Internet verbindingen en luisterdagen
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Internet verbindingen en luisterdagen
Aangezien we steeds meer gebruik maken van audio streamingdiensten gaan we steeds meer tegen het feit aan lopen of er internet verbindingen op een locatie van een luisterdag aanwezig zijn en hoe we dat organiseren.
Zelf gebruik ik tegenwoordig veel Qobuz, werkt op zich goed. Maar waar je dan weer tegen aanloopt is dat je bepaalde nummers wil laten horen op een luisterdag die dus niet op je schijf staan!
Dit is toch wel een dingetje!
Zelf gebruik ik tegenwoordig veel Qobuz, werkt op zich goed. Maar waar je dan weer tegen aanloopt is dat je bepaalde nummers wil laten horen op een luisterdag die dus niet op je schijf staan!
Dit is toch wel een dingetje!
Re: Internet verbindingen en luisterdagen
Ik heb er eigenlijk zelf nog nooit echt een issue in gezien.
Mensen als Harry brengen ganse NASsen vol muziek mee, en cd's+spelers zijn er ook altijd meer dan voldoende...
Ik zie gewoon niet echt de nood om diensten als Spotify/Qobuz/.. te gebruiken, temeer omdat de complexiteit toeneemt.
Anderzijds is er altijd wel een internetverbinding aanwezig en zie ik her en der wel een router/switchje liggen
just my 2c
Mensen als Harry brengen ganse NASsen vol muziek mee, en cd's+spelers zijn er ook altijd meer dan voldoende...
Ik zie gewoon niet echt de nood om diensten als Spotify/Qobuz/.. te gebruiken, temeer omdat de complexiteit toeneemt.
Anderzijds is er altijd wel een internetverbinding aanwezig en zie ik her en der wel een router/switchje liggen
just my 2c
Re: Internet verbindingen en luisterdagen
Volgens mij sleept Hannesie bij iedere luisterdag een Vortexbox met "duizenden ceedees" mee.
Maar waar wilde jij naar toe?
Maar waar wilde jij naar toe?
Re: Internet verbindingen en luisterdagen
Hij vraagt zich gewoon af of er op de betreffende lokatie's een vaste internet aansluiting/modem is. toch ?
Re: Internet verbindingen en luisterdagen
Ahhhh, ja dat gaat dan een probleem worden.ray5150 schreef:Hij vraagt zich gewoon af of er op de betreffende lokatie's een vaste internet aansluiting/modem is. toch ?
Voordeeltje voor de Spotify luisteraars, je kan bij Spotify off line luisteren.
Re: Internet verbindingen en luisterdagen
Met 4G heb je toch geen vaste verbinding meer nodig.
Re: Internet verbindingen en luisterdagen
Maar wel een datalimiet.Kappa7 schreef:Met 4G heb je toch geen vaste verbinding meer nodig.
Re: Internet verbindingen en luisterdagen
Ik herinner me dat ik onlangs voorstelde om muziek op een stickje te zetten. Dat werd afgedaan als te lastig. Het moest op een CD staan. Heb ik de muziek op een CD gezet, kon de CD speler het weer niet lezen.
Tja, wat wil je nu? Dat ik een abbo op quobus neem? MOOI NIET
Tja, wat wil je nu? Dat ik een abbo op quobus neem? MOOI NIET
Re: Internet verbindingen en luisterdagen
Gerhard, neem gewoon een B77 mee, ziet er nog een stuk geiler dan een modem ook. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Internet verbindingen en luisterdagen
Even deze weer omhoog!
Zou 3G snel genoeg zijn om 16bit/44khz via Qobus te streamen? Zit te denken aan zo'n routertje waar je een 3G/4G dongel in kan douwen.
Zou 3G snel genoeg zijn om 16bit/44khz via Qobus te streamen? Zit te denken aan zo'n routertje waar je een 3G/4G dongel in kan douwen.
Re: Internet verbindingen en luisterdagen
Ik vraag mij alleen af of er behoefte aan is. Ik heb nog geen luisterdag meegemaakt waar een tekort aan muziekbestanden was.
Re: Internet verbindingen en luisterdagen
Eerlijk gezegd vind ik Qobus best wel beperkt qua aanbod. Naast mijn computer heb ik ook nog een 1tb harddiskje van 10x6 cm en daar staan nu zo ongeveer 2000 cd's op, uiteraard lossless... Volgens mij heb je dan niet meer nodig dan een computer met software als foobar oid en een nette dac.
Re: Internet verbindingen en luisterdagen
+1FR_Aad schreef:Ik vraag mij alleen af of er behoefte aan is. Ik heb nog geen luisterdag meegemaakt waar een tekort aan muziekbestanden was.
Re: Internet verbindingen en luisterdagen
Misschien is het mogelijk om een draadloos netwerkje op te zetten voor muziek?
hang daar een dikke NAS aan, dan kunnen de deelnemers daar gebruik van maken.
hang daar een dikke NAS aan, dan kunnen de deelnemers daar gebruik van maken.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Internet verbindingen en luisterdagen
Dat zou een oplossing zijn, maar dan bedraad. Waar je dan weer minder vrolijk van wordt is dat dan bijv. een Sonos eerst een behoorlijke tijd de nummers op de Nas moet indexeren...... En dat is nog maar te hopen dat het goed komt met alle metadata....
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Internet verbindingen en luisterdagen
ik heb steeds 4000 lossless songs in me broekzak, geen internet nodig.
Anderen hebben dan weer een veelvoud daarvan op een HD mee.
Er zijn er zelfs die een handvol CD's meebrengen en daar de hele luisterdag mee verder kunnen!
Anderen hebben dan weer een veelvoud daarvan op een HD mee.
Er zijn er zelfs die een handvol CD's meebrengen en daar de hele luisterdag mee verder kunnen!
Re: Internet verbindingen en luisterdagen
Is wel vaak muziek van een ander, die ene opname die je zelf gebruikt als referentie zit er vaak net niet bij. Overigens vind ik het superleuk om andere muziek te horen op luisterdagen.FR_Aad schreef:Ik vraag mij alleen af of er behoefte aan is. Ik heb nog geen luisterdag meegemaakt waar een tekort aan muziekbestanden was.
