5 stuks EF184 zijn binnengekomen. Mooi buisje om te zien, rooster is zo'n spanrooster:
G2 en G3 (pin 8 en 9) heb ik verwisseld, Rg2 is 4k7 geworden en de kathode weerstand 78 Ohm (68 Ohm + 10 ohm).
Ik heb 2 paartjes gemaakt, A en B.
De anode spanningen zijn nu:
A 120 en 126V
B 119 en 124V
Dit komt meer in de buurt.
Rg2 heb ik iets kleiner gemaakt, 3k3:
A 114 en 115V
B 118 en 122V
Rg2 nog kleiner, 2k2:
A 120 en 106V (?)
B 124 en 116V
Rg2 maar weer teruggezet naar 3k3.
Als ik vervolgens weer de potmeter aansluit op de kathodes, dus 47 Ohm pot met 47 ohm naar gnd en ik regel 'm zo af dat de spanningen gelijk zijn:
A 109V
B 103V
Volgens mij hebben we hier een wenselijke situatie

dit ziet er meer in lijn uit uit dan met de 6J9P's.
Op de uitgang zie ik nu 18mV brom 100Hz in deze houtje touwtje opstelling, dat is er zeker uit te krijgen in een kast straks. Als ik 1kHz aanbied op de ingang beginnen de toppen af te vlakken bij zo'n 15V, dus iets van 30W zit je dan. Ingangssignaal zit dan op 800mV trouwens.
Blok aan de ingang, eigenlijk best netjes, iets overshoot.
For the record, terugkoppeling is nog steeds de variant met 180k vanaf de anode. Het RC filter zit er ook nog steeds in op de uitgang, heb dit er eens uit gehaald. Met ingang kortgesloten of aan de toonfiets geen probleem, als ik de ingang laat loshangen toch weer oscillaties. Met het RC filter is het in alle situaties zo stabiel als een huis, laat 'm er maar in zitten.
Tsja, heb het idee dat we nu ergens zijn
