Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Bij de Aldi
Het filter laat zich in ieder geval heel makkelijk losnemen en uitkloppen, makkelijker dan hetzelfde systeem in mijn werkplaatszuiger.
En ik denk er ook over om er zelf een Cycloon in of op te bouwen.
Misschien bouw ik het geheel wel op mijn huidige werkplaatsstofzuiger en gebruik ik de korte slang alleen voor de koppeling tussen dit vat en de zuiger.
Kees
En ik denk er ook over om er zelf een Cycloon in of op te bouwen.
Misschien bouw ik het geheel wel op mijn huidige werkplaatsstofzuiger en gebruik ik de korte slang alleen voor de koppeling tussen dit vat en de zuiger.
Kees
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Bij de Aldi
Het ziet ernaar uit dat er "alleen maar" een plaat met de juiste opening aan de zijkant onder de lucht inlaat geplaats moet worden. Eventueel dat "glijbaantje" veranderen in een pijpje?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bij de Aldi
cycloon discussie toegevoegd aan http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =5&t=11625
Leuke aanbiedingen in het Aldi krantje van deze week (BE)
Voor wie het nodig heeft, vanaf vandaag in de Aldi (BE) te vinden: Lijmklemmen 150mm (per 3), 300mm (per 3) en 400mm (per stuk), elk aan 6,99. Vooral die laatste 2 kunnen van pas komen voor het fijnere zelfbouw werk.
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
http://foldercheck.nl/aldi/view/aldi-Folder-tot-21-10
Decoupeerzaag, zagen, assorti-doosjes, weer genoeg te shoppen daar
http://foldercheck.nl/lidl/view/lidl-Folder-tot-19-10
Mooie IR temp meter en later nog een aszuiger, maar daar verwacht ik niet veel van.
Decoupeerzaag, zagen, assorti-doosjes, weer genoeg te shoppen daar
http://foldercheck.nl/lidl/view/lidl-Folder-tot-19-10
Mooie IR temp meter en later nog een aszuiger, maar daar verwacht ik niet veel van.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Ikke ook zon zuigton haha!
Wilde eens proberen of ik snel een cycloontje kon maken.
Moet zeggen, het werkt behoorlijk goed!
Deze zuiger zit snel vol trouwens, dus hij zuigt goed.... Maar toch moet je het filtertje vaak uitkloppen.
Met de cyclone erin, een stukje minder.
Ruimte voor verbeteringen zie ik wel!
PVC mofje zit niet vast, deze wordt met twee draadeindjes op zn plek gehouden.
IETS grotere mof zou mogen, ik heb rondom nu 1,5cm over t.o.v. het filter.
Merk niks van mindere zuigkracht overigens.
Wilde eens proberen of ik snel een cycloontje kon maken.
Moet zeggen, het werkt behoorlijk goed!
Deze zuiger zit snel vol trouwens, dus hij zuigt goed.... Maar toch moet je het filtertje vaak uitkloppen.
Met de cyclone erin, een stukje minder.
Ruimte voor verbeteringen zie ik wel!
PVC mofje zit niet vast, deze wordt met twee draadeindjes op zn plek gehouden.
IETS grotere mof zou mogen, ik heb rondom nu 1,5cm over t.o.v. het filter.
Merk niks van mindere zuigkracht overigens.
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Had even eerder geroepen, er staat hier nog zo'n Aldi ton (zonder deksel) en een Triton stofvanger in de weg.bartsegers schreef:Ikke ook zon zuigton haha!
Wilde eens proberen of ik snel een cycloontje kon maken.
Moet zeggen, het werkt behoorlijk goed!
Deze zuiger zit snel vol trouwens, dus hij zuigt goed.... Maar toch moet je het filtertje vaak uitkloppen.
Met de cyclone erin, een stukje minder.
Ruimte voor verbeteringen zie ik wel!
PVC mofje zit niet vast, deze wordt met twee draadeindjes op zn plek gehouden.
IETS grotere mof zou mogen, ik heb rondom nu 1,5cm over t.o.v. het filter.
Merk niks van mindere zuigkracht overigens.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Ik merk nu wel het voordeel en nadeel van een gemotoriseerde ton...
+ : geen losse zuiger nodig
- : niet super sterk, en toch filter snel vol. (zeker omdat stofinlaat DIRECT tegen filter aanblaast.
Denk erover om nog een extra los tonnetje voor te knutselen, met mooi cycloontje erop / erin.
+ : geen losse zuiger nodig
- : niet super sterk, en toch filter snel vol. (zeker omdat stofinlaat DIRECT tegen filter aanblaast.
Denk erover om nog een extra los tonnetje voor te knutselen, met mooi cycloontje erop / erin.
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Als je in de buurt ben mag je mijn oude Triton ton zo hebben, daar moet eigenlijk alleen nog een baffle in geknutseld worden, 40 mm bochten zitten er al in geklust.bartsegers schreef:Denk erover om nog een extra los tonnetje voor te knutselen, met mooi cycloontje erop / erin.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Ik ga zeker aan de slag met een extra cycloon / tonnetje.
Er wordt zoveel zaagsel geproduceerd nu dat ik wat groter moet gaan...
Voor het fijnstof snel snel een zuigbox gemaakt. (met slechte filters nog, komt nog)
Over een tijdje een serieuze stofafzuiging aanschaffen.
Maar eerst voor de "FUN" knutselen...
Oude zuigermotor. (30 watt buisventilator was veel te zwak)
simpele bak
motor vastzetten
filterraam demontabel
gaten en kieren dichtmaken, deksel erop en
klaar.
Nu nog eens goede filters zoeken als tijdelijke oplossing.
Ding zuigt als een gek, en dat moet ook
Er wordt zoveel zaagsel geproduceerd nu dat ik wat groter moet gaan...
Voor het fijnstof snel snel een zuigbox gemaakt. (met slechte filters nog, komt nog)
Over een tijdje een serieuze stofafzuiging aanschaffen.
Maar eerst voor de "FUN" knutselen...
Oude zuigermotor. (30 watt buisventilator was veel te zwak)
simpele bak
motor vastzetten
filterraam demontabel
gaten en kieren dichtmaken, deksel erop en
klaar.
Nu nog eens goede filters zoeken als tijdelijke oplossing.
Ding zuigt als een gek, en dat moet ook
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Bij de Aldi: Gassoldeerset voor 17,95
Het is geen Weller
en ook niet om te solderen maar voor krimpkous werkt hij best goed. Zit een leuk klein reflectortje bij zodat niet alles gelijk heet gestookt wordt.
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Mijn eerste goede voornemen: die elementjes eens ordelijk opbergen. Nu bij de Lidl verkrijgbaar zijn kleine koffertjes met vakjes, ideaal voor weerstanden (1 koffer), condensatoren( 1 kant elco's, 1kant ceramiek ed) en een koffertje diverse. De hoeveelheid is natuurlijk afhankelijk van je voorraad maar ze passen er mooi in.
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Hier dan melden:
Action heeft "3D kit" (van Lero) en dat is zuurvrije transparante siliconenkit.
Action heeft "3D kit" (van Lero) en dat is zuurvrije transparante siliconenkit.
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Zo'n zelfde soort koffertjes zijn ook bij de Action verkrijgbaar ;John P schreef:Mijn eerste goede voornemen: die elementjes eens ordelijk opbergen.
Nu bij de Lidl verkrijgbaar zijn kleine koffertjes met vakjes, ideaal voor weerstanden (1 koffer), condensatoren( 1 kant elco's, 1kant ceramiek ed) en een koffertje diverse.
De hoeveelheid is natuurlijk afhankelijk van je voorraad maar ze passen er mooi in.
http://www.action.nl/doe-het-zelf/geree ... art-oranje
http://www.action.nl/doe-het-zelf/geree ... art-oranje
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Nu in de prullariabakken van de Lidl een setje schokabsorbers voor onder wasmachines. Natuurlijk ook te gebruiken bij zware boxen. Onder versterkers is het helaas niet audiofiel.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Ook wel erg regionaal.richard schreef:Wel erg leuk.Barry2001 schreef:
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Inderdaad vermoedelijk wat 'out of the box' voor de wereldvreemde randstedeling 
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Contradictio in terminis...Barry2001 schreef:wereldvreemde randstedeling
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Nee hoor, rand stedelingen denken dat alles wat buiten de randstad ligt ver en achterlijk is. Hoe wereldvreemd kun je zijn. 
