Dan komt het vanzelf goed.Zweitse schreef:FR_Aad schreef:Het zal ook wel uitlopen op een Hifiberry DAC
Raspberry Pi
Moderator: Beheerdersteam
Re: Raspberry Pi
Re: Raspberry Pi
Ik speel daar mee. En wel naar volle tevredenheid. Zoals eerder aangegeven is mijn setup bescheiden: NAD C316Bee met daaraan Hepta Spring luidsprekers. Ten opzichte van de Marantz NA7004 die ik heb gehad, is het iets minder gedetailleerd, maar een completer beeld. Ik zou 'm typeren als warm.Zweitse schreef:Ik kom deze DAC ook nog tegen, iemand hier ervaring mee?
Re: Raspberry Pi
Oké, houden we die toch ook nog even in het lijstjeHaaVee schreef:Ik speel daar mee. En wel naar volle tevredenheid. Zoals eerder aangegeven is mijn setup bescheiden: NAD C316Bee met daaraan Hepta Spring luidsprekers. Ten opzichte van de Marantz NA7004 die ik heb gehad, is het iets minder gedetailleerd, maar een completer beeld. Ik zou 'm typeren als warm.Zweitse schreef:Ik kom deze DAC ook nog tegen, iemand hier ervaring mee?
Re: Raspberry Pi
Als add-on / plug-in op XBMC?Arno schreef:Ik vroeg mij laatst een beetje hardop af of je met een Raspberry Pi ook Netflix zou kunnen streamen. Verder nog geen onderzoek naar gedaan, maar wel plotseling zo'n ding gekregen van de 'Sint'...
Google is nooit echt een goeie vriend van mij geweest, dus drop ik mijn vraag maar even hier; Is er een manier om Netflix te streamen via de RPI?
Re: Raspberry Pi
En dan was ik nog vergeten te vermelden dat de aankoop ook voorbeeldig verlopen is: snelle leveren en to the point antwoorden op vragen. Ik heb de case ook en die past perfect!Zweitse schreef:Oké, houden we die toch ook nog even in het lijstjeHaaVee schreef:Ik speel daar mee. En wel naar volle tevredenheid. Zoals eerder aangegeven is mijn setup bescheiden: NAD C316Bee met daaraan Hepta Spring luidsprekers. Ten opzichte van de Marantz NA7004 die ik heb gehad, is het iets minder gedetailleerd, maar een completer beeld. Ik zou 'm typeren als warm.Zweitse schreef:Ik kom deze DAC ook nog tegen, iemand hier ervaring mee?![]()
Re: Raspberry Pi
NopeHaaVee schreef:Als add-on / plug-in op XBMC?Arno schreef:Ik vroeg mij laatst een beetje hardop af of je met een Raspberry Pi ook Netflix zou kunnen streamen. Verder nog geen onderzoek naar gedaan, maar wel plotseling zo'n ding gekregen van de 'Sint'...
Google is nooit echt een goeie vriend van mij geweest, dus drop ik mijn vraag maar even hier; Is er een manier om Netflix te streamen via de RPI?
Netflix gebruikt Silverlight DRM en om dat op Linux te kunnen draaien heb je iets als Wine nodig. Wordt wel een beetje zwaar voor de PI.
Wordt lastig denk ik Arno.
Er zijn wel omwegen. Je zou dan je pc als server kunnen gebruiken die dan bv via PlayOn Media server naar je PI kan laten streamen. Alleen PlayOn is betaalde software en daarmee duurder als je PI zelf.
Volgens mij is de goedkoopste oplossing een Chromecast. (Heb ik zelf nooit geprobeerd) Maar dan heb je nog steeds een tv met HDMI nodig.
Re: Raspberry Pi
Wel kerstbomen toch? Die passen goed in deze tijd van het jaarZweitse schreef:dat ik door het bos de bomen niet meer zie
Re: Raspberry Pi
Gewoon XBMC is geen probleem dus, maar alles op basis van LinuxArno schreef:Ik hoor het alweer... dit gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Tja, wat moet ik dan met dat ding....
Men is bezig met de Raspberry en Android, dan is het een fluitje van een cent.
Als de plugin met NetfliXBMC gebruikt zou kunnen worden is er ook al wel een stap genomen.
Ik heb even een Android versie opgehaald, trial 2.3 eens kijken wat het doet.
En dan dit erbij.
http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Install_XBMC_for_Android
Re: Raspberry Pi
Weer wat wijzer en armer geworden.
Met het klooien druk je dan op de verkeerde plek en beschadig ik mijn houder voor de SD Card, en het drukverband met tape is dan ook niet alles, geeft de + uitvoering het voordeel van een steviger en minder kwetsbaar het voordeel in deze.
Maar dan even terug naar die Adroid 2.3, het draait, maar voor een 100 jarige nog te langzaam, dat word wachten op de versie 4.0.
http://tweakers.net/nieuws/83488/androi ... -maak.html
Met het klooien druk je dan op de verkeerde plek en beschadig ik mijn houder voor de SD Card, en het drukverband met tape is dan ook niet alles, geeft de + uitvoering het voordeel van een steviger en minder kwetsbaar het voordeel in deze.
Maar dan even terug naar die Adroid 2.3, het draait, maar voor een 100 jarige nog te langzaam, dat word wachten op de versie 4.0.
http://tweakers.net/nieuws/83488/androi ... -maak.html
Re: Raspberry Pi
Net Linux Mint op een oude pc geinstalleerd en ontdekt dat Chrome Netflix kan afspelen.
Nu eens kijken of je Chrome op een PI kan draaien.
Nu eens kijken of je Chrome op een PI kan draaien.
Re: Raspberry Pi
Ik kan nog geen andere besturingssystemen vinden al wat er tot nog bekend is.
http://www.makeuseof.com/tag/7-operatin ... pberry-pi/
en
http://elinux.org/RPi_Distributions
http://www.makeuseof.com/tag/7-operatin ... pberry-pi/
en
http://elinux.org/RPi_Distributions
Re: Raspberry Pi
Heb er van de week net één besteldArno schreef:Iemand een Raspberry Pi B+ 512MB kopen?
Re: Raspberry Pi
Effies wachten. Hans en ik zijn voor je aan het zoeken.Arno schreef:Iemand een Raspberry Pi B+ 512MB kopen?
Re: Raspberry Pi
Aad, Hans, hoezeer ik het ook waardeer dat jullie zo je best doen voor meFR_Aad schreef:Effies wachten. Hans en ik zijn voor je aan het zoeken.Arno schreef:Iemand een Raspberry Pi B+ 512MB kopen?
Re: Raspberry Pi
Iemand een RPI B+512MB ruilen voor een Chromecast?hannesie schreef:Mediamarkt Chromecast €35,--
Re: Raspberry Pi
Ik heb nog even en tweetal vraagjes over de Hifiberry DAC die op de Rpi moet komen.
Daar kunnen een aantal headers op, P3, K3 en T1. Kan ik P3 gebruiken voor het voeden van zowel de DAC en de Rpi? (ik wil hier een gloei PCB van Barry voor gebruiken)
Waar kan ik T1 voor gebruiken?
Daar kunnen een aantal headers op, P3, K3 en T1. Kan ik P3 gebruiken voor het voeden van zowel de DAC en de Rpi? (ik wil hier een gloei PCB van Barry voor gebruiken)
Waar kan ik T1 voor gebruiken?
Re: Raspberry Pi
Waarom voed je hem niet gewoon via de OTG usb bus?
Waarom zo moeilijk doen?
En anders gewoon aan Daniel vragen, die geeft meestal vlot antwoord op het HifiBerry platform.
Waarom zo moeilijk doen?
En anders gewoon aan Daniel vragen, die geeft meestal vlot antwoord op het HifiBerry platform.
Re: Raspberry Pi
Omdat ik gebruik ga maken van de gloei PCB van Barry en mij dit dan de eenvoudigste oplossing lijkthannesie schreef:Waarom voed je hem niet gewoon via de OTG usb bus?
Waarom zo moeilijk doen?
En anders gewoon aan Daniel vragen, die geeft meestal vlot antwoord op het HifiBerry platform.
Re: Raspberry Pi
Dus even posten op de HifiBerry forum, en je weet het, ik dacht dat er al eens iemand iets dergelijks heeft gedaan.
Re: Raspberry Pi
Lijkt mij eigenlijk wel logisch, ook omdat de sporen ook naar de grote header lopen.hannesie schreef:Dus even posten op de HifiBerry forum, en je weet het, ik dacht dat er al eens iemand iets dergelijks heeft gedaan.
Re: Raspberry Pi
Ik heb het op mijn PI geprobeerd maar aangezien dat dit geen voordelen gaf gebruik ik nu weer een Samsung telefoon lader.
Re: Raspberry Pi
Je kan ze dus wel beide voeden middels de header van de DAC?FR_Aad schreef:Ik heb het op mijn PI geprobeerd maar aangezien dat dit geen voordelen gaf gebruik ik nu weer een Samsung telefoon lader.
