Raspberry Pi

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Zweitse schreef:
FR_Aad schreef:
Het zal ook wel uitlopen op een Hifiberry DAC :mrgreen:
Dan komt het vanzelf goed.
HaaVee
Berichten: 19
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 15:36

Re: Raspberry Pi

Bericht door HaaVee »

Zweitse schreef:
Ik kom deze DAC ook nog tegen, iemand hier ervaring mee?
Ik speel daar mee. En wel naar volle tevredenheid. Zoals eerder aangegeven is mijn setup bescheiden: NAD C316Bee met daaraan Hepta Spring luidsprekers. Ten opzichte van de Marantz NA7004 die ik heb gehad, is het iets minder gedetailleerd, maar een completer beeld. Ik zou 'm typeren als warm.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

HaaVee schreef:
Zweitse schreef:
Ik kom deze DAC ook nog tegen, iemand hier ervaring mee?
Ik speel daar mee. En wel naar volle tevredenheid. Zoals eerder aangegeven is mijn setup bescheiden: NAD C316Bee met daaraan Hepta Spring luidsprekers. Ten opzichte van de Marantz NA7004 die ik heb gehad, is het iets minder gedetailleerd, maar een completer beeld. Ik zou 'm typeren als warm.
Oké, houden we die toch ook nog even in het lijstje :wink: :wink:
HaaVee
Berichten: 19
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 15:36

Re: Raspberry Pi

Bericht door HaaVee »

Arno schreef:
Ik vroeg mij laatst een beetje hardop af of je met een Raspberry Pi ook Netflix zou kunnen streamen. Verder nog geen onderzoek naar gedaan, maar wel plotseling zo'n ding gekregen van de 'Sint'...
Google is nooit echt een goeie vriend van mij geweest, dus drop ik mijn vraag maar even hier; Is er een manier om Netflix te streamen via de RPI?
Als add-on / plug-in op XBMC?
HaaVee
Berichten: 19
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 15:36

Re: Raspberry Pi

Bericht door HaaVee »

Zweitse schreef:
HaaVee schreef:
Zweitse schreef:
Ik kom deze DAC ook nog tegen, iemand hier ervaring mee?
Ik speel daar mee. En wel naar volle tevredenheid. Zoals eerder aangegeven is mijn setup bescheiden: NAD C316Bee met daaraan Hepta Spring luidsprekers. Ten opzichte van de Marantz NA7004 die ik heb gehad, is het iets minder gedetailleerd, maar een completer beeld. Ik zou 'm typeren als warm.
Oké, houden we die toch ook nog even in het lijstje :wink: :wink:
En dan was ik nog vergeten te vermelden dat de aankoop ook voorbeeldig verlopen is: snelle leveren en to the point antwoorden op vragen. Ik heb de case ook en die past perfect!
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

HaaVee schreef:
Arno schreef:
Ik vroeg mij laatst een beetje hardop af of je met een Raspberry Pi ook Netflix zou kunnen streamen. Verder nog geen onderzoek naar gedaan, maar wel plotseling zo'n ding gekregen van de 'Sint'...
Google is nooit echt een goeie vriend van mij geweest, dus drop ik mijn vraag maar even hier; Is er een manier om Netflix te streamen via de RPI?
Als add-on / plug-in op XBMC?
Nope
Netflix gebruikt Silverlight DRM en om dat op Linux te kunnen draaien heb je iets als Wine nodig. Wordt wel een beetje zwaar voor de PI. :(

Wordt lastig denk ik Arno.
Er zijn wel omwegen. Je zou dan je pc als server kunnen gebruiken die dan bv via PlayOn Media server naar je PI kan laten streamen. Alleen PlayOn is betaalde software en daarmee duurder als je PI zelf.
Volgens mij is de goedkoopste oplossing een Chromecast. (Heb ik zelf nooit geprobeerd) Maar dan heb je nog steeds een tv met HDMI nodig.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door rjmulder »

Zweitse schreef:
dat ik door het bos de bomen niet meer zie :?
Wel kerstbomen toch? Die passen goed in deze tijd van het jaar :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Arno schreef:
Ik hoor het alweer... dit gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Tja, wat moet ik dan met dat ding....
Gewoon XBMC is geen probleem dus, maar alles op basis van Linux

Men is bezig met de Raspberry en Android, dan is het een fluitje van een cent.
Als de plugin met NetfliXBMC gebruikt zou kunnen worden is er ook al wel een stap genomen.

Ik heb even een Android versie opgehaald, trial 2.3 eens kijken wat het doet. :mrgreen:


En dan dit erbij. :lol:
http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Install_XBMC_for_Android
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

Zo, Hifiberry is besteld, gaan we die eerst maar eens proberen :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Weer wat wijzer en armer geworden. :oops: :evil:
Met het klooien druk je dan op de verkeerde plek en beschadig ik mijn houder voor de SD Card, en het drukverband met tape is dan ook niet alles, geeft de + uitvoering het voordeel van een steviger en minder kwetsbaar het voordeel in deze.

Maar dan even terug naar die Adroid 2.3, het draait, maar voor een 100 jarige nog te langzaam, dat word wachten op de versie 4.0.

http://tweakers.net/nieuws/83488/androi ... -maak.html
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Net Linux Mint op een oude pc geinstalleerd en ontdekt dat Chrome Netflix kan afspelen.
Nu eens kijken of je Chrome op een PI kan draaien.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Ik kan nog geen andere besturingssystemen vinden al wat er tot nog bekend is.
http://www.makeuseof.com/tag/7-operatin ... pberry-pi/
en
http://elinux.org/RPi_Distributions
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Raspberry Pi

Bericht door Arno »

Iemand een Raspberry Pi B+ 512MB kopen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

Arno schreef:
Iemand een Raspberry Pi B+ 512MB kopen? :mrgreen:
Heb er van de week net één besteld :(
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Arno schreef:
Iemand een Raspberry Pi B+ 512MB kopen? :mrgreen:
Effies wachten. Hans en ik zijn voor je aan het zoeken.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Raspberry Pi

Bericht door Arno »

FR_Aad schreef:
Arno schreef:
Iemand een Raspberry Pi B+ 512MB kopen? :mrgreen:
Effies wachten. Hans en ik zijn voor je aan het zoeken.
Aad, Hans, hoezeer ik het ook waardeer dat jullie zo je best doen voor me :dank: , ik ben natuurlijk wel op zoek naar een methode die gewoon beproefd is en ook zonder problemen door de rest van het gezin te doen is. :wink: In tegenstelling tot wat je zou denken aangezien we hier op een een zelfbouwforum zitten, ik ben totaal níet gecharmeerd van gedoe met toestanden en kanttekeningen :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Mediamarkt Chromecast €35,--
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Raspberry Pi

Bericht door Arno »

hannesie schreef:
Mediamarkt Chromecast €35,--
Iemand een RPI B+512MB ruilen voor een Chromecast? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

Ik heb nog even en tweetal vraagjes over de Hifiberry DAC die op de Rpi moet komen.
Daar kunnen een aantal headers op, P3, K3 en T1.
dacplus-rca-600x600.jpg
Kan ik P3 gebruiken voor het voeden van zowel de DAC en de Rpi? (ik wil hier een gloei PCB van Barry voor gebruiken)
Waar kan ik T1 voor gebruiken?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Waarom voed je hem niet gewoon via de OTG usb bus?

Waarom zo moeilijk doen?
En anders gewoon aan Daniel vragen, die geeft meestal vlot antwoord op het HifiBerry platform.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

hannesie schreef:
Waarom voed je hem niet gewoon via de OTG usb bus?

Waarom zo moeilijk doen?
En anders gewoon aan Daniel vragen, die geeft meestal vlot antwoord op het HifiBerry platform.
Omdat ik gebruik ga maken van de gloei PCB van Barry en mij dit dan de eenvoudigste oplossing lijkt :?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Dus even posten op de HifiBerry forum, en je weet het, ik dacht dat er al eens iemand iets dergelijks heeft gedaan.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

hannesie schreef:
Dus even posten op de HifiBerry forum, en je weet het, ik dacht dat er al eens iemand iets dergelijks heeft gedaan.
Lijkt mij eigenlijk wel logisch, ook omdat de sporen ook naar de grote header lopen.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Ik heb het op mijn PI geprobeerd maar aangezien dat dit geen voordelen gaf gebruik ik nu weer een Samsung telefoon lader.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

FR_Aad schreef:
Ik heb het op mijn PI geprobeerd maar aangezien dat dit geen voordelen gaf gebruik ik nu weer een Samsung telefoon lader.
Je kan ze dus wel beide voeden middels de header van de DAC?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”