een kleine monitor met tbc.
Moderator: Beheerdersteam
Re: een kleine monitor met tbc.
Ja,2 smalle plankjes .
Ik heb daarom ook gekozen voor kleine condensatoren.
Ik heb daarom ook gekozen voor kleine condensatoren.
Re: een kleine monitor met tbc.
Mooi die kleine condensatoren.....
De Mcap evo oil had ik gekozen omdat ze erg compact zijn.
Nou de klank is het ook!
Ik was er niet erg over te spreken,maar een kleine condensator parallel heeft de boel in ieder geval wat frisser gemaakt.
Nog even en dan kan ik aan de stands gaan beginnen.
De Mcap evo oil had ik gekozen omdat ze erg compact zijn.
Nou de klank is het ook!
Ik was er niet erg over te spreken,maar een kleine condensator parallel heeft de boel in ieder geval wat frisser gemaakt.
Nog even en dan kan ik aan de stands gaan beginnen.
Re: een kleine monitor met tbc.
Gisteren op de gehaktbal.
Nee,deze zijn prima.
Zo'n enorm verschil maakt het ook weer niet:net wat meer in het tophoog.
Nee,deze zijn prima.
Zo'n enorm verschil maakt het ook weer niet:net wat meer in het tophoog.
Re: een kleine monitor met tbc.
Die heb ik eigenlijk nooit eerder geprobeerd.ds23man schreef:Al zo'n mosterd ding geprobeerd?
Re: een kleine monitor met tbc.
Waar schaal jij die Mundorf Evo Oil in? Minder goed dan een Mundorf Supreme? Categorie Audyn MKP, Solen MKP, Mundorf 250V MKP?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: een kleine monitor met tbc.
Schijnt nogal audiofiel te zijn, vooral als je ze uit een oude Philips TV gesloopt hebt. Dan zijn de neuronen al ingespeeld.dre schreef:Die heb ik eigenlijk nooit eerder geprobeerd.ds23man schreef:Al zo'n mosterd ding geprobeerd?
Re: een kleine monitor met tbc.
voor een euro meer had ik liever mkp+ genomen.....
Maar goed ze klinken in het tophoog niet zo mooi open.
Stemmen en blaasinstrumenten doen het prima.
Nu moet ik zeggen dat ik de tweeter ook niet meer als redelijk vind.
Maar goed ze klinken in het tophoog niet zo mooi open.
Stemmen en blaasinstrumenten doen het prima.
Nu moet ik zeggen dat ik de tweeter ook niet meer als redelijk vind.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: een kleine monitor met tbc.
Welke tweet heb je er nu inzitten? Die Seas van de startpost?
Re: een kleine monitor met tbc.
Die zit er nog steeds in.
Maar goed het is ook een tweeter van nog geen €50.
Maar goed het is ook een tweeter van nog geen €50.
Re: een kleine monitor met tbc.
Haha, je kan gerust een bod doen, of eventueel wat inruilen...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: een kleine monitor met tbc.
Nee,ik stop er mee.
Tenminste een kleine amt zou ik nog wel willen,en........
Tenminste een kleine amt zou ik nog wel willen,en........
Re: een kleine monitor met tbc.
Typisch he die Evo Oil? Als je ze nameet, niks mee aan de hand. Maar het is alsof je een laagdoorlaatfilter op je hoog zet. Het midden is wel erg mooi en het geluid is mooi glad, niks korrelig.dre schreef:voor een euro meer had ik liever mkp+ genomen.....
Maar goed ze klinken in het tophoog niet zo mooi open.
Stemmen en blaasinstrumenten doen het prima.
Nu moet ik zeggen dat ik de tweeter ook niet meer als redelijk vind.
@Walt: minder goed dan een Supreme ja, maar een stuk beter dan het andere spul dat je noemt. Het is jammer dat de evo oil hoog tekort komt, want het middengebied is van bijzondere klasse. Ik zou ze absoluut aanraden als parallelcap voor de midwoofer in een 2de orde filter.
Re: een kleine monitor met tbc.
Een kleine bypass condensator maakt het al een stuk beter!
Het middengebied is inderdaad echt heel fraai!
Maar ik heb echt serieus een aantal keer mijn oor voor de tweeter gehouden of het wel helemaal goed gaat.
Het middengebied is inderdaad echt heel fraai!
Maar ik heb echt serieus een aantal keer mijn oor voor de tweeter gehouden of het wel helemaal goed gaat.
Re: een kleine monitor met tbc.
Geen schroefjes in huis om de filters vast te zetten in de kastjes......... 
Re: een kleine monitor met tbc.
Toch blijft het apart die condensatoren, nu weer die Evo Oil die minder tophoog lijkt te geven, terwijl dit meettechnisch niet te verklaren is... Wie o wie gaat dit mysterie nu eens een keer ophelderen?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: een kleine monitor met tbc.
De bypass condensatoren heb ik er vanaf gehaald.
Het maakt het echt onnatuurlijk.
Filters zitten in de kastjes.
Dus hierbij kan ik met trots vertellen dat dit de eerste speakers zijn die ik helemaal af heb gemaakt!
Dus nu op naar de TB-speaker voor de ontwerpwedstrijd.
Het maakt het echt onnatuurlijk.
Filters zitten in de kastjes.
Dus hierbij kan ik met trots vertellen dat dit de eerste speakers zijn die ik helemaal af heb gemaakt!
Dus nu op naar de TB-speaker voor de ontwerpwedstrijd.
