3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Dan »

Eigenlijk vallen de prijzen wel mee. Ik zie op mijn werk soms prijzen voorbijkomen waarbij een stukje elektronica al gauw 15000 euro kost. Wat te denken van condensatoren die speciaal gemaakt worden voor bepaalde toepassingen.
Wij zijn erg gewend aan consumentenprijzen maar in de industrie moet je alles delen door tien. Als je het dan nog duur vindt, dan is het duur :mrgreen: Dus een complete high end Michell Orbe draaitafel voor laten we zeggen 5600 euro is eigenlijk een koopje. Het gaat er meer om of je het kunt of wilt betalen :bakkie:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Eens in de zoveel jaar moet je gewoon helemaal overnieuw beginnen. En als ik ooit nog een keer een zeer groot huis heb zonder directe buren, dan ga ik een ultiem hoornsysteem maken met kasten van over een kuub. Maar ook dan weer Mundorf/Duelund erin natuurlijk :lol:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door dre »

Mooi streven Walter! 8)
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Dan »

Als ik nou de jackpot win laat ik twee nieuwe slakkenhuizen implanteren, 3d geprint met mijn eigen stamcellen.
En als ik dan geld overhoud kijk ik wel even wat ik dan lekker vind klinken :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Vandaan kwam forumlid 'cool' even langs om wat mooie condensators op te halen voor in zijn speakers.

Gelijk maar even een mini luistersessie gedaan met de AT/AMT combi, ik vond het goed klinken, de balans tussen mid en laag lijkt me nu wel goed op orde. De hoeveelheid echt diep laag is bij sommige nummers wel wat veel maar dit komt door de ruimte.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door cool »

Inderdaad een hele mooie set Walt. In een grotere ruimte zal het zeker uit de voeten kunnen. Handig zo'n leverancier in de buurt!
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Als anderen nog wat nodig hebben qua filter componenten kun je gerust een PB sturen dan kijk ik of ik nog iets voor je heb liggen. Ik reken 40% van de nieuwprijs.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Mijn oude AMT's zijn zo goed als verkocht aan iemand van htforum.nl.

Blijkbaar zitter er op dat forum toch veel liefhebbers van zelfbouw gecombineerd met hi-end geluid want ik kreeg daar zelfs meerdere reacties per PB voor de AMT's, terwijl ik hier niet veel verder kwam dan flauwe grappen in mijn verkoop topic! :mrgreen:

Wellicht is het dus een tip voor mensen die hier hun duurdere spul niet verkocht krijgen om het eens op htforum.nl te proberen. Je moet daar wel een tijdje lid zijn om een verkoop topic te kunnen starten.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door dre »

Misschien lag het niet aan de AMT's. :lagge:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Veel mensen die hier lid zijn zitten ook op htforum, maar ook omgekeerd. Ik heb het idee dat de zelfbouwers op htforum wat meer proberen hun ultieme droomspeaker te evenaren en dus het meer exclusieve materiaal toepassen. Hier op het forum wordt snel geredeneerd dat een tweeter van 300 euro onzin is, er is altijd wel iemand die dat roept en dat zet een negatieve trend in een verkoop topic.

Het is natuurlijk ook zo dat als je een liefhebber bent van dure fabrieks versterkers etc. dat het dan wat meer in verhouding is om zulke bedragen uit te geven aan tweeters dan wanneer je bijv. met een zelfbouw versterker speelt (die overigens net zo goed kan klinken) met slechts een paar 100 euro aan componenten.

Het goede nieuws is dat de aanstaande koper ook lid is op dit forum, dus hopelijk komt er binnenkort een leuk bouwtopic bij.

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ds23man »

Volgens mij had het te maken met je zwalkende prijsbeleid Walter. :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

De oplettende lezer had natuurlijk ook gezien dat een bod per PB mogelijk was! :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ds23man »

En je was het gratis kopje koffie vergeten! :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Twee zelfs, vraag maar aan Loek! :mrgreen:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door FR_Aad »

Walt schreef:
Veel mensen die hier lid zijn zitten ook op htforum, maar ook omgekeerd. Ik heb het idee dat de zelfbouwers op htforum wat meer proberen hun ultieme droomspeaker te evenaren en dus het meer exclusieve materiaal toepassen. Hier op het forum wordt snel geredeneerd dat een tweeter van 300 euro onzin is, er is altijd wel iemand die dat roept en dat zet een negatieve trend in een verkoop topic.

Het is natuurlijk ook zo dat als je een liefhebber bent van dure fabrieks versterkers etc. dat het dan wat meer in verhouding is om zulke bedragen uit te geven aan tweeters dan wanneer je bijv. met een zelfbouw versterker speelt (die overigens net zo goed kan klinken) met slechts een paar 100 euro aan componenten.

Het goede nieuws is dat de aanstaande koper ook lid is op dit forum, dus hopelijk komt er binnenkort een leuk bouwtopic bij.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

De betreffende persoon is denk ik meer op htforum te vinden dan hier, zo heeft iedereen wel een 'hoofd forum' en meerdere subfora waar hij actief is.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

De Duelund condensator op het hoog is een dermate goede match in mijn set/ruimte dat ik wat overtollig Mundorf spul te koop ga zetten, zie marktsectie. Lage prijzen dus pak je kans om voor weinig geld mooie condensatoren in huis te halen. De waardes 2.2uF en 2.7uF zijn wellicht ook zeer fraai als koppelcondensator in buizenbakken?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door dre »

Ga je nog meer Duelund aanschaffen?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Wellicht als weerstanden voor het hoog. De condensator op het laag is een forse waarde dat zou wel een hele dure grap worden dus daar zit voorlopig een Mundorf S/G/O, ook niet verkeerd natuurlijk.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door cool »

Walt schreef:
Twee zelfs, vraag maar aan Loek! :mrgreen:
Was genieten bij Walt van de koffie en muziek.
Van het nummer van Patricia Barber If I were Blue werd ik stil van...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Van het album 'Verse' van Patricia Barber, echt een zeer fraaie cd. Goed opgenomen, mooie muziek en prachtige stem!

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door simsalabim »

Walt schreef:
De betreffende persoon is denk ik meer op htforum te vinden dan hier, zo heeft iedereen wel een 'hoofd forum' en meerdere subfora waar hij actief is.

Groetjes Walter
Hoi Walter,

hier is die dan O:)

Ik ben wel een klein beetje actief op dit forum.

Eerstkomende project ga ik niet met de AMT doen maar met een setje goedkope drivers van peerless, dit om het filteren verder te leren, dan kan er nog eens wat fout gaan :mrgreen:

En zo hoop ik ook de beste informatie te vergaren, ik heb zo het idee als je juist met een echt beginners setje aan komt zetten op dit forum dat de hulp net iets vanzelfsprekender is.

Mijn laatste project verliep redelijk hier, alleen moest ik het echt van de goodwill hebben van een specifiek forum lid bij mij in de buurt die mij wilde verder helpen met het filter.
Laatst gewijzigd door simsalabim op za 06 dec 2014, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door simsalabim »

ds23man schreef:
En je was het gratis kopje koffie vergeten! :lol:
Walter heeft mij toegezegd een nesspresso cupje erbij te doen, anders had ik deze units ook zeker niet gekocht O:) O:)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ds23man »

:rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Walt schreef:
Van het album 'Verse' van Patricia Barber, echt een zeer fraaie cd. Goed opgenomen, mooie muziek en prachtige stem!

Groetjes Walter
Leuk voor de buren met het nummer "Regular Pleasures", van dat album. :yeah:
Gesloten