Wij zijn erg gewend aan consumentenprijzen maar in de industrie moet je alles delen door tien. Als je het dan nog duur vindt, dan is het duur
3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Eigenlijk vallen de prijzen wel mee. Ik zie op mijn werk soms prijzen voorbijkomen waarbij een stukje elektronica al gauw 15000 euro kost. Wat te denken van condensatoren die speciaal gemaakt worden voor bepaalde toepassingen.
Wij zijn erg gewend aan consumentenprijzen maar in de industrie moet je alles delen door tien. Als je het dan nog duur vindt, dan is het duur
Dus een complete high end Michell Orbe draaitafel voor laten we zeggen 5600 euro is eigenlijk een koopje. Het gaat er meer om of je het kunt of wilt betalen 
Wij zijn erg gewend aan consumentenprijzen maar in de industrie moet je alles delen door tien. Als je het dan nog duur vindt, dan is het duur
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Eens in de zoveel jaar moet je gewoon helemaal overnieuw beginnen. En als ik ooit nog een keer een zeer groot huis heb zonder directe buren, dan ga ik een ultiem hoornsysteem maken met kasten van over een kuub. Maar ook dan weer Mundorf/Duelund erin natuurlijk
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mooi streven Walter! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als ik nou de jackpot win laat ik twee nieuwe slakkenhuizen implanteren, 3d geprint met mijn eigen stamcellen.
En als ik dan geld overhoud kijk ik wel even wat ik dan lekker vind klinken
En als ik dan geld overhoud kijk ik wel even wat ik dan lekker vind klinken
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Vandaan kwam forumlid 'cool' even langs om wat mooie condensators op te halen voor in zijn speakers.
Gelijk maar even een mini luistersessie gedaan met de AT/AMT combi, ik vond het goed klinken, de balans tussen mid en laag lijkt me nu wel goed op orde. De hoeveelheid echt diep laag is bij sommige nummers wel wat veel maar dit komt door de ruimte.
Groetjes Walter
Gelijk maar even een mini luistersessie gedaan met de AT/AMT combi, ik vond het goed klinken, de balans tussen mid en laag lijkt me nu wel goed op orde. De hoeveelheid echt diep laag is bij sommige nummers wel wat veel maar dit komt door de ruimte.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Inderdaad een hele mooie set Walt. In een grotere ruimte zal het zeker uit de voeten kunnen. Handig zo'n leverancier in de buurt!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als anderen nog wat nodig hebben qua filter componenten kun je gerust een PB sturen dan kijk ik of ik nog iets voor je heb liggen. Ik reken 40% van de nieuwprijs.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mijn oude AMT's zijn zo goed als verkocht aan iemand van htforum.nl.
Blijkbaar zitter er op dat forum toch veel liefhebbers van zelfbouw gecombineerd met hi-end geluid want ik kreeg daar zelfs meerdere reacties per PB voor de AMT's, terwijl ik hier niet veel verder kwam dan flauwe grappen in mijn verkoop topic!
Wellicht is het dus een tip voor mensen die hier hun duurdere spul niet verkocht krijgen om het eens op htforum.nl te proberen. Je moet daar wel een tijdje lid zijn om een verkoop topic te kunnen starten.
Groetjes Walter
Blijkbaar zitter er op dat forum toch veel liefhebbers van zelfbouw gecombineerd met hi-end geluid want ik kreeg daar zelfs meerdere reacties per PB voor de AMT's, terwijl ik hier niet veel verder kwam dan flauwe grappen in mijn verkoop topic!
Wellicht is het dus een tip voor mensen die hier hun duurdere spul niet verkocht krijgen om het eens op htforum.nl te proberen. Je moet daar wel een tijdje lid zijn om een verkoop topic te kunnen starten.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Misschien lag het niet aan de AMT's. 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Veel mensen die hier lid zijn zitten ook op htforum, maar ook omgekeerd. Ik heb het idee dat de zelfbouwers op htforum wat meer proberen hun ultieme droomspeaker te evenaren en dus het meer exclusieve materiaal toepassen. Hier op het forum wordt snel geredeneerd dat een tweeter van 300 euro onzin is, er is altijd wel iemand die dat roept en dat zet een negatieve trend in een verkoop topic.
Het is natuurlijk ook zo dat als je een liefhebber bent van dure fabrieks versterkers etc. dat het dan wat meer in verhouding is om zulke bedragen uit te geven aan tweeters dan wanneer je bijv. met een zelfbouw versterker speelt (die overigens net zo goed kan klinken) met slechts een paar 100 euro aan componenten.
Het goede nieuws is dat de aanstaande koper ook lid is op dit forum, dus hopelijk komt er binnenkort een leuk bouwtopic bij.
Groetjes Walter
Het is natuurlijk ook zo dat als je een liefhebber bent van dure fabrieks versterkers etc. dat het dan wat meer in verhouding is om zulke bedragen uit te geven aan tweeters dan wanneer je bijv. met een zelfbouw versterker speelt (die overigens net zo goed kan klinken) met slechts een paar 100 euro aan componenten.
Het goede nieuws is dat de aanstaande koper ook lid is op dit forum, dus hopelijk komt er binnenkort een leuk bouwtopic bij.
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Volgens mij had het te maken met je zwalkende prijsbeleid Walter. 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De oplettende lezer had natuurlijk ook gezien dat een bod per PB mogelijk was! 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En je was het gratis kopje koffie vergeten! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Twee zelfs, vraag maar aan Loek! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Walt schreef:Veel mensen die hier lid zijn zitten ook op htforum, maar ook omgekeerd. Ik heb het idee dat de zelfbouwers op htforum wat meer proberen hun ultieme droomspeaker te evenaren en dus het meer exclusieve materiaal toepassen. Hier op het forum wordt snel geredeneerd dat een tweeter van 300 euro onzin is, er is altijd wel iemand die dat roept en dat zet een negatieve trend in een verkoop topic.
Het is natuurlijk ook zo dat als je een liefhebber bent van dure fabrieks versterkers etc. dat het dan wat meer in verhouding is om zulke bedragen uit te geven aan tweeters dan wanneer je bijv. met een zelfbouw versterker speelt (die overigens net zo goed kan klinken) met slechts een paar 100 euro aan componenten.
Het goede nieuws is dat de aanstaande koper ook lid is op dit forum, dus hopelijk komt er binnenkort een leuk bouwtopic bij.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De betreffende persoon is denk ik meer op htforum te vinden dan hier, zo heeft iedereen wel een 'hoofd forum' en meerdere subfora waar hij actief is.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De Duelund condensator op het hoog is een dermate goede match in mijn set/ruimte dat ik wat overtollig Mundorf spul te koop ga zetten, zie marktsectie. Lage prijzen dus pak je kans om voor weinig geld mooie condensatoren in huis te halen. De waardes 2.2uF en 2.7uF zijn wellicht ook zeer fraai als koppelcondensator in buizenbakken?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ga je nog meer Duelund aanschaffen?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wellicht als weerstanden voor het hoog. De condensator op het laag is een forse waarde dat zou wel een hele dure grap worden dus daar zit voorlopig een Mundorf S/G/O, ook niet verkeerd natuurlijk.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Was genieten bij Walt van de koffie en muziek.Walt schreef:Twee zelfs, vraag maar aan Loek!
Van het nummer van Patricia Barber If I were Blue werd ik stil van...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Van het album 'Verse' van Patricia Barber, echt een zeer fraaie cd. Goed opgenomen, mooie muziek en prachtige stem!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hoi Walter,Walt schreef:De betreffende persoon is denk ik meer op htforum te vinden dan hier, zo heeft iedereen wel een 'hoofd forum' en meerdere subfora waar hij actief is.
Groetjes Walter
hier is die dan
Ik ben wel een klein beetje actief op dit forum.
Eerstkomende project ga ik niet met de AMT doen maar met een setje goedkope drivers van peerless, dit om het filteren verder te leren, dan kan er nog eens wat fout gaan
En zo hoop ik ook de beste informatie te vergaren, ik heb zo het idee als je juist met een echt beginners setje aan komt zetten op dit forum dat de hulp net iets vanzelfsprekender is.
Mijn laatste project verliep redelijk hier, alleen moest ik het echt van de goodwill hebben van een specifiek forum lid bij mij in de buurt die mij wilde verder helpen met het filter.
Laatst gewijzigd door simsalabim op za 06 dec 2014, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Walter heeft mij toegezegd een nesspresso cupje erbij te doen, anders had ik deze units ook zeker niet gekochtds23man schreef:En je was het gratis kopje koffie vergeten!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Leuk voor de buren met het nummer "Regular Pleasures", van dat album.Walt schreef:Van het album 'Verse' van Patricia Barber, echt een zeer fraaie cd. Goed opgenomen, mooie muziek en prachtige stem!
Groetjes Walter
