JvS schreef:Walt schreef:Als ik er maar blij mee ben toch?
Ik ben er wel achter dat er in de audio wereld meer is dan tussen hemel en aarde. Sommige zaken zijn niet meetbaar maar wel hoorbaar, denk aan dure condensators etc. Verstand op nul zetten en er maar van profiteren zou ik zeggen. Soms helaas wel even tussendoor de portemonnee openen, meneer Bybee en consorten moeten ook eten natuurlijk!
Groetjes Walter
Ik respecteer dat je verschillen waarneemt, maar ik vind het echt kwalijk dat het als feitelijke verbetering wordt gepresenteerd.
Letterlijk elke serieus opgezette en goed gecontroleerde test maakt gehakt van elke kabelvergelijk.
Digitale (HDMI) kabels en netkabels zijn de ergste oplichterij uit die hele catagorie.
Dat is nogal kort door de bocht, juist een serieuze goed gecontrolleerde test zou wel verschillen moeten aantonen anders deugt de test niet.
Er zijn mensen die totaal geen zin hebben om in kabels te investeren en dat is hun goed recht, die willen ook geen verschillen horen maar hou dit soort stelling name dan ook voor je. Er zijn genoeg mensen die er een hobby van maken om steeds weer kleine verbeteringen door te voeren, die investeren daarin en zijn daar ook happy mee.
Verder maakt het uit met wie je de test doet, met een stel studenten die nog aan het MP3 geluid gewend zijn of een audioclub.
Ik test wel eens kabels voor een ned. kabelboer om met name verschillende concepten te beoordelen, dan heb ik de kabels wekenlang in huis om te vergelijken. Dat doen we dan ook weer in een team van verschillende luisteraars onafhankelijk om tot een goed oordeel te komen, ik heb dan ook begrepen dat de ontwikkeling van een netkabel best wel een heel langdurig proces is. Uiteraard is er ook een hoop kaf onder het koren met van die bling bling kabels maar niet veel beter dan een gemiddelde dropvreter, dat is inderdaad oplichterij... ik kwam in deze kabels magnetisch koper tegen.....
Een keer een kabel test mee willen maken?
be my guest en stuur een PB