Raspberry Pi
Moderator: Beheerdersteam
Re: Raspberry Pi
Owwwww, ik ben die clock vergeten. Eens even verder puzzelen of toch een miniDigi er bij. 
Re: Raspberry Pi
Wow... Kom ik weer eens buurten na ruim twee jaar is dit topic nog steeds actief. Gaaf 
Zo'n ESS9023 bordje heb ik hier ook, en ligt nog steeds omdat er dus geen clock op zit. Moet nog steeds eens uitzoeken of er een leuke kristal is te vinden voor weinig.
Ben overigens weer bezig met een Raspberry Pi B+ en HifiBerry DAC+ projectje, ditmaal voor in de auto.
Zo'n ESS9023 bordje heb ik hier ook, en ligt nog steeds omdat er dus geen clock op zit. Moet nog steeds eens uitzoeken of er een leuke kristal is te vinden voor weinig.
Ben overigens weer bezig met een Raspberry Pi B+ en HifiBerry DAC+ projectje, ditmaal voor in de auto.
Re: Raspberry Pi
Ik voorzie dat de PI de nieuwe Windows gaat worden. 
We zitten straks 1001 verschillende configuraties die onmogelijk allemaal even goed ondersteund kunnen worden. Dus wordt het allemaal weer even brak. Tenzij er een distri is die gewoon alleen de meest belangrijke configuraties ondersteund.
We zitten straks 1001 verschillende configuraties die onmogelijk allemaal even goed ondersteund kunnen worden. Dus wordt het allemaal weer even brak. Tenzij er een distri is die gewoon alleen de meest belangrijke configuraties ondersteund.
Re: Raspberry Pi
De Pi bied natuurlijk ook veel mogelijkheden, wat mij wel aanspreek met deze dac is de geïntegreerde volume control.
Re: Raspberry Pi
Gelijk aansluiten op een eindversterker, dus geen voorversterker meer nodig. Dit is natuurlijk alleen van toepassing als je een stand-alone oplossing wil.FR_Aad schreef:Wat is het voordeel van een geintegreerde volume control?
Re: Raspberry Pi
Dat heb je ook al wel met de SqueezeLite als mogelijkheid, en je kunt het bewust uitzetten zoals ik dat doe met de The Piper, zgn Bit perfect naar de DAC.
Beter dan de de regeling kan het natuurlijk volgens een aantal mensen met de analoge volume regeling, maar met een 32 bitter heb je wel veel meer ruimte. ik ben dan wel benieuwd hoe je dat dan bedient.
En waar pas je het toe, heb je al een VV, en komt het in wat voor een set/systeem te staan.
Wil je ook met een AB werken.
Edit: Ik zie al wat.
Beter dan de de regeling kan het natuurlijk volgens een aantal mensen met de analoge volume regeling, maar met een 32 bitter heb je wel veel meer ruimte. ik ben dan wel benieuwd hoe je dat dan bedient.
En waar pas je het toe, heb je al een VV, en komt het in wat voor een set/systeem te staan.
Wil je ook met een AB werken.
Edit: Ik zie al wat.
Re: Raspberry Pi
ALSA?hannesie schreef:Dat heb je ook al wel met de SqueezeLite als mogelijkheid, en je kunt het bewust uitzetten zoals ik dat doe met de The Piper, zgn Bit perfect naar de DAC.
Beter dan de de regeling kan het natuurlijk volgens een aantal mensen met de analoge volume regeling, maar met een 32 bitter heb je wel veel meer ruimte. ik ben dan wel benieuwd hoe je dat dan bedient.
En waar pas je het toe, heb je al een VV, en komt het in wat voor een set/systeem te staan.
Wil je ook met een AB werken.
Edit: Ik zie al wat.
Re: Raspberry Pi
Ik regel de volume gewoon in de player software. (Nu: PiCore Player)
Nog een volumeregeling zit ik niet echt op te wachten.
Nog een volumeregeling zit ik niet echt op te wachten.
Re: Raspberry Pi
Nee, bij de IQ staat dat er met een rotary encoder gewerkt kan worden. Dat lijkt mij de juiste weg, tenminste voor zover ik dat kan bekijken.Zweitse schreef:ALSA?
Edit: Wel vreemd dat de verschillen van de plus en de oude niet zozeer uitgelicht worden.
Bij de 1 staat via ALSA en de andere niet, foutje?
Re: Raspberry Pi
Ik zie nu dit zinnetje staan:
I now just need to persuade Wouter over at PI Musicbox to enable support too-)

I now just need to persuade Wouter over at PI Musicbox to enable support too-)
Re: Raspberry Pi
Ik zie nu ook dat het al een paar maanden oud is. Dus mischien werkt hij al.
Aan de andere kant ik zit niet op PI Musicbox te wachten.
Aan de andere kant ik zit niet op PI Musicbox te wachten.
Re: Raspberry Pi
Het schetst overigens wel het probleem dat ik vanmiddag aanhaalde. Teveel configuraties gaat op den duur een probleem worden. De kans dat het direct vanuit het doosje werkt wordt wel iets minder. Vooral als de meeste gebruikers geen Linux kennis hebben. 
Re: Raspberry Pi
Ik vroeg mij laatst een beetje hardop af of je met een Raspberry Pi ook Netflix zou kunnen streamen. Verder nog geen onderzoek naar gedaan, maar wel plotseling zo'n ding gekregen van de 'Sint'...
Google is nooit echt een goeie vriend van mij geweest, dus drop ik mijn vraag maar even hier; Is er een manier om Netflix te streamen via de RPI?
Google is nooit echt een goeie vriend van mij geweest, dus drop ik mijn vraag maar even hier; Is er een manier om Netflix te streamen via de RPI?
Re: Raspberry Pi
Geen ervaring met Netflix op een PI. Maar het schijnt te kunnen.
http://revision3.com/diytryin/build-a-r ... s-netflix/
http://mymediaexperience.com/raspberry- ... h-raspbmc/
http://revision3.com/diytryin/build-a-r ... s-netflix/
http://mymediaexperience.com/raspberry- ... h-raspbmc/
Re: Raspberry Pi
Ik zit zo eens even te zoeken en zie wel wat aanwijzingen, of ze allemaal legaal zijn? 
Welke uitvoering heb je, de + of de orignal.
A of B?
Welke uitvoering heb je, de + of de orignal.
A of B?
Re: Raspberry Pi
Ik heb de B+ 512MB
Maar ik zoek geen illegale oplossing. We betalen gewoon voor Netflix, maar nu kan ik alleen kijken met een snoertje van de computer naar de tv.
Maar ik zoek geen illegale oplossing. We betalen gewoon voor Netflix, maar nu kan ik alleen kijken met een snoertje van de computer naar de tv.
Re: Raspberry Pi
Ik zal eens wat verder snuffelen, er is erg veel te vinden over dit soort dingen, teveel eigenlijk.

Heb je een reciever o.i.d. met HDMI of moet hij direct op de TV en dan HDMI in, dit in verband met het geluid.
Heb je een reciever o.i.d. met HDMI of moet hij direct op de TV en dan HDMI in, dit in verband met het geluid.
Re: Raspberry Pi
Ik hoor het alweer... dit gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Tja, wat moet ik dan met dat ding....
Tja, wat moet ik dan met dat ding....
Re: Raspberry Pi
Hier eigenlijk een beetje het zelfde. Als het goed is komt de Kerstman hier een Rpi brengen die ik wil gebruiken als DAC. Nu zijn er zoveel DAC bordjes en OS/GUI systemen dat ik door het bos de bomen niet meer zieArno schreef:Ik hoor het alweer... dit gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Tja, wat moet ik dan met dat ding....
Re: Raspberry Pi
Gewoon een bestellen.Zweitse schreef:Hier eigenlijk een beetje het zelfde. Als het goed is komt de Kerstman hier een Rpi brengen die ik wil gebruiken als DAC. Nu zijn er zoveel DAC bordjes en OS/GUI systemen dat ik door het bos de bomen niet meer zieArno schreef:Ik hoor het alweer... dit gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Tja, wat moet ik dan met dat ding....
En als je slim ben neem je een van de meest gebruikte, dan werkt het vanuit de doos. En zit je niet weken te vloeken.
Re: Raspberry Pi
Het zal ook wel uitlopen op een Hifiberry DACFR_Aad schreef:Gewoon een bestellen.Zweitse schreef:Hier eigenlijk een beetje het zelfde. Als het goed is komt de Kerstman hier een Rpi brengen die ik wil gebruiken als DAC. Nu zijn er zoveel DAC bordjes en OS/GUI systemen dat ik door het bos de bomen niet meer zieArno schreef:Ik hoor het alweer... dit gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Tja, wat moet ik dan met dat ding....
En als je slim ben neem je een van de meest gebruikte, dan werkt het vanuit de doos. En zit je niet weken te vloeken.
Re: Raspberry Pi
Arno, stap 1: heb je een tv met hdmi?Arno schreef:Ik hoor het alweer... dit gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Tja, wat moet ik dan met dat ding....
