Buizenversterkers op eBay
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Contacteer:
Buizenversterkers op eBay
Goed, stel ik wil een buizenversterker op eBay kopen, m'n voorkeur gaat dan uit naar een KT88 in push-pull, welke zou dan jullie voorkeur hebben? En ja, ik weet dat dit een zelfbouwforum is, maar ik kom in m'n volgende reactie toe aan het hoe en waarom.
Iemand suggesties? Graag met enige onderbouwing (en nee, hoe die eruit ziet is niet een #1 prio).
Iemand suggesties? Graag met enige onderbouwing (en nee, hoe die eruit ziet is niet een #1 prio).
- audiomanics
- Contacteer:
Re: Buizenversterkers op eBay
Ik zou toch voor het uiterlijk gaan:
99,9% van de aangeboden versterkers is Chinees (de rest is overprized). Chinezen nemen de specs niet zo nauw en de goedkope buizen moet je waarschijnlijk toch vervangen voor iets redelijks (er zijn ook wel redelijke chineze buizen) Weerstanden en condensatoren vervangen is dan ook bijna standaard.
Wat dus overblijft is het kastje met wat connectoren en mogelijk nog wat trafo's en spoelen... En die kun je wel op het uiterlijk aanschaffen..
Kees
99,9% van de aangeboden versterkers is Chinees (de rest is overprized). Chinezen nemen de specs niet zo nauw en de goedkope buizen moet je waarschijnlijk toch vervangen voor iets redelijks (er zijn ook wel redelijke chineze buizen) Weerstanden en condensatoren vervangen is dan ook bijna standaard.
Wat dus overblijft is het kastje met wat connectoren en mogelijk nog wat trafo's en spoelen... En die kun je wel op het uiterlijk aanschaffen..
Kees
Is wel mijn ervaring die ik met de Mable had.audiomanics schreef:Ik zou toch voor het uiterlijk gaan:
Kees
Niet alleen de buizen waren prut maar ook de transformatoren waren erg onder de maat.
Was geen goede versterker mee te bouwen.
Kijk hier maar waar we op uit gekomen zijn.
http://www.mennovanderveen.nl/nl/tube_project_2012.html
MOD 9 is van mij.
Het moet niet gekker worden....Sander en buizen...
Van die inefficiënte, energie slurpende dingen die het signaal nog meer kleuren dan Piet Mondriaan met dope ?
Gaat het wel goed met je ?
Van die inefficiënte, energie slurpende dingen die het signaal nog meer kleuren dan Piet Mondriaan met dope ?
Gaat het wel goed met je ?
Ik heb al enige tijd een dynavox 70e staan.
Chinees spul, maar ik ben dik tevreden.
Licht gemodificeerd met kt77 erin en het werd nog beter.
Als je wilt luisteren, ik woon in de buurt en ben regelmatig in edam te vinden.het is voor mij geen probleem om een keer langs te gaan.
Chinees spul, maar ik ben dik tevreden.
Licht gemodificeerd met kt77 erin en het werd nog beter.
Als je wilt luisteren, ik woon in de buurt en ben regelmatig in edam te vinden.het is voor mij geen probleem om een keer langs te gaan.
- audiomanics
- Contacteer:
Ik had bij trafo's, trafohuisjes moeten zetten.. Trafo's maken ook een wereld van verschil...
Kees
Kees
- SSassen
- Contacteer:
Ik was d'r al bang voor, dus ga dan toch maar losse onderdelen etc. bestellen, de laatste buizenversterker die ik als tiener gebouwd heb dateert alweer van 1993 (en ja, die werkt nog steeds).
- SSassen
- Contacteer:
En we gaan hier verder:
Sander's KT88 push-pull eindversterker project
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=21275
Sander's KT88 push-pull eindversterker project
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=21275