-->bartsegers schreef:Oké had ik dat dus toch ergens gelezen dat iemand dat gedaan had.Henkjan schreef:hé Bart, je kan de geluidskaart EN de mic vv door één apparaat vervangen! klikbartsegers schreef:(OF iemand moet mij vertellen dat ik de geluidskaart EN mic. VV door 1 apparaat kan vervangen, ik last iets ovr een fast track geluidskaart met VV...)
Ik zie die transit ook staan, maar die heeft géén Pré.
Een andere die (ook nog aardig wat centen kost) is de MobilePre USB
Die heeft dus wel een mic-pré
hmm. of dat dan goedkoper is...
De voorversterker uit de kit en losse geluidskaart zal ook rond de 180€ uitkomen ongeveer. (en dan mis ik toch het all-in-one gevoel van de complete kit) Hmm. blijft lastig allemaal
Een paar postings terug ..................... Misschien overheen gelezen?Pjotr schreef:Die heb ik ook en daar kan idd de IBF direct op aangesloten worden. Is idd een erg goede geluidskaart. Nadeel is dan wel dat je niet 2 kanaals kunt meten met een microfoon. Steek je een plugje in de minijack mic ingang dan zijn alle overige ingangsmogelijkheden uitgeschakeld.Sikalot schreef:Ik gebruik zelf een EMU tracker pre die volledig op usb werkt (kan ook op adapter eventueel).
Daar zitten echt goede mic pre-amps en omzetters in. Daarnaast heeft deze een aparte 5V mini-jack aansluiting voor de simpele elektret mic's.
De EMU Tracker pre heeft idd een 5V power op de mic ingang en daar kan de IBF meetmic direct aan (zonder VV). Zit je alleen met de calibratie/referentie van het absolute niveau zoals dat op de mic versterker van IBF zelf zit, dat heb je dan niet.
De M-Audio Transit heeft ook power op de mic ingang en daar kan de IBF meet mic ook direct aan! Alleen is de mic versterking van de Transit erg weinig. Je moet de boel dan wel behoorlijk hard zetten om goed te kunnen meten. Eigenlijk ontkom je met de Transit niet aan een aparte mic versterker. Is voor het geld (69 eu) overigens wel een erg fraai kaartje, zowel om te meten als klankmatig om muziek te luisteren.
MAAR NOGMAALS: De IBF meetmic kun je NIET aansluiten op een mic versterker met 48V phantom power. Dan gaat ie zeker stuk. Je wint dus weinig met USB kaarten met mic versterkers met 48V phantom power i.c.m. de IBF meetmic.