Ik wil misschien een auto sub gebruiken voor mijn BR maar is dit een goed plan? Zijn de voor en na delen?
Weten jullie anders een goede subwoofer driver die rond de 30 hertz kan halen bij 80/85db voor 100 a 150 euro?
Car sub voor in de woonkamer of alternatief?
Moderator: Beheerdersteam
Ja sorry had idd meer info moeten geven,k.p. schreef:Misschien moet je iets duidelijker zijn. Heb je al een kist? 80/85dB is niet echt hard, waarom deze eis? Heb je al een versterker?
Ik heb nog geen kist die ga ik maken aan de hand van de driver (berekenen wat de beste inhoud is),
heb ook nog geen versterker die koop ik ook pas als ik weet welke driver ik gebruik.
Maar ik wil gewoon advies eigenlijk over welke drivers 30 hertz kunnen halen en geen al te veel vermogen verliest. Je hebt zoveel drivers in deze prijsklasse en weet zelf gewoon niet zo goed welke nou wel en niet goed zijn.
Ok, de kast mag maximaal 100 a 120 liter worden, dus dat is vrij groot. Deze boxen zijn 75% op muziek gericht en 25% op film. Het liefst wil ik een hoge x-max. Verder weet ik niet super veel eisen te verzinnen anders dan de prijs / kwaliteit's verhouding goed moet zijn.Henkjan schreef:tja, erg veel subs zullen dat kunnen... misschien toch wat meer eisen gaan bedenken.. is het voor muziek of film? hoe groot mag t worden? wat heb je verder voor set waar het op moet aansluiten? etc...
Maar ik zat te kijken naar deze drivers:
- XXLS-10" titan
- XLS-10 woofer
- Seas CA26RE4X 10" woofer
- Dayton High Fidelity Subwoofer 12"
- SHIVA-X