visaton w130s + scn10 in concertino
Moderator: Beheerdersteam
Re: visaton w130s + scn10 in concertino
Mooi project!
Ik vind die cincertino ook erg Mooi, sterker nog, ik ga denk ik je project wel nadoen!
Ik ga het volgen!
Enige wat ik me nog afvraag is, in hoverre zijn de gebruikte drivers voldoende om in zo'n mooie kast te zitten?
Ik vind die cincertino ook erg Mooi, sterker nog, ik ga denk ik je project wel nadoen!
Ik ga het volgen!
Enige wat ik me nog afvraag is, in hoverre zijn de gebruikte drivers voldoende om in zo'n mooie kast te zitten?
-
bramwilbrink
- Berichten: 59
- Lid geworden op: ma 07 jul 2014, 13:12
Re: visaton w130s + scn10 in concertino
best wel goed, ik moet ze er nog in frezen, alleen ze zijn rond dus dat is al makkelijker,hanss schreef:Mooi project!
Ik vind die cincertino ook erg Mooi, sterker nog, ik ga denk ik je project wel nadoen!
Ik ga het volgen!
Enige wat ik me nog afvraag is, in hoverre zijn de gebruikte drivers voldoende om in zo'n mooie kast te zitten?
maar zou je ze niet infrezen dan zouden ze er denk ik ook nog wel mooi uitzien, is alleen een kwestie van smaak!
Re: visaton w130s + scn10 in concertino
Oké, dat klinkt goed:)
Je bouwt wel snel trouwens!
Wat ik vooral bedoelde was de geluidskwaliteit van de gebruikte onderdelen..
Is er iemand die dat kan beoordelen?
Je bouwt wel snel trouwens!
Wat ik vooral bedoelde was de geluidskwaliteit van de gebruikte onderdelen..
Is er iemand die dat kan beoordelen?
-
Wicked-Game
- Berichten: 7
- Lid geworden op: ma 17 nov 2014, 20:24
Re: visaton w130s + scn10 in concertino
Ik ga je topic even volgen, want heb toch besloten om voor een concertino ontwerp te gaan. Maar zit net als jij met een budget, dus wat goedkopere componenten is dan voor mij de logischere stap.
-
bramwilbrink
- Berichten: 59
- Lid geworden op: ma 07 jul 2014, 13:12
Re: visaton w130s + scn10 in concertino
Leuk dat je mijn project gaat volgen!
ik zou deze week nog even proberen wat foto's erop proberen te zetten. Ik heb vorige week hier de voorkanten laten zagen en frezen, dus ik kan ook weer verder
Gr
ik zou deze week nog even proberen wat foto's erop proberen te zetten. Ik heb vorige week hier de voorkanten laten zagen en frezen, dus ik kan ook weer verder
Gr
Re: visaton w130s + scn10 in concertino
Ik volg je project ook! erg leuk idee ben heel benieuwd naar het resultaat! 
Re: visaton w130s + scn10 in concertino
beste mensen van het zba forum,
hierbij een update na een erg lange tijd!
ik had het erg druk met school en andere zaken.....
vandaar dat ik dit topic eigenlijk een beetje vergeten ben
sorry daarvoor!
in de tussentijd heb ik af en toe een zaterdag middag wat gedaan aan me luidsprekers.
zo is het gelukt om bij beide luidsprekers een front erop te lijmen en de luidsprekers speelklaar te krijgen.
dus filters verder gesoldeerd en aangesloten op de terminals.
de drivers erin gefreesd, nou ja laten doen.want dat is ook een verhaal apart.
ik wou ze eigenlijk zelf erin frezen, doormiddel van zelf een bovenfrees te kopen incl frezen. maar na een topic gelezen te hebben bleken de goedkopere bovenfrezen niet helemaal okay met de precisie dus heb ik het besloten het te laten doen bij een bedrijf hier in de buurt.
ik had netjes mijn tekening gemaakt met afmetingen erbij en waar en hoe de 10* graden hoek moest komen. en de afmetingen erbij van de drivers. voor de zekerheid dacht ik, neem ik even de drivers mee naar de werkplaats.
die man zei dat het allemaal mogelijk was. ik blij natuurlijk
.
de man zou me bellen als ze klaar zouden zijn, want ik had gezegd voor 2 luidsprekers.
dus 4 drivers totaal. hij had gezegd dat het ongeveer 2 dagen zou duren, dus na 2 dagen belde hij netjes op, je voorkant is klaar van de luidspreker....... dus ik zei , dat is mooi, maar het zijn er toch 2 als ik het goed heb? nee 1 want het is toch voor 2 luidsprekers.... ja dat klopt alleen dat dan 2x want hij is voor 2 luidsprekers, en toen begreep de man mij. hij zij dat hij er nog eentje zou bij maken voor mij dezelfde middag nog.
ik ben ze toen die middag komen ophalen en ik zag toen dat de hoeken ''de verkeerde kant'' op waren gezaagd dus nu zal de tweeter onder komen en de woofer boven. ik dacht dat dit geen verschil zou uitmaken , maar ik denk het na het luisteren toch wel. kan iemand dit bevestigen?
daarna mocht ik trouwens wel 42,50 aftikken voor de 2 gefreesde voorkantjes inclusief materiaalkosten
, ik weet niet of dit een schappelijk bedrag is, maar volgens mij wel.
daarna heb ik deze erop gelijmd en met 4 schroeven vast gezet, omdat ik het gevoel kreeg dat ze met een spanband en lijmklemmen niet genoeg "druk'' kregen om vastgelijmd te worden.toen dat gelukt was, heb ik er 1 geplamuurde en toen bij de gamma folie gekocht om erop te plakken. amerikaans noten was de naam!
het ziet er best wel okay uit,en in het folie zit ook nog een soort relief dus dat geeft ook nog een beetje diepte en lijkt het ook wat echter dan een sticker! en als het er niet uit ziet dan trek ik het er zo weer vanaf, omdat het niet extreem duur was. namelijk €6,95!
en toen heb ik ze thuis aangesloten en er naar geluisterd, ik vindt ze best wel goed klinken voor het geld en zijn beter in het hoog dan de luidsprekers die ik thuis heb staan. die ik thuis had staan in de woonkamer waren in het hoog wat zacht in vergelijking met de bas,het zijn trouwens de mission m31, daar zitten ook de bas drivers in die in de tl zitten van de luidsprekerwedstrijd. maar ik vindt voor de rest mijn luidsprekers iets meer "in your face " klinken . alsof je er bijna voor zit met je oor. dit vindt ik wat minder fijn, maar ik vindt hem voor de rest wel goed klinken als 1ste projekt van mij!
ze zijn natuurlijk nog niet af want de andere moet nog geplamuurd worden en beplakt. maar ik hoop hier de komende weken aan toe te komen!
en natuurlijk nog een paar foto's van hoe ze er nu bij staan,
gr bram wilbrink
hierbij een update na een erg lange tijd!
ik had het erg druk met school en andere zaken.....
vandaar dat ik dit topic eigenlijk een beetje vergeten ben
sorry daarvoor!
in de tussentijd heb ik af en toe een zaterdag middag wat gedaan aan me luidsprekers.
zo is het gelukt om bij beide luidsprekers een front erop te lijmen en de luidsprekers speelklaar te krijgen.
dus filters verder gesoldeerd en aangesloten op de terminals.
de drivers erin gefreesd, nou ja laten doen.want dat is ook een verhaal apart.
ik wou ze eigenlijk zelf erin frezen, doormiddel van zelf een bovenfrees te kopen incl frezen. maar na een topic gelezen te hebben bleken de goedkopere bovenfrezen niet helemaal okay met de precisie dus heb ik het besloten het te laten doen bij een bedrijf hier in de buurt.
ik had netjes mijn tekening gemaakt met afmetingen erbij en waar en hoe de 10* graden hoek moest komen. en de afmetingen erbij van de drivers. voor de zekerheid dacht ik, neem ik even de drivers mee naar de werkplaats.
die man zei dat het allemaal mogelijk was. ik blij natuurlijk
de man zou me bellen als ze klaar zouden zijn, want ik had gezegd voor 2 luidsprekers.
dus 4 drivers totaal. hij had gezegd dat het ongeveer 2 dagen zou duren, dus na 2 dagen belde hij netjes op, je voorkant is klaar van de luidspreker....... dus ik zei , dat is mooi, maar het zijn er toch 2 als ik het goed heb? nee 1 want het is toch voor 2 luidsprekers.... ja dat klopt alleen dat dan 2x want hij is voor 2 luidsprekers, en toen begreep de man mij. hij zij dat hij er nog eentje zou bij maken voor mij dezelfde middag nog.
ik ben ze toen die middag komen ophalen en ik zag toen dat de hoeken ''de verkeerde kant'' op waren gezaagd dus nu zal de tweeter onder komen en de woofer boven. ik dacht dat dit geen verschil zou uitmaken , maar ik denk het na het luisteren toch wel. kan iemand dit bevestigen?
daarna mocht ik trouwens wel 42,50 aftikken voor de 2 gefreesde voorkantjes inclusief materiaalkosten
daarna heb ik deze erop gelijmd en met 4 schroeven vast gezet, omdat ik het gevoel kreeg dat ze met een spanband en lijmklemmen niet genoeg "druk'' kregen om vastgelijmd te worden.toen dat gelukt was, heb ik er 1 geplamuurde en toen bij de gamma folie gekocht om erop te plakken. amerikaans noten was de naam!
het ziet er best wel okay uit,en in het folie zit ook nog een soort relief dus dat geeft ook nog een beetje diepte en lijkt het ook wat echter dan een sticker! en als het er niet uit ziet dan trek ik het er zo weer vanaf, omdat het niet extreem duur was. namelijk €6,95!
en toen heb ik ze thuis aangesloten en er naar geluisterd, ik vindt ze best wel goed klinken voor het geld en zijn beter in het hoog dan de luidsprekers die ik thuis heb staan. die ik thuis had staan in de woonkamer waren in het hoog wat zacht in vergelijking met de bas,het zijn trouwens de mission m31, daar zitten ook de bas drivers in die in de tl zitten van de luidsprekerwedstrijd. maar ik vindt voor de rest mijn luidsprekers iets meer "in your face " klinken . alsof je er bijna voor zit met je oor. dit vindt ik wat minder fijn, maar ik vindt hem voor de rest wel goed klinken als 1ste projekt van mij!
ze zijn natuurlijk nog niet af want de andere moet nog geplamuurd worden en beplakt. maar ik hoop hier de komende weken aan toe te komen!
en natuurlijk nog een paar foto's van hoe ze er nu bij staan,
gr bram wilbrink
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: visaton w130s + scn10 in concertino
Hoi,
Leuk weer een update!
Tja, die concertino frontjes waren volgens Walt (wedstrijdtopic) 15,- euro per stuk dus 42,50 voor verkeerd freeswerk...
Maar nu zijn ze wel mooi passend voor jouw drivers. Ik zou het alleen niet geaccepteerd hebben met de tweeters onder. Technisch gezien kan het een klein nadeel zijn, dat valt snel te controleren in Boxsim door het akoestisch centrum van de tweeter naar voren te zetten, maar bij plaatsing op een (werk)blad (bijv.) staat de tweeter vooral te reflecteren. De bovenin staat de tweeter meer vrij.
Nou ja, wel leuk afgewerkt met folie. Heb dat ook veel gedaan. Hier een manier op geen 'open' hoeken te krijgen: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 0&start=50
Met als resultaat: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
en http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
Groetjes Wouter
Leuk weer een update!
Tja, die concertino frontjes waren volgens Walt (wedstrijdtopic) 15,- euro per stuk dus 42,50 voor verkeerd freeswerk...
Maar nu zijn ze wel mooi passend voor jouw drivers. Ik zou het alleen niet geaccepteerd hebben met de tweeters onder. Technisch gezien kan het een klein nadeel zijn, dat valt snel te controleren in Boxsim door het akoestisch centrum van de tweeter naar voren te zetten, maar bij plaatsing op een (werk)blad (bijv.) staat de tweeter vooral te reflecteren. De bovenin staat de tweeter meer vrij.
Nou ja, wel leuk afgewerkt met folie. Heb dat ook veel gedaan. Hier een manier op geen 'open' hoeken te krijgen: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 0&start=50
Met als resultaat: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
en http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
Groetjes Wouter
-
bramwilbrink
- Berichten: 59
- Lid geworden op: ma 07 jul 2014, 13:12
Re: visaton w130s + scn10 in concertino
hoi wouter,
bedankt voor je reactie!
die frontjes voor 15,00 per stuk had ik ook kunnen kopen alleen, passen mijn drivers er niet in dan.
dus ik denk dat deze voorkantjes een betere optie was.
maar ik denk dat ik ze in ze geheel nog een keer ga bouwen.
want alles loopt net niet recht, of sluit net niet aan.
dus dat is jammer natuurlijk, maar het is mijn 1e projekt dus opzich ben ik al blij wat ik nu al geleerd heb met de tips en de hulp van dit forum!
normaal staan deze luidsprekers niet een werkblad, maar op een balk, dus de tweeter heeft er geen last van dat hij reflecties krijgt van iets waarop hij staat. maar het kan voor de rest geen kwaad dat de spoel van de tweeter meer naar voren staat dan de woofer?
en dankjewel voor die folie-tip, die ga ik ook eens proberen, want het folie zat er ook niet helemaal netjes op, vooral inderdaad die open hoeken.
en mij lijkt het leuk, om ook mijn luidspreker een keer te meten hoe hij het nog echt doet.
los van de simulaties van boxsim. ik zag dat er een cursus was gegeven over het meten en zag ook dat er nog een keer 1 gehouden wordt, weet jij wanneer die is. want dat lijkt me wel interessant om te weten.
maar voor een meetsysteem, wat heb je daar allemaal voor nodig? behalve en microfoon en een programma?
gr, bram wilbrink
bedankt voor je reactie!
die frontjes voor 15,00 per stuk had ik ook kunnen kopen alleen, passen mijn drivers er niet in dan.
dus ik denk dat deze voorkantjes een betere optie was.
maar ik denk dat ik ze in ze geheel nog een keer ga bouwen.
want alles loopt net niet recht, of sluit net niet aan.
dus dat is jammer natuurlijk, maar het is mijn 1e projekt dus opzich ben ik al blij wat ik nu al geleerd heb met de tips en de hulp van dit forum!
normaal staan deze luidsprekers niet een werkblad, maar op een balk, dus de tweeter heeft er geen last van dat hij reflecties krijgt van iets waarop hij staat. maar het kan voor de rest geen kwaad dat de spoel van de tweeter meer naar voren staat dan de woofer?
en dankjewel voor die folie-tip, die ga ik ook eens proberen, want het folie zat er ook niet helemaal netjes op, vooral inderdaad die open hoeken.
en mij lijkt het leuk, om ook mijn luidspreker een keer te meten hoe hij het nog echt doet.
los van de simulaties van boxsim. ik zag dat er een cursus was gegeven over het meten en zag ook dat er nog een keer 1 gehouden wordt, weet jij wanneer die is. want dat lijkt me wel interessant om te weten.
maar voor een meetsysteem, wat heb je daar allemaal voor nodig? behalve en microfoon en een programma?
gr, bram wilbrink
