul absorbeert niet maar laat totaal niets door.........
Dat spul is zo dicht dat er problemen ontstaan in het laagmid. Dit spul absorbeert niet maar laat totaal niets door.........
Interpreteer ik het juist dat de blauwe meting de voorzijde is en de rode de achterkant?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Inderdaad Hans, op 20cm afstand gemeten.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Meting voorzijde zonder demping, 1 laag Bondum, 2lagen Bondum en laag MDM met 2 lagen Bondum:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Tijd voor wat voorzichtige conclusies. Deze gelden alleen voor het bereik boven de 800hz in deze proefopstelling.
De Bafachtigen zijn niet echt effectief boven de 2,5-3Khz en MDM-3 is vergelijkbaar met pure Baf maar is een stuk dunner.
Wol werkt iets effectiever en Twaron nog beter.
Maar de grote winnaar is Bondum 800: meeste absorbtie rond de 2K en ook nog effectief in het hoog.
Pritex is waardeloos in dit gebied, het schuim is niet open van structuur waardoor deze niet absorbeert maar reflecteert! Probeer er maar eens doorheen te blazen......
De Bafachtigen zijn niet echt effectief boven de 2,5-3Khz en MDM-3 is vergelijkbaar met pure Baf maar is een stuk dunner.
Wol werkt iets effectiever en Twaron nog beter.
Maar de grote winnaar is Bondum 800: meeste absorbtie rond de 2K en ook nog effectief in het hoog.
Pritex is waardeloos in dit gebied, het schuim is niet open van structuur waardoor deze niet absorbeert maar reflecteert! Probeer er maar eens doorheen te blazen......
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Toch wel enigzins verrassend dat de demping in t hoog zo laag is bij de meeste materialen
btw: kan je (of iemand anders die handig is met fotosjop) die grafieken over elkaar leggen?
btw: kan je (of iemand anders die handig is met fotosjop) die grafieken over elkaar leggen?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
En wat ook vreemd is dat bij Twaron er iets raar gebeurd in de meting aan de voorzijde tussen de 1 en 3Khz.
Zal vandaag de metingen even herhalen en de grafiekjes bij elkaar zetten. Is een fluitje van een cent in deze opstelling.
Zal vandaag de metingen even herhalen en de grafiekjes bij elkaar zetten. Is een fluitje van een cent in deze opstelling.
Volgens mij heeft Pritex een aardig open celstructuur en doet het dus wat het moet doen, er voor zorgen dat er geen reflecties ontstaan door de wanden van de box.
Kwam nog wat tegen op het internet. Dempt idd aardig in mid en hoog, weinig in het laag.
Maar voor het regulerend dempen (doorlaten) achter een magnetostaat (als OB) niet zo geschikt nee.
Kwam nog wat tegen op het internet. Dempt idd aardig in mid en hoog, weinig in het laag.
Maar voor het regulerend dempen (doorlaten) achter een magnetostaat (als OB) niet zo geschikt nee.
En dan eends23man schreef:En wat ook vreemd is dat bij Twaron er iets raar gebeurd in de meting aan de voorzijde tussen de 1 en 3Khz.
Je hebt nog geen Akotherm gebruikt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dit is Pritex wat bij Rumoh wegkomt en de cellen zijn potdicht!piet1955 schreef:Volgens mij heeft Pritex een aardig open celstructuur en doet het dus wat het moet doen, er voor zorgen dat er geen reflecties ontstaan door de wanden van de box.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat wordt op een andere manier gemeten:piet1955 schreef:Volgens mij heeft Pritex een aardig open celstructuur en doet het dus wat het moet doen, er voor zorgen dat er geen reflecties ontstaan door de wanden van de box.
http://realtraps.com/art_measure.htm
En zegt feitelijk niets over hoeveel geluid wordt doorgelaten en de te dempen kastwand raakt.
De Pritex (via Rumoh)die ik hier heb is potdicht qua celstructuur.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dan stuur je me toch een stuk op?hannesie schreef:
Je hebt nog geen Akotherm gebruikt.![]()
![]()
30x30 groot genoeg?
Zit er nog wat in de restjes doos (Bart = b_force) bij Leo?
Zit er nog wat in de restjes doos (Bart = b_force) bij Leo?
Laatst gewijzigd door hannesie op di 30 dec 2014, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Liever 30x40, kan ik dubbele laag testen.hannesie schreef:30x30 groot genoeg?
Zit er nog wat in de doos bij Leo?
Ik weet niet precies wat jij geleverd hebt gekregen, maar waarom denk je dat Pritex reflecteert?ds23man schreef:Tijd voor wat voorzichtige conclusies....Pritex is waardeloos in dit gebied, het schuim is niet open van structuur waardoor deze niet absorbeert maar reflecteert! Probeer er maar eens doorheen te blazen......
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dit spul absorbeert gewoon niet, heb in het verleden heel wat akoestisch schuim in mijn handen gehad ( specifiek voor studiogebruik) wat wel een open structuur had. Dit spul zal in hoog als diffusor werken ( door de noppen), maar zeker niet als absorber! Zelfs mijn 1500 watt Miele stofzuiger krijgt er geen lucht doorheen.markbakk schreef:Ik weet niet precies wat jij geleverd hebt gekregen, maar waarom denk je dat Pritex reflecteert?ds23man schreef:Tijd voor wat voorzichtige conclusies....Pritex is waardeloos in dit gebied, het schuim is niet open van structuur waardoor deze niet absorbeert maar reflecteert! Probeer er maar eens doorheen te blazen......