Bedankt Aad, het is geregeld via Cool.FR_Aad schreef:George, wat voor een trafo heb je nodig? Kan vanavond thuis wel eens kijken.
Ik kan tot dat de bestelde trafo's binnen zijn de trafo van Cool gebruiken.
Top service.
Moderator: Beheerdersteam
Bedankt Aad, het is geregeld via Cool.FR_Aad schreef:George, wat voor een trafo heb je nodig? Kan vanavond thuis wel eens kijken.
Ahhh, top!Kappa7 schreef:Bedankt Aad, het is geregeld via Cool.![]()
Ik kan tot dat de bestelde trafo's binnen zijn de trafo van Cool gebruiken.
Top service.
Ben niet zo snel bangcool schreef:Heb er nog 4 geloof ik dus Sander hoeft niet bang te zijn B-). Lekker zonnig hier tussen de Canadies!
+1hannesie schreef:Netjes, mooi, strak, om op te vreten.![]()
Netjes, mooi, strak, om op te vreten.![]()
Netjes, mooi, strak, om op te vreten.
lijken wel hele nette koektrommels
Komt ook lekkers in, goede vergelijkinghannesie schreef:Netjes, mooi, strak, om op te vreten.![]()
Netjes, mooi, strak, om op te vreten.
lijken wel hele nette koektrommels
Nope dat zijn deze kastjes.Dan schreef:Zijn mooi geworden!
Ik dacht al even, hebbie die mooie kastjes helemaal zelf gevouwen![]()
Desalniettemin een mooi recycleproject
En nog bedanktHenkjan schreef:Mooi geworden George
Kappa7 schreef:Ben even aan het klooien geweest afgelopen weekend maar heb denk ik wat kapot gemaakt.![]()
Zo heb ik R14 overbrugd met een R van 300 ohm normaal zou het vervangen van R14 voor een R van 300 ohm een extra gain moeten geven van 10 db. Om dat de R300 parallel stond aan de 1K van R14 was de totale weerstand ook nog wat lager en de gain nog hoger.
Aangezien ik mijn High output MC had aangesloten om te testen ben ik nu bang dat ik wat overstuurd heb.
Hier na heb ik de hele tijd het gevoel dat het niet zo lekker meer klinkt als eerst.
Wat zou ik gesloopt kunnen hebben?
Ik verdenking zelf Q4 en Q5 of zouden die deze mate van versterking moeten kunnen hebben?
Ik hoor graag jullie idee.
Groetjes George
Nog even het schema voor het gemak. Ik zal Q4 en Q5 eens vervangen en zien of dat nog verbetering brengt.Ah!buis schreef:Met R14 kleiner neemt de versterking idd toe.Moet je niet mee overdrijven, de gelijkstroom instelling verloopt wat en de stabiliteit gaat achteruit (meer kans op oscilleren).
Voor de versterker zelf kan 't geen kwaad, je maakt er niks stuk mee.
Wel als je er daar aan soldeert en de stekker zit nog in 't net (zelfs uit) of de soldeerbout heeft een lekstroom, dan kan Q5 last krijgen.Maar eigenlijk wel vergezocht, een Jfet is niet zo kwetsbaar.
Anne