Hallo
Kort geleden de back loaded horn gemaakt met de fostex FE 206E
Wil deze luidspreker graag proberen in een monitor maar kan geen info of bouwplan vinden.
Wie weet een bestaand ontwerp voor de 206 als monitor.
Gr wim
Monitor met fostex 206
Moderator: Beheerdersteam
Re: Monitor met fostex 206
Er zijn twee "aanbevolen behuizingen" voor de 206e, een backloaded hoorn en een basreflex. Die laatste is behoorlijk wat kleiner dan de hoorn, maar nog steeds vrij groot met 45 liter inhoud.
http://www.fostexinternational.com/docs ... nclrev.pdf
Inderdaad, ik zou het geen monitor noemen : )
http://www.fostexinternational.com/docs ... nclrev.pdf
Inderdaad, ik zou het geen monitor noemen : )
Re: Monitor met fostex 206
Je kunt wel foto's vinden maar een bouw tekening dan weer niet.
De bass reflex had ik al gezien.
De bass reflex had ik al gezien.
Re: Monitor met fostex 206
Zou eerlijk gezegd voor een fullrange monitor een andere driver kiezen...maar dat was je vraag niet...simuleer hem eens in een 10l kast...
Re: Monitor met fostex 206
Als je het linkje van Tok volgd lees je dit:
FE206E is designed for use in a back loaded horn type en- closure and it is generally unsuitable for bass reflex because of its over damping sound characteristics. However, it is possible to use the FE206E in a bass reflex enclosure as shown.
• This example is a narrow and tall style bass reflex type en- closure. Internal volume of 45 liters tuned to approximately 50Hz (Fb).
• Low frequency response from around 120Hz is gently damped with a controlled peak at 50 - 60Hz
Dus die tien liter gaat hem niet worden.
FE206E is designed for use in a back loaded horn type en- closure and it is generally unsuitable for bass reflex because of its over damping sound characteristics. However, it is possible to use the FE206E in a bass reflex enclosure as shown.
• This example is a narrow and tall style bass reflex type en- closure. Internal volume of 45 liters tuned to approximately 50Hz (Fb).
• Low frequency response from around 120Hz is gently damped with a controlled peak at 50 - 60Hz
Dus die tien liter gaat hem niet worden.
Re: Monitor met fostex 206
Dat bedoelde ik ook, maar sommigen geloven het pas als ze het zelf zien...FR_Aad schreef:
Dus die tien liter gaat hem niet worden.
Re: Monitor met fostex 206
Oke een monitor met de 206 gaat het dus niet worden.
Kwam ook de solo tegen met de 206, vind dit ontwerp en beter uitzien dan mijn huidige grote lompe kast, wie heeft de solo wel eens kunnen vergelijken met het originele ontwerp van fostex.
Is er ook een fatsoenlijke bouwtekening te vinden, de afbeeldingen zijn te klein om de maten goed te kunnen lezen.
Kwam ook de solo tegen met de 206, vind dit ontwerp en beter uitzien dan mijn huidige grote lompe kast, wie heeft de solo wel eens kunnen vergelijken met het originele ontwerp van fostex.
Is er ook een fatsoenlijke bouwtekening te vinden, de afbeeldingen zijn te klein om de maten goed te kunnen lezen.
