Car sub voor in de woonkamer of alternatief?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Barnie25

Car sub voor in de woonkamer of alternatief?

Bericht door Barnie25 »

Ik wil misschien een auto sub gebruiken voor mijn BR maar is dit een goed plan? Zijn de voor en na delen?

Weten jullie anders een goede subwoofer driver die rond de 30 hertz kan halen bij 80/85db voor 100 a 150 euro?
k.p.

Bericht door k.p. »

Misschien moet je iets duidelijker zijn. Heb je al een kist? 80/85dB is niet echt hard, waarom deze eis? Heb je al een versterker?
Barnie25

Bericht door Barnie25 »

k.p. schreef:
Misschien moet je iets duidelijker zijn. Heb je al een kist? 80/85dB is niet echt hard, waarom deze eis? Heb je al een versterker?
Ja sorry had idd meer info moeten geven,

Ik heb nog geen kist die ga ik maken aan de hand van de driver (berekenen wat de beste inhoud is),

heb ook nog geen versterker die koop ik ook pas als ik weet welke driver ik gebruik.

Maar ik wil gewoon advies eigenlijk over welke drivers 30 hertz kunnen halen en geen al te veel vermogen verliest. Je hebt zoveel drivers in deze prijsklasse en weet zelf gewoon niet zo goed welke nou wel en niet goed zijn.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

tja, erg veel subs zullen dat kunnen... misschien toch wat meer eisen gaan bedenken.. is het voor muziek of film? hoe groot mag t worden? wat heb je verder voor set waar het op moet aansluiten? etc...
Barnie25

Bericht door Barnie25 »

Henkjan schreef:
tja, erg veel subs zullen dat kunnen... misschien toch wat meer eisen gaan bedenken.. is het voor muziek of film? hoe groot mag t worden? wat heb je verder voor set waar het op moet aansluiten? etc...
Ok, de kast mag maximaal 100 a 120 liter worden, dus dat is vrij groot. Deze boxen zijn 75% op muziek gericht en 25% op film. Het liefst wil ik een hoge x-max. Verder weet ik niet super veel eisen te verzinnen anders dan de prijs / kwaliteit's verhouding goed moet zijn.

Maar ik zat te kijken naar deze drivers:
  • XXLS-10" titan
  • XLS-10 woofer
  • Seas CA26RE4X 10" woofer
  • Dayton High Fidelity Subwoofer 12"
  • SHIVA-X
Welke van deze komen het dichtst bij mijn eisen in de buurt? En welke hebben de beste prijs/kwaliteit's verhouding?
Plaats reactie