Wat vinden we van 't forum?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door ds23man »

Om even op Sander in te haken. Inmiddels zijn dezelfde onderwerpen in 30.000 verschillende variaties hier in middels al wel aan bod geweest. Na de 1000ste DAC du Jour en woofer in een kast waar qua hout een complete Vinexwijk mee gebouwd kan worden, treedt toch een behoorlijke leesmoeheid op waardoor de "borrelpraat" , een term waar ik volledig afstand van neem ( anders zouden we überhaupt in het echte leven niet eens kunnen functioneren) de overhand gaat nemen. Persoonlijk zie ik dat de audiowereld steeds rondjes draait en zichzelf steeds in de staart bijt. De werkelijk vernieuwende ontwikkelingen ( oa DSP) worden volledig uit koudwatervrees gemeden. Verbazingwekkend is dat deze wel op brede schaal in de PA en studiowereld worden ingevoerd.

Leuk leesvoer:

http://www.theregister.co.uk/2014/07/02 ... gn/?page=1

Geeft in de kern aan wat het probleem momenteel is in de hifi industrie, maar ook de zelfbouw.
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Dus als het al eens is gedaan hoef je geen respect meer voor elkaar op te brengen en is het geoorloofd om een topic om zeep te helpen?
Zou het niet zo zijn dat voor degene die aan het bouwen is dat het nog wel nieuw is en er best wel hulp bij kan gebruiken. Juist de ouwe rotte kunnen dan een bron van informatie zijn en hun kennis delen.
Vind je dat vervelend betuig dan respect door geen reactie te geven.
En natuurlijk zijn er nieuwe technieken als DSP maar dat betekent toch niet dat we dat allemaal moeten gaan gebruike. Ik zelf speel analoog en dan wil ik geen digitaal deel in de keten hebben en vind het dan de uitdaging om het zelfde of hoger niveau te halen zonder DSP. Overigens DSP gebruik je om slechte componenten mee te corrigeren. :hide:
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

En die laatste regel van jou George, geeft nou precies aan waar het op dit moment aan schort.........

Believe it or not, 99,9999999999999999999% van de huidig geproduceerde muziek is digitaal en gaat triljoen keer door een dsp heen. Ook als je hem op een stukje oliedestilaat koopt.
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Als iemand niet vernieuwend bezig is, wil dat nog niet zeggen dat dat een vrijbrief is om (te veel) off topic te gaan. Misschien heeft die persoon wel de behoefte aan hulp bij zijn/haar niet vernieuwende project. Het is overigens maar voor weinigen weggelegd om vernieuwend bezig te zijn. M.i. gaat het daar ook niet om op dit forum.
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

ds23man schreef:
En die laatste regel van jou George, geeft nou precies aan waar het op dit moment aan schort.........

Believe it or not, 99,9999999999999999999% van de huidig geproduceerde muziek is digitaal en gaat triljoen keer door een dsp heen. Ook als je hem op een stukje oliedestilaat koopt.
Nee hoor er zijn gewoon weinig moderne opnames die nog te genieten zijn.
Ook als deze digitale opnames op vinyl zijn uitgebracht betekend dat deze goed zijn. Helaas blijkt de platen industrie doof en gaat gewoon door met het digitaliseren van de keten.
Slechts in Duitsland zijn er nog een paar studio's die het snappen en van een analoge master werken.
Onze vrienden in Haarlem werken van een digitale master en daar komt regelrechte rommel vandaan.
AatV

Bericht door AatV »

Meningen zijn mooi en meningen, uitgaand van argumenten nog beter.
Er zijn inderdaad een aantal topics waar flink off-topic gereuteld wordt. Bijna alle forumleden kunnen deze wel aanwijzen.
Als ik echter naar de kern van dit forum kijk (het luidspreker- en versterkerbouwforum) zie ik zo gauw bij pakweg de eerste 25 onderwerpen geen enkele ontsporing.
We moeten dus uitkijken dat meningen niet een eigen leven gaan leiden.

groet,
Aat
JBHC

Bericht door JBHC »

Wel grappig dat het over topicvervuiling gaat en kijk eens wat er boven deze reactie gebeurd :mrgreen:

En om even op mijnheer SSassen te reageren; Sommige mensen (en ik ben er daar 1 van) hebben nou eenmaal moeite met spellen. Ik neem aan dat je je niet kunt voorstellen hoe dat is. Ik kan je vertellen dat het al irritant genoeg is voor de persoon zelf zonder dat hij daarop gewezen wordt. :boos:
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

JBHC schreef:

En om even op mijnheer SSassen te reageren; Sommige mensen (en ik ben er daar 1 van) hebben nou eenmaal moeite met spellen. Ik neem aan dat je je niet kunt voorstellen hoe dat is. Ik kan je vertellen dat het al irritant genoeg is voor de persoon zelf zonder dat hij daarop gewezen wordt. :boos:
Klopt.

Of, hoe maak je een goede zin..

Je moet niet zo klagen ik spel slechter dan jouw.
of is het .
Je moet niet zo klagen ik spel slechter dan jij
Of.
Jij moet niet zo klagen ik spel slechter dan jouw.
.
:-#
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

JBHC schreef:
Wel grappig dat het over topicvervuiling gaat en kijk eens wat er boven deze reactie gebeurd :mrgreen
Klopt, kon het niet laten om niet te reageren.
metabaron

Bericht door metabaron »

Ach heren de waarheid ligt ergens in het midden. Ik vindt het forum hartstikke leuk en een bron aan kennis. En soms is het even wat minder. Maar ik lees heel veel draadjes die echt niet allemaal uit de bocht vliegen . De TS die geven dat zelf wel aan hoor....of ze het leuk vinden ( borrelpraat).
Over het algemeen wordt iedereen echt wel geholpen hoor , ik zeker en van informatie voorzien door een paar forumtoppers :goedzo:
Daarnaast probeer ik af en toe ook iemand te helpen met de kennis die ik heb.

De zelfbouw dagen zijn toch ook top luisteren naar iemands creatie. Het is weer net even anders en daar krijg je toch weer inspiratie van!!
Het is niet iedereen gegeven iets nieuws te bedenken . Dat is wel heel moeilijk maar ik zie toch leuke creaties voorbij komen.

Dennis
knuisje

Bericht door knuisje »

Er zijn wel zelfmoderatie methodes te vinden, bijvoorbeeld op Tweakers. De vraag is natuurlijk of dit technisch realiseerbaar is op dit forum (zie ook klik).

Toch is het een aardig idee om leden in staat te stellen berichten te "disliken" (in goed Nederengels :mrgreen: ). Je zou dan, voor degenen die daar prijs op stellen, berichten met veel thumbsdowns ( :-s ) wegfilterbaar kunnen maken.
Tevens geeft dit feedback aan posters hoe door anderen wordt gekeken naar zijn bijdragen, zoals je dit in een "echte" sociale situatie ook ervaart.
Muug
Contacteer:

Bericht door Muug »

ds23man schreef:
........Inmiddels zijn dezelfde onderwerpen in 30.000 verschillende variaties hier in middels al wel aan bod geweest. Na de 1000ste ............. treedt toch een behoorlijke leesmoeheid op .............Persoonlijk zie ik dat de audiowereld steeds rondjes draait en zichzelf steeds in de staart bijt. ..........
Had je al beseft dat dit een algemeen fenomeen is? Ik zit al vijftien jaar op diverse motorfora, en daar gebeurt net hetzelfde hoor. Altijd weer dezelfde vragen over banden, de accu, de juiste keuze van de motorhelm, zin en onzin over oordopjes etc. Maar hey, da's toch logisch? Elk jaar is er een nieuwe generatie mensen die zich aan die hobby waagt, en logischerwijs hebben die steeds dezelfde beginnersvragen en maken ze dezelfde beginnersfouten. En ik geef je gelijk, als "ancien" word je daar moe van. En wil je niet meer antwoorden, en antwoord je al eens kortaf. Maar je mag niet vergeten dat wat voor jou al de miljoenste keer is, het voor die mensen pas de eerste keer is !
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Dat klopt, maar ik verbaas er mij regelmatig over hoe slecht ( of te lui) mensen met google om kunnen gaan.

Voordat ik een vraag stel ( als ik die al stel :mrgreen: ) doe ik toch enige dagen research op internet, vroeger in de boeken of tijdschriften. Het gemak waar tegenwoordig een vraag op een forum gegooid wordt terwijl het antwoord met het intypen van de juiste woorden in google in veelvoud over je scherm rollen.

Valt me trouwens op dat sinds deze discussie de afgelopen week loopt, het aantal postings hier op het forum radicaal ingekakt is.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Tis ook herfstvakantie, dan is 't altijd wat rustiger...
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

bas focal m180 schreef:
JBHC schreef:

Klopt.

Of, hoe maak je een goede zin..

Je moet niet zo klagen ik spel slechter dan jouw.
of is het .
Je moet niet zo klagen ik spel slechter dan jij
Of.
Jij moet niet zo klagen ik spel slechter dan jouw.
.
:-#
Ik mis nog een leesteken bij alle opties. :mrgreen:
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

@ds23man,

Da's de gemakzucht die vandaag de dag gemeengoed is geworden in onze samenleving, het gros wil geen moeite doen behalve dan een ander motiveren e.e.a. voor te kauwen. Da's een direct resultaat van de zesjescultuur die wij in Nederland al decennia promoten onder het motto 'doe maar gewoon, da's goed genoeg' want de rapen zijn gaar als je je kop boven het maaiveld uitsteekt.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Inderdaad Sander, alhoewel ik de meeste debiele vraag: wat is de + en de min bij een rood/zwarte draad of aansluiting, nog niet voorbij heb zien komen. Zolang dat nog niet gebeurd, is er nog hoop voor de mensheid.... :lol:
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

Architekten steken vanalles boven het maaiveld uit.Hebben hun rapen vermoedelijk liefst gaar, ik trouwens ook :kwijl: .
Taal is toch een middel, geen doel. Als de bedoeling goed overkomt is er niks mis.De kans dat 't snor zit is wel groter bij goed gebuik van de regels.Een komma op een verkeerde plaats kan heel wat misverstanden geven.
Ook het gebruik van rare (vreemde) woorden waar ieder z'n eigen uitleg aan geeft werkt niet verhelderend.
Hoewel dat nogal 's met opzet is ,lekker mistiek (gelul in de ruimte :lol: ).
Dan heb je nog dat teveel als vanzelfsprekend of bekend veronderstelt wordt, zodat de lezer die er anders tegenaan kijkt het niet begrijpt.Overkomt me vaker, heb dan weer de neiging er een te lang verhaal van te maken.
Ben geloof ik weer bezig :shock: :lol:
Anne
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Zal de grap met de smurfenlikeur maar niet maken, krijg ik gelijk een off topic verwijt aan mijn kont! :mrgreen: :lol:
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

Je heb gelijk,doe 't weg :o
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op ma 20 okt 2014, 21:37, 2 keer totaal gewijzigd.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Officieel mag ik dus hier niet om lachen, want verkeerde plek. [-X

Maar hij is wel leuk, Anne ! :rofl: :rofl: :rofl:
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

Ik vind Hannesie weer goed bezig is :rock:
Dan

Bericht door Dan »

FR_Aad schreef:
Een schoolvoorbeeld! Voer voor de Wiki :goedzo:

Kunnen we naast de speaker, versterker en bron van 't jaar een forumlid van het jaar invoeren???
ray5150

Bericht door ray5150 »

FR_Aad schreef:
Absoluut ! chapeau, Hans ! :goeie: :goeie: :goedzo: :goedzo:
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

ray5150 schreef:
FR_Aad schreef:
Absoluut ! chapeau, Hans ! :goeie: :goeie: :goedzo: :goedzo:
@ Ray5150, Is jouw schuld, jij zag door de bomen het bos niet meer. :rofl:

Er is nog genoeg op aan te merken, maar voor de meeste is het ruim voldoende.
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”