Allerlei kasten die ik vroeger gemaakt heb staan her en der op marktplaats te koop. Zo ook het bovengenoemde TL'etje, dat nu in Limburg opgedoken is. Het was dus geen Audax tweeter (die had ik in de oorspronkelijke Mini-Line gebruikt omdat ie goedkoper was dan een T27. In dit ding had ik een Multicel ribbon gebruikt, maar die sloot niet lekker aan op die B110. Later heb ik die vervangen door een Focal T120. Echt geweldig klonk het niet want filteren is een kunst die ik toen niet beheerste (ca 30 jaar geleden).pappaleo schreef:Ik heb vroeger eens de P. Atkinson Mini Line gebouwd. Hopeloos, te korte lijn en het was echt een kamer met een pijp eraan. Dat was dus eigenlijk wel een veel te laag afgestemde basreflex. Tussen de 100 en 200 Hz gaf het ding niet thuis, daaronder weer wel, maar niet indrukwekkend.
Ik heb toen eens een experiment gedaan met 2 * B110 in een lijn van ca 1.80 die netjes taps toeliep. Rekenprogramma's waren er niet in 1982dus dat ging met de rekenmachine en veel tekenen. Lijn min of meer volstoppen met Baily's longhair tot het naar believen klonk. Audax tweeter erboven.
Ik zou ook niet meer weten aan wie ik die dingen van de hand gedaan heb.
