ray5150 schreef:Mooie foto's!
Hebbu ook een schema?
De eindversterker:
De voorversterker:
(Mijn eerste onbeholpen poging -er staan ook nog wat fouten in èn ik ga dingen toch anders doen, maar dan heb je een idee)
van die axiale phillips elco's heb ik ook nog een bakje. die worden toch al een hele tijd niet meer gemaakt?
je gaat dus een combo bouwen, is mijn volgende vraag: wat voor speakers?
is de keuze voor de 6550 een praktische keus of op basis van geluidsmatige overwegingen?.
Mij is verteld dat bijvoorbeeld een EL34 een ander geluid geeft dan een KT88. (qua vervorming dus....)
Tsja, de speaker, daar ben ik nog niet uit. Weet er ook weinig van af. Het zal iig geen Celestion Green Back oid worden, beetje duur..
De keus voor een 6550 is eigenlijk die van Menno v/d Veen, maar dat heeft geloof ik vooral met het vermogen te maken. Dit beest zal straks 70 Watt kunnen uitspuwen. Daarvoor komt er wel 740 volt

op de anode te staan. Een 6550 kan daar naar het schijnt beter tegen dan een EL34.
70 Watt is in PP pentode dan. Triode kan ook, tevens single ended, hou je nog maar 4,5 Watt over..
Een definitief kompleet schema moet ik dus nog tekenen, komt t.z.t.
Die blauwe Philips elco's heb ik bij Hoogh in Delft vandaan (niet zo'n zuurpruim als die mannetjes bij S&B

)
Aardig staan kletsen weer, veel uitleg erbij, maar geen woord over dat ze niet meer gemaakt zouden worden, hij grabbelde ze zo uit een bakje.
Ik heb er ondertussen aardig wat verzameld, dus voorlopig zit ik goed..