Foobar of JRiver of...?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Olaf Analogue »

Kappa7 schreef:
Gewoon in de google play store even zoeken op musicbee dan de eerste hit is hier gelijk raak.voor de ijpad weet ik niet, ik heb hier geen appel beperkingen.
Waarom is bij jou alles een beperking? Windows niet geschikt voor audio, Apple is een beperking, zou het kunnen zijn dat je kennis in de diverse systemen een beperking is?
Overigens is er helaas geen remote app voor IOS, wel voor Jriver......een hele mooie .......... :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Pjotr »

Gaan we nu een wedstrijdje doen wie de langste/dikste/beste heeft? :roll: :?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door FR_Aad »

Ik vrees dat ik Olaf begrijp. Er zit constant een azijnsmaakje aan.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Kappa7 »

FR_Aad schreef:
Ik vrees dat ik Olaf begrijp. Er zit constant een azijnsmaakje aan.
Klopt wel maar dat azijnsmaakje is vaak wel onderbouwd.
Ik wijs op een alternatief dat vaak gratis is om dat deze een opensource achtergrond heeft.
Ik kan me voorstellen dat als je veel geld voor een appel of een windhoos oplossing hebt neergelegd dit niet leuk is om mee geconfronteerd te worden.
Maar als je daar graag status aan ontleed wie ben ik dan om daar wat van te vinden.
Laatst gewijzigd door Kappa7 op vr 24 okt 2014, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Olaf Analogue »

Ik ben een intensief gebruiker van musicbee al zo lang als dit programma bestaat, ik sta voor alles open, ik ken geen beperkingen wat dat betreft.

Mijn promotie van musicbee in het verleden :

viewtopic.php?f=66&t=20025

O, daar heb jij juist musicbee aan te danken, ook knap.
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op vr 24 okt 2014, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Kappa7 »

Olaf Markus schreef:
Ik ben een intensief gebruiker van musicbee al zo lang als dit programma bestaat, ik sta voor alles open, ik ken geen beperkingen wat dat betreft.
Maar kan je dan ook uitleggen waarom je dan toch voor J river kiest?
Wat bied dat het extra dat jij het waard vind om daar voor te betalen?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Olaf Analogue »

Ik gebruik naast musicbee Jriver omdat ik erg veel muziek videoclips heb die ik graag draai, daar dit nu eenmaal helaas niet kan met musicbee is Jriver in de picture gekomen.
Maar ik moet ook zeggen dat het gebruik van de Jriver remote op de Ipad gewoon erg overzichtelijk en erg goed werkt, het is gewoon een heel mooi totaal pakket.
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op vr 24 okt 2014, 21:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Kappa7 »

Olaf Markus schreef:
Ik ben een intensief gebruiker van musicbee al zo lang als dit programma bestaat, ik sta voor alles open, ik ken geen beperkingen wat dat betreft.

Mijn promotie van musicbee in het verleden :

viewtopic.php?f=66&t=20025

O, daar heb jij juist musicbee aan te danken, ook knap.
Klopt ben ik ook nog steeds content mee en kraak ik ook zeker niet af.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Olaf Analogue »

Ik vind het ook gewoon leuk om nieuwe dingen te ontdekken, ik speel ook nog altijd er veel met xbmc, wat nu "kodi "gaat heten. ook erg mooi en gratis.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Kappa7 »

Olaf Markus schreef:
Ik gebruik naast musicbee Jriver omdat ik erg veel muziek videoclips heb die ik graag draai, daar dit nu eenmaal helaas niet kan met musicbee is Jriver in de picture gekomen.
Daar heb je een goed punt.
Ik wil nog wel eens vergeten dat er mensen zijn die dergelijke functies belangrijk vinden.
Zelf hou ik audio en video liever gescheiden. vandaar dat ik de toegevoegde waarde daarvan ook niet snel zie.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Kappa7 »

Olaf Markus schreef:
Ik vind het ook gewoon leuk om nieuwe dingen te ontdekken, ik speel ook nog altijd er veel met xbmc, wat nu "kodi "gaat heten. ook erg mooi en gratis.
is ook leuk om mee te werken en nieuwe dingen ontdekken, is ook leuk zeker als blijkt dat het een goed alternatief is voor iets wat eigenlijk een gevestigd stukje software of hardware is.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Olaf Analogue »

Soms vindt ik het gewoon wat toevoegen om de artiesten waar ik fan van ben niet alleen te horen maar ook aan het werk te zien, dit door videoclips of door live optredens of akoestische opnames.
Op sommige momenten kan het gewoon wat toevoegen om dan ook de instrumenten bespeeld te zien worden, voor mij althans.
Hoeft niet altijd maar het is mooi als de mogelijkheid er is.
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door MickRS »

Terwijl jullie lekker aan het kibbelen zijn, heb ik inmiddels jriver draaien. :lol:
Musicbee valt af ivm remote... :|

Eerste indruk: nog wat onwennig. Maar ja, ik draai alweer geruime tijd met foobar. Mis nu nog de mogelijkheid van album/artist indeling. Kun je vast wel ergens aanmaken...
Straks nog eens kijken of ik die remote draaiend krijg. Dat laatste is misschien wel doorslaggevend voor mij. Ik hat eerst een netbook met schermpje. Nu dus mijn tv als scherm. En die wil ik niet altijd maar nodig hebben. Als ik alles dan strak via de ipad kan sturen zonder de tv altijd maar aan te moeten hebben staan, zou dat mooi zijn.

Gelukkig mag ik 30 dagen gratis klooien. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Zweitse »

Remote voor JRiver is toch Gizmo? Dat draait naar mijn weten gewoon op een IPad.

Edit, zie net dat dat Jremote is.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Olaf Analogue »

MickRS schreef:
Terwijl jullie lekker aan het kibbelen zijn, heb ik inmiddels jriver draaien. :lol:
Musicbee valt af ivm remote... :|

Eerste indruk: nog wat onwennig. Maar ja, ik draai alweer geruime tijd met foobar. Mis nu nog de mogelijkheid van album/artist indeling. Kun je vast wel ergens aanmaken...
Straks nog eens kijken of ik die remote draaiend krijg. Dat laatste is misschien wel doorslaggevend voor mij. Ik hat eerst een netbook met schermpje. Nu dus mijn tv als scherm. En die wil ik niet altijd maar nodig hebben. Als ik alles dan strak via de ipad kan sturen zonder de tv altijd maar aan te moeten hebben staan, zou dat mooi zijn.

Gelukkig mag ik 30 dagen gratis klooien. :mrgreen:

Haha, wij zijn inmiddels wel uit gekibbeld, uiteindelijk hebben we meer overeenkomsten dan geschillen. :)
Ikzelf gebruik Jremote op de ipad, die is erg overzichtelijk en in principe hoef je de tv dan niet aan te laten staan.
http://www.jremote.net/
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door MickRS »

Wel jammer dat dat dan weer 9€ moet kosten. Zou mooi zijn als je dat ook 30 dagen mocht proberen...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Pjotr »

MickRS schreef:
Wel jammer dat dat dan weer 9€ moet kosten. Zou mooi zijn als je dat ook 30 dagen mocht proberen...
Laten we maar zeggen dat aan de marketing van J.River een azijnsmaakje zit :lol:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Olaf Analogue »

Als iemand een knap stukje software op de markt brengt wat leuk en goed werkt en ik het elke dag veel gebruik wil ik daar best voor betalen.
Iedere cd kost ook en paar tientjes en die gebruik ik niet elke dag en toch koop ik hem, als ik een keer een friet tent binnen loop dan ben ik ook 9 euro kwijt en daar heb ik maar één keer plezier van.
Je moet alles relatief zien :)
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door MickRS »

Ik wil ook best betalen voor goede software. Begrijp als marketeer alleen niet waarom je de basis dertig dagen als trial aanbiedt, om vervolgens voor een belangrijk onderdeel van de software direct geld te vragen. Zeker als je concurrenten gratis zijn...
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door MickRS »

Ok dan. JRemote werkt bij mij niet, want Ipad 1.
Dus Monkeymote aangeschaft, want die moet wel werken met ios 5.1.1

Maarrrr, mijn pc heeft alleen verbinding via ethernet. De ipad via wifi middels hetzelfde upc modem. Het is mij nog niet gelukt om ze elkaar te laten vinden...

Is het uberhaupt mogelijk de remote te gebruiken met de pc via tehernet en de ipad via wifi? Of moeten beiden middels wifi op de modem zijn aangesloten?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Pjotr »

MickRS schreef:
Is het uberhaupt mogelijk de remote te gebruiken met de pc via tehernet en de ipad via wifi? Of moeten beiden middels wifi op de modem zijn aangesloten?
Je PC hangt aan het internet via je modem. Zit daar ook WiFi in dan hangt die verbinding ook direct (draadloos) aan je lokale netwerk in huis. In principe moet je dus zondemeer met WiFi met elk ander willekeurig apparaat in je eigen netwerk kunnen communiceren. Of dat nou een printer is, iPad, telefoon of PC maakt niet uit.
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door MickRS »

Dat lijkt mij dus ook... Nog maar eens proberen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Pjotr »

Kun je wel met je iPad het internet op?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Kappa7 »

En zo ja zit die dan op je eigen netwerk of die van de buurman?
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door MickRS »

Ja, ik zit nu op een ipad. En nee, ik zit niet op het netwerk van de buren...

:think:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”