Hallo,
Hoe zat dat nog maar? Moet de uitgangsimpedantie groter of kleiner zijn dan de impedantie van de speaker?
Bij voorbaat dank!
Impedantie vraagje
Moderator: Beheerdersteam
Re: Impedantie vraagje
De eigen uitgangsimpedantie van normale versterkers in normale systemen behoort minstens tien maal zo laag te zijn als die van de aangesloten luidspreker (om spanningssturing goed te laten werken). Wellicht bedoel je of er ook luidsprekers mogen worden aangesloten met een lagere impedantie dan die welke is aangeduid voor aan te sluiten luidsprekers (op de versterker of in de handleiding). Dat moet je niet doen, in elk geval niet als je niet weet wat je doet.
-
Robbert297
- Berichten: 20
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 13:29
