Raspberry Pi

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Owwwww, ik ben die clock vergeten. Eens even verder puzzelen of toch een miniDigi er bij. :mrgreen:
Gebruikersavatar
danalog
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 10:23
Locatie: Bussum

Re: Raspberry Pi

Bericht door danalog »

Wow... Kom ik weer eens buurten na ruim twee jaar is dit topic nog steeds actief. Gaaf :)

Zo'n ESS9023 bordje heb ik hier ook, en ligt nog steeds omdat er dus geen clock op zit. Moet nog steeds eens uitzoeken of er een leuke kristal is te vinden voor weinig.

Ben overigens weer bezig met een Raspberry Pi B+ en HifiBerry DAC+ projectje, ditmaal voor in de auto.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

Ik kom deze DAC ook nog tegen, iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Ik voorzie dat de PI de nieuwe Windows gaat worden. :(
We zitten straks 1001 verschillende configuraties die onmogelijk allemaal even goed ondersteund kunnen worden. Dus wordt het allemaal weer even brak. Tenzij er een distri is die gewoon alleen de meest belangrijke configuraties ondersteund.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

De Pi bied natuurlijk ook veel mogelijkheden, wat mij wel aanspreek met deze dac is de geïntegreerde volume control.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Wat is het voordeel van een geintegreerde volume control?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

FR_Aad schreef:
Wat is het voordeel van een geintegreerde volume control?
Gelijk aansluiten op een eindversterker, dus geen voorversterker meer nodig. Dit is natuurlijk alleen van toepassing als je een stand-alone oplossing wil.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Dat heb je ook al wel met de SqueezeLite als mogelijkheid, en je kunt het bewust uitzetten zoals ik dat doe met de The Piper, zgn Bit perfect naar de DAC.

Beter dan de de regeling kan het natuurlijk volgens een aantal mensen met de analoge volume regeling, maar met een 32 bitter heb je wel veel meer ruimte. ik ben dan wel benieuwd hoe je dat dan bedient.
En waar pas je het toe, heb je al een VV, en komt het in wat voor een set/systeem te staan.
Wil je ook met een AB werken.
Edit: Ik zie al wat. :lol:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

hannesie schreef:
Dat heb je ook al wel met de SqueezeLite als mogelijkheid, en je kunt het bewust uitzetten zoals ik dat doe met de The Piper, zgn Bit perfect naar de DAC.

Beter dan de de regeling kan het natuurlijk volgens een aantal mensen met de analoge volume regeling, maar met een 32 bitter heb je wel veel meer ruimte. ik ben dan wel benieuwd hoe je dat dan bedient.
En waar pas je het toe, heb je al een VV, en komt het in wat voor een set/systeem te staan.
Wil je ook met een AB werken.
Edit: Ik zie al wat. :lol:
ALSA?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Ik regel de volume gewoon in de player software. (Nu: PiCore Player)
Nog een volumeregeling zit ik niet echt op te wachten.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Zweitse schreef:
ALSA?
Nee, bij de IQ staat dat er met een rotary encoder gewerkt kan worden.
PI.JPG
Dat lijkt mij de juiste weg, tenminste voor zover ik dat kan bekijken.

Edit: Wel vreemd dat de verschillen van de plus en de oude niet zozeer uitgelicht worden.
Bij de 1 staat via ALSA en de andere niet, foutje?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Ik zie nu dit zinnetje staan:
I now just need to persuade Wouter over at PI Musicbox to enable support too-)

:mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Dat is wel een andere Wouter. :rofl:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Ik zie nu ook dat het al een paar maanden oud is. Dus mischien werkt hij al.
Aan de andere kant ik zit niet op PI Musicbox te wachten.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Het schetst overigens wel het probleem dat ik vanmiddag aanhaalde. Teveel configuraties gaat op den duur een probleem worden. De kans dat het direct vanuit het doosje werkt wordt wel iets minder. Vooral als de meeste gebruikers geen Linux kennis hebben. :(
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Raspberry Pi

Bericht door Arno »

Ik vroeg mij laatst een beetje hardop af of je met een Raspberry Pi ook Netflix zou kunnen streamen. Verder nog geen onderzoek naar gedaan, maar wel plotseling zo'n ding gekregen van de 'Sint'...
Google is nooit echt een goeie vriend van mij geweest, dus drop ik mijn vraag maar even hier; Is er een manier om Netflix te streamen via de RPI?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Ik zit zo eens even te zoeken en zie wel wat aanwijzingen, of ze allemaal legaal zijn? :oops:

Welke uitvoering heb je, de + of de orignal.
A of B?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Raspberry Pi

Bericht door Arno »

Ik heb de B+ 512MB

Maar ik zoek geen illegale oplossing. We betalen gewoon voor Netflix, maar nu kan ik alleen kijken met een snoertje van de computer naar de tv.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Ik zal eens wat verder snuffelen, er is erg veel te vinden over dit soort dingen, teveel eigenlijk. :oops: :shock:


Heb je een reciever o.i.d. met HDMI of moet hij direct op de TV en dan HDMI in, dit in verband met het geluid.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Raspberry Pi

Bericht door Arno »

Ik hoor het alweer... dit gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Tja, wat moet ik dan met dat ding....
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

Arno schreef:
Ik hoor het alweer... dit gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Tja, wat moet ik dan met dat ding....
Hier eigenlijk een beetje het zelfde. Als het goed is komt de Kerstman hier een Rpi brengen die ik wil gebruiken als DAC. Nu zijn er zoveel DAC bordjes en OS/GUI systemen dat ik door het bos de bomen niet meer zie :?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Zweitse schreef:
Arno schreef:
Ik hoor het alweer... dit gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Tja, wat moet ik dan met dat ding....
Hier eigenlijk een beetje het zelfde. Als het goed is komt de Kerstman hier een Rpi brengen die ik wil gebruiken als DAC. Nu zijn er zoveel DAC bordjes en OS/GUI systemen dat ik door het bos de bomen niet meer zie :?
Gewoon een bestellen.
En als je slim ben neem je een van de meest gebruikte, dan werkt het vanuit de doos. En zit je niet weken te vloeken.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

FR_Aad schreef:
Zweitse schreef:
Arno schreef:
Ik hoor het alweer... dit gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Tja, wat moet ik dan met dat ding....
Hier eigenlijk een beetje het zelfde. Als het goed is komt de Kerstman hier een Rpi brengen die ik wil gebruiken als DAC. Nu zijn er zoveel DAC bordjes en OS/GUI systemen dat ik door het bos de bomen niet meer zie :?
Gewoon een bestellen.
En als je slim ben neem je een van de meest gebruikte, dan werkt het vanuit de doos. En zit je niet weken te vloeken.
Het zal ook wel uitlopen op een Hifiberry DAC :mrgreen:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Arno schreef:
Ik hoor het alweer... dit gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Tja, wat moet ik dan met dat ding....
Arno, stap 1: heb je een tv met hdmi?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”