Impedantie vraagje

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Robbert297
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 13:29

Impedantie vraagje

Bericht door Robbert297 »

Hallo,

Hoe zat dat nog maar? Moet de uitgangsimpedantie groter of kleiner zijn dan de impedantie van de speaker?

Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Impedantie vraagje

Bericht door markbakk »

De eigen uitgangsimpedantie van normale versterkers in normale systemen behoort minstens tien maal zo laag te zijn als die van de aangesloten luidspreker (om spanningssturing goed te laten werken). Wellicht bedoel je of er ook luidsprekers mogen worden aangesloten met een lagere impedantie dan die welke is aangeduid voor aan te sluiten luidsprekers (op de versterker of in de handleiding). Dat moet je niet doen, in elk geval niet als je niet weet wat je doet.
Robbert297
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 13:29

Re: Impedantie vraagje

Bericht door Robbert297 »

Ah kijk!
Dan is het mij zo duidelijk!
Thank you! :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”